تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۵
کد خبر : 598038

وایت برد، بهترین گزینه برای آموزش مطالب درسی

وایت برد، بهترین گزینه برای آموزش مطالب درسی

امروزه تخته های سفید یا وایت برد جایگزین تخته های گچی قدیمی شده اند. این تخته ها معایب تخته های گچی را نداشته و گزینه بهتری به شمار می روند. در مکان های آموزشی نوع وایت برد و اندازه آن بسیار مهم است‌. تخته های سفید انواع مختلفی دارند و متناسب با مکان آموزشی استفاده

امروزه تخته های سفید یا وایت برد جایگزین تخته های گچی قدیمی شده اند. این تخته ها معایب تخته های گچی را نداشته و گزینه بهتری به شمار می روند. در مکان های آموزشی نوع وایت برد و اندازه آن بسیار مهم است‌. تخته های سفید انواع مختلفی دارند و متناسب با مکان آموزشی استفاده می شوند. با در نظر گرفتن قیمت تخته وایت برد و کاربردهای آن می توان وایت برد را بهترین گزینه به حساب آورد.

وایت برد های مغناطیسی و گلس برد از انواع تخته های سفید هستند. این تجهیزات با توجه به نوع مرکز آموزشی و تعداد نفرات در کلاس و… انتخاب می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع تخته وایت برد، مزایا و اهمیت آن آشنا کنیم.

اهمیت مناسب بودن فضای آموزشی برای یادگیری

با توجه به تحقیقات انجام گرفته، فضای آموزشی تاثیر بسیار زیادی بر روی یادگیری دانش آموزان می گذارد. در واقع فضای آموزشی سبب افزایش عملکرد دانش آموزان می شود، به علاوه تعامل دانش آموزان را افزایش می دهد. محیط آموزشی مناسب و فعال سبب ایجاد انگیزه در دانشجویان می شود.

محیط یادگیری مناسب علاقه دانش آموزان به یادگیری را افزایش داده و به آنها امکان می دهد ارتباط بهتری با معلمان خود بگیرند. بنابراین آن دسته از دانش آموزانی که در محیط کاملا مناسب و با امکانات درس می خوانند قوه یادگیری بهتری داشته و می توانند بهتر روی درس های خود تمرکز کنند‌.

در حقیقت هر چه امکانات بیشتر باشد دانش آموزان بهتر می توانند با محیط درسی ارتباط برقرار کنند. از طرف دیگر فضای آموزشی می تواند روحیات دانشجویان و دانش آموزان را تقویت کند‌. به همین جهت برای افزایش بازدهی در مدارس از تجهیزات نوین و جدید بهره می برند.

از جمله این تجهیزات می توان به انواع تخته های وایت برد اشاره کرد. تخته های سفید جدید به دلیل داشتن امکانات بیشتر نسبت به تخته های گچی معمولی مورد توجه قرار گرفته اند.

وایت برد، بهترین گزینه برای آموزش مطالب درسی

آشنایی با انواع تخته های سفید مدرن

تاثیر المان های کلاس درس بر یادگیری

اگر بخواهیم در مورد مبحث یادگیری بحث کنیم باید بگوییم فاکتورهای زیادی بر روی نحوه و میزان یادگیری دانش آموزان تاثیر گذار است. یکی از این فاکتورها علاوه بر فضای آموزشی و نحوه تعامل دانش آموزان و معلمان، المان های کلاس می باشد. از جمله المان های کلاس درس می توان به نیمکت، صندلی و تخته و… اشاره کرد.

ساخت تخته وایت برد علاوه بر افزایش یادگیری سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود‌. تخته های قدیمی سبب ایجاد بیماری، مشکلات تنفسی و پوستی می شد، اما با ورود تخته های وایت برد به مدارس این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد. به علاوه نوشتن بر روی این تخته ها آسان تر بوده و وقت کمتری می گیرد.

محققان در سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که المان های موجود در مدرسه و دکوراسیون محیط تاثیر زیادی بر روی انگیزه دانش آموزان دارند. به همین جهت مدیران آموزشگاه ‌ها و سایر مدارس بر روی خرید المان ها توجه زیادی دارند‌. بنابراین نباید در محیط آموزشی تاثیر المان‌ ها را نادیده گرفت.

وایت برد، بهترین گزینه برای آموزش مطالب درسی

با مضرات تخته گچی و مزایای تخته وایت برد آشنا شوید

 

 

 مضرات تخته گچی و مزایای تخته وایت برد

همه ما می دانیم که تخته‌ های گچی در مقایسه با تخته‌ های وایت برد معایب بسیار زیادی دارند. از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگام نوشتن و پاک کردن تخته گردوغبار ایجاد می شود .
  • وزن سنگینی دارند.
  • تمیز کردن تخته های گچی سخت است.
  • و…

در هنگام نوشتن روی تخته های گچی باید گچ را بر روی تخته فشار دهید در این صورت مقداری گرده گچ در هوا پخش می شود. به علاوه هنگام پاک کردن تخته نیز این مشکل وجود دارد. این مورد به مرور زمان سبب بروز بیماری های تنفسی می شود.

به علاوه تخته های گچی که به تخته سیاه معروف هستند وزن سنگینی دارند، زیرا با استفاده از چوب ساخته می شوند. به همین جهت نگهداری و حمل آنها سخت است. از جمله مزایای تخته های وایت برد می توان به راحتی در نوشتن اشاره کرد. در واقع نوشتن با ماژیک بسیار راحت تر از نوشتن با گچ می باشد.

به علاوه معلم می تواند ماژیک ها را در کیف خود بگذارد. همچنین گچ ها زود تمام می شوند، اما ماژیک ها عمر طولانی تری دارند. گچ سبب بروز حساسیت های پوستی نیز می شود و بسیاری از دانش آموزان و معلمان به گچ آلرژی دارند. برخلاف تخته های گچی، وایت برد به راحتی قابل تمیز کردن می باشد. حتی با یک دستمال ساده نیز می توانید تخته را پاک کنید.

انواع مدلهای تخته وایت برد مناسب فضای آموزشی

تخته های وایت برد از اجزای بسیار مهم در مراکز آموزشی هستند. این تخته ها حتی در خانه ها نیز استفاده می شوند. تخته وایت برد بهترین ابزار برای درگیر کردن دانش آموزان با مباحث درسی است. از جمله انواع تخته های سفید می توان به: مدل های مغناطیسی، غیر مغناطیسی،  تخته های وایت برد ملامینه، شیشه ای، سیلیکونی و معمولی و… اشاره کرد.

تخته های وایت برد مغناطیسی نسبت به تخته های پلاستیکی قیمت گران تری دارند. تخته های جنس ملامینه به راحتی تمیز می شوند و به دلیل داشتن وزن کم به راحتی قابل حمل هستند. به علاوه دوام و عمر زیادی دارند. وایت برد های شیشه ای از دیگر انواع تخته های مدرن هستند.

این تجهیزات دارای رنگ بندی متعددی بوده و از آنجایی که با شیشه سکوریت ساخته شده اند دوام بالایی دارند. به علاوه به راحتی تمیز می شوند و بعد از پاک کردن تخته، جای لکه باقی نمی ماند. وایت برد های معمولی قیمت ارزان تری دارند و برای استفاده خانگی مناسب هستند.

این تجهیزات از سطح صافی برخوردارند. تخته های سفید سیلیکونی انعطاف پذیری بالایی دارند و به راحتی قابل حمل هستند.

بهترین مدل تخته وایت برد برای کلاس درس

بهترین مدل وایت برد برای کلاس درس، تخته ای است که دارای ویژگی هایی نظیر: قیمت مناسب، وزن ایده آل، برخورداری از قابلیت حمل و… باشد. در حقیقت معلمان در کلاس درس همواره در حال درس دادن هستند و مدام روی تخته های وایت برد می نویسند.

به همین جهت تخته ها باید کیفیت بالایی داشته باشند. به علاوه باید ابعاد و اندازه مناسبی داشته و همراه با گارانتی عرضه شوند. برخی تخته ها بعد از تمیز شدن لکه می شوند و به سرعت کیفیت خود را از دست می دهند. البته در انتخاب بهترین تخته باید فاکتورهایی نظیر: جنس، کاربرد و مدل و… را مدنظر قرار دهید.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب تخته توجه به سهولت و راحتی نصب می باشد. تخته ها می توانند بسته به نیازتان به صورت عمودی یا افقی نصب شوند. با توجه به اندازه کلاس درسی می توانید انواع وایت برد را در اندازه های مختلف خریداری کنید.

جمع بندی

در این مطلب در مورد تخته های وایت برد و گچی بحث کرده و آنها را با هم مقایسه کردیم. در گذشته استفاده از تخته های گچی یا تخته های سیاه مرسوم بود اما با گذشت زمان کم کم این تخته ها جایگاه خود را از دست دادند و تخته های سفید جایگزین آنها شدند.

وایت برد نوعی تخته سفید است. این تخته ها در انواع مختلفی وجود داشته و مزایای زیادی دارند. برای مثال برخلاف تخته های گچی به راحتی تمیز می شوند و گردو غبار تولید نمی کنند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.