تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
کد خبر : 598747

نکات طلایی جراحی بینی

نکات طلایی جراحی بینی

همه افراد نسبت به جراحی بینی و تاثیرات شگفت انگیز این اقدام بر زیبایی واقف هستند. طبق آمار جهانی این عمل در صدر لیست عمل های زیبایی می باشد که در طی آن ، جراح متخصص با اعمال تغییرات جزئی به زیباسازی این عضو کانونی می پردازد. سوالی که در اینجا به وجود می اید

همه افراد نسبت به جراحی بینی و تاثیرات شگفت انگیز این اقدام بر زیبایی واقف هستند. طبق آمار جهانی این عمل در صدر لیست عمل های زیبایی می باشد که در طی آن ، جراح متخصص با اعمال تغییرات جزئی به زیباسازی این عضو کانونی می پردازد. سوالی که در اینجا به وجود می اید این است که ، چرا این عمل تا این حد بر چهره افراد تاثیر می گذارد ؟ در پاسخ باید گفت جراحی بینی با تاثیر بر مرکز صورت ، که خط تقارن بین سایر اجزا محسوب می شود ، یک تناسب چشم نواز بین آن ها به وجود خواهد اورد. اینکه پروسه یاد شده از کجا نشات گرفته است و چه کسی برای اولین بار فهمید که می توان با انجام عمل بینی ، زیبایی را برای فرد به ارمغان اورد ، موضوعی که دانستن ان شاید برای شما جالب باشد ، بنابراین اگر می خواهید از صفر تا صد جاین عمل آگاه شوید ، پیشنهاد ما به شما این است که برای کسب اطلاعات جامع تر مقاله ذیل را مطالعه کنید.

https://drparisaghasemi.com/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

 

تاریخچه جراحی بینی در جهان

با نگاه به چهره دلنواز برخی افراد ، به تدریج معیارهای ثابتی برای زیبایی در نظر گرفته شد. یکی از این معیارها تناسب بینی با سایر اجزا ، زاویه مناسب و سایز کوچک آن می باشد. دقیقا برای رفع مشکل بزرگی بینی ، برای اولین بار John Orlando Roe در قرن 19 ، رینوپلاستی به روش بسته را برای افرادی انجام داد که به علت عدم رضایت از فرم بینی خود ، از حضور در اجتماع خودداری می کردند. البته لازم به ذکر است که در زمان های قدیم تر ، جراحی بینی با اهداف زیبایی-ترمیمی برای سربازان آسیب دیده در جنگ مورد استفاده قرار می گرفته اما تنها با این دلیل که بینی آن ها در اثر سانحه ، به شدت اسیب دیده بود. جناب اقای جان اورنالدو با این دیدگاه ترمیمی ، دست به اقدامی جدید زد و به این تصور که بهبود وضعیت هم ، همانند ترمیم عضو در کیفیت زندگی افراد موثر است ، برای اولین بار دست به جراحی زیبایی بینی زد.

اولین جراحی بینی در ایران

افرادی که در آن سال ها می خواستند بهترین دکتر بینی در تهران شوند لازم بود که پس از دریافت مدرک جراحی عمومی به گذراندن دوره های تخصصی بپردازند. به همین ترتیب در سال 1315دکتر سیروس آصانلو اولین جراح پلاستیک در ایران پس از دریافت مدرک جراحی عمومی در ابتدا به انگلستان و سپس به آمریکا سفر کرد و با یادگیری آموزش های لازم در زمینه جراحی پلاستیک ، برای اولین بار در سال 1323 اولین جراحی زیبایی بینی خود را انجام داد. در ادامه ایشان با تاسیس مرکز جراحی ترمیمی ، تاثیر بسزایی در این توسعه این علم داشتند. از آن پس ، با افزایش اهمیت زیبایی ، این پروسیجر روز به روز پیشرفت و در بین مردم جایگاه ویژه ای پیدا کرد.

سه گام مهم جراحی بینی

بیهوشی

حالا که از تاریخچه این عمل به خوبی آگاه شدید ، لازم است بدانید که پزشک در طی این پروسه چه گام هایی را برمی دارد. این عمل بینی تحت بیهوشی عمومی رواج پیدا کرد. یعنی در طی آن ، زیباجو کاملا بیهوش است و متوجه هیچ دردی نمی شود. با گذشت زمان ، دیدگاه هایی مطرح شد دال بر اینکه ، اعمال تغییرات جزئی بر بینی نیاز به بیهوشی عمومی ندارد و می توان با استفاده از آزام بخش و بی حسی به صورت موضعی ، فرد را برای اعمال اصلاحات آماده کرد. بنابراین در حال حاضر پزشک با استفاده از دو روش فوق می تواند شما را برای جراحی آماده کند ؛ تعیین این موضوع کاملا به پیچیدگی پروسیجر و دیدگاه پزشک ارتباط دارد.

اعمال برش ها

برای اینکه پزشک بتواند ، اصلاحات لازم را برای زیباتر کردن عضو انجام دهد لازم دارد که با اعمال برش هایی ، دسترسی کافی به فضای داخلی را ایجاد کند. بسته به میزان دفورمیتی دو روش باز و بسته برای اعمال تغییرات مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که در ابتدا نیز ذکر کردیم ، جراحان در ابتدا تنها از روش بسته استفاده می کردند. این موضوع را شاید بتوان به عدم تجهیزات کافی ربط داد که آن ها ریسک اعمال برش بیرونی برای ایجاد تغییرات را متحمل نمی شدند.

در ادامه با پیشرفت بیشتر رینوپلاستی ، آن ها به تدریج فهمیدند که با اعمال برش های در نواحی کلوملا و زیر پره های بینی ، می توانند اشراف بیشتری به نقوص داشته باشند. این موضوع به این معنا نیست که روش بسته کاملا منسوخ شده است. برخی از زیباجویان به علت داشتن عضو مستحکم و نواقص جزئی تنها به روش بسته برای رینوپلاستی احتیاج دارند.

اعمال اصلاحات

بعد از اعمال برش نوبت آن می رسد که پزشک از طریق برش ها به اصلاح نقوص بپردازد. رفع انحراف سپتوم ، ایجاد قوس ، تنظیم شکل و سایز سوراخ های بینی همگی از مواردی هستند که در طی این پروسه ، انجام می شوند. در جدیدترین متد جراحی بینی ، پزشک می تواند با پیوند گرافت علاوه بر اصلاح فرم بینی ، آن را مستحکم و برای فرم جدید آماده کند.

منبع : سایت دکتر قاسمی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.