تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 600742

نور پردازی دفتر کار چه مزایایی دارد؟

نور پردازی دفتر کار چه مزایایی دارد؟

نورپردازی اداری مهم ترین اصل در طراحی و دکوراسیون دفاتر اداری است. با نصب و راه اندازی یک سیستم نورپردازی حرفه ای، از ده مزیت کاربردی بهره مند خواهید شد. مزیت طراحی و اجرای سیستم نورپردازی اداری اگر هنوز هم تصور می کنید نصب و اجرای شبکه نورپردازی اداری غیر ضروری است، ادامه این مطلب

نورپردازی اداری مهم ترین اصل در طراحی و دکوراسیون دفاتر اداری است. با نصب و راه اندازی یک سیستم نورپردازی حرفه ای، از ده مزیت کاربردی بهره مند خواهید شد.

مزیت طراحی و اجرای سیستم نورپردازی اداری

اگر هنوز هم تصور می کنید نصب و اجرای شبکه نورپردازی اداری غیر ضروری است، ادامه این مطلب را مطالعه کنید. با بررسی مزایای نوررپردازی دفتر کار، با اطمینان خاطر بر روی آن سرمایه گذاری خواهید کرد.

1.   ایجاد دفتر کار شاد و پر نشاط

مهم ترین کارکرد سیستم نورپردازی دفتر کار مناسب، ایجاد محیطی شاد و پرنشاط است. می توان با تأمین نور مناسب، حس شادابی را در کارمندان تقویت نمود. محیطی شاداب ایجاد کرد و حس پویایی و رشد را در محیط تزریق نمود. اگر مدت هاست که با کاهش راندمان کارمندان مواجه شده اید، به دنبال دلیل آن در جای دیگر نباشید. در سیستم نورپردازی تغییر ایجاد کنید تا متوجه تغییر در میزان شادابی و نشاط کارمندان شوید. این بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای ایجاد تغییرات مثبت است.

2.   افزایش تمرکز کارمندان و کارآیی آنان

مشخصاً هیچ یک از ما نمی توانیم در یک محیط کم نور، فعالیت های دقیق انجام دهیم. یا پشت یک مانیتور پر نور بنشینیم و دچار حس سردرد نشویم! اگر یک محیط با سیستم نورپردازی دفتر کار قوی داشته باشید، دیگر دردسری از بابت این مسائل نخواهید داشت.

کارمندان شما بدون هیچ بهانه ای، به ساعت ها کار و فعالیت اداری می پردازند. میزان تمرکز آنان به واسطه داشتن نور کافی، بالا می رود. می توانید انتظار داشته باشید این سیستم قوی به افزایش کارآیی کارمندان و در نهایت افزایش بازدهی شرکت، کمک شایانی کند. همانطور که می بینید با سرمایه گذاری بر روی طراحی و اجرای سیستم نورپردازی، با یک تیر چند نشان زده اید!

نور پردازی دفتر کار چه مزایایی دارد؟

3.   افزایش انگیزه کارمندان برای کار و فعالیت

در یک محیط کم نور که در اوقاتی از روز تاریک و مات به نظر می رسد، حس رخوت و کسالت حاکم می شود. با قرارگیری مستمر در این فضا، حس خواب آلودگی بر کلیه اعضای مجموعه، مستولی می شود. مشخصاً هیچ یک از کارمندان انگیزه ای برای فعالیت مستمر و تأمین اهداف سازمان نخواهند داشت. شاید ندانید اما نور مناسب مانند یک معجزه گر، موجی از شادابی و پویایی را در محیط شرکت به جریان می اندازد. طوری که کارمندان دچار رخوت، کسالت و خواب آلودگی نمی شوند و انگیزه بیشتری برای انجام فعالیت های اداری پیدا می کنند.

4.   تأمین نور مناسب دفتر کار برای شب

در فصول سرد سال، بخشی از فعالیت های اداری در هنگام غروب یا تاریکی شب انجام می شود. حتی اگر دفتر شما به نورگیرهای طبیعی نیز مجهز باشد، برای این ساعات از روز نیاز به نور مصنوعی خواهید داشت. پس باید برای افزایش تمرکز و تأمین نور مناسب کارمندان در فعالیت های شب، به فکر طراحی و اجرای سیستم نورپردازی باشد.

به خاطر داشته باشید منظور ما از اجرای یک سیستم قوی نور، نصب چند چراغ ساده نیست! بلکه مرتفع ساختن نیاز محیط به نور در بخش ها و اتاق های مختلف است. برای مثال برای سالن انتظار و یا لابی خود به یک سیستم نورپردازی محیطی احتیاج دارید. شاید لازم باشد بخشی از محیط را نیز به تکنیک های نورپردازی تزئینی مجهز کنید تا از این طریق دکور این فضا را زیبا جلوه دهید.

در حالی که در اتاق کارمندان، علاوه بر تأمین نور محیطی به تأمین نورهای متمرکز نیز نیاز خواهید داشت. نوری که به طور اختصاصی در خدمت تأمین نیاز کارمندان باشد. شاید لازم باشد کنترل میزان نور و یا خاموش و روشن شدن چراغ های متمرکز را به خود کارمندان بسپارید تا با نیازهای شخصی خود آن را تغییر دهند.

کاملاً مشخص است که طراحی و اجرای سیستم نورپردازی مصنوعی تخصص و مهارت زیادی می طلبد. اما جای نگرانی نیست. اگر مسیر طراحی و نورپردازی دفتر کار را با یک شرکت حرفه ای مانند https://namadmemari.com/service/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1 طی کنید، تمام جنبه های نورپردازی اداری به منظور افزایش تمرکز، افزایش زیبایی و …، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نور پردازی دفتر کار چه مزایایی دارد؟

5.   ایجاد تغییرات مثبت در دکوراسیون اداری

با استفاده از یک شبکه نورپردازی اداری مناسب، می توان تغییرات مثبتی در دکوراسیون دفتر کار ایجاد کرد. با توجه به پیشرفت چشمگیر آن در صنعت دکوراسیون اداری، می توانید انواع نورپردازی های مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک و … را در دفاتر کاری اجرا کنید.

مشخصاً طراحی و اجرای این شبکه، می تواند دکوراسیون اداری را تحت تأثیر قرار داده و کیفیت آن را نیز ارتقا دهد. شاید ندانید اما در مقایسه با سایر تغییرات در دکوراسیون، تغییر در سیستم نورپردازی دفتر کار با هزینه کمتری صورت می گیرد. پس حتی اگر بودجه کافی برای بازسازی دفتر کار خود ندارید، بر روی این شبکه سرمایه گذاری کنید و از این طریق کیفیت دکوراسیون را بهبود دهید.

طراحان حرفه ای قادرند تا با استفاده از نور، بخشی از محیط را برجسته و بخش دیگر آن را مخفی کنند. آن ها می توانند با تقویت نقاط مثبت دکوراسیون، جنبه های منفی آن را از دید مشتری یا کارمندان دور نگه دارند. همچنین شکل و شمایلی زیبا، سه بعدی و خاص به محیط اداری شما دهند. طوری که از سایر شرکت ها متمایز شود.

6.   بزرگنمایی محیط اداری کوچک

از گذشته تا کنون، از نورپردازی برای به خطا انداختن چشم بیننده در تشخیص ابعاد فضا استفاده می شود. نور و انعکاس آن می تواند به فضا عمق داده و حس خفگی را از آن دور کند. امروزه با تکنیک های خاص آن، ارتفاع اتاق های اداری را نیز در نظر بیننده افزایش می دهند.

بر همین اساس پیشنهاد می کنیم اگر دفتر کار شما کوچک است، به نورگیرهای طبیعی اکتفا نکرده و از نورپردازی مصنوعی برای بزرگنمایی محیط، کاهش حس خفگی، افزایش انعکاس نور و همچنین تقویت روحیه کارمندان استفاده کنید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.