تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۴۸
کد خبر : 583907

مقایسه ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل‌؛ یکی خاص و یکی کاملاً معمولی

مقایسه ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل‌؛ یکی خاص و یکی کاملاً معمولی

مقایسه ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل‌؛ یکی خاص و یکی کاملاً معمولی در اینجا به مقایسه بین دو گوشی جذاب اندرویدی و آی او اسی، یعنی ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل از نظر امکانات و سخت افزار خواهیم پرداخت. کارل پی، بنیان‌گذار کمپانی تازه تأسیس ناتینگ هنگام رونمایی از

مقایسه ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل‌؛ یکی خاص و یکی کاملاً معمولی

در اینجا به مقایسه بین دو گوشی جذاب اندرویدی و آی او اسی، یعنی ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل از نظر امکانات و سخت افزار خواهیم پرداخت.

کارل پی، بنیان‌گذار کمپانی تازه تأسیس ناتینگ هنگام رونمایی از اولین گوشی شرکت خودش، ناتینگ فون 1 رو در روی اپل ایستاد و ادعا کرد که دیگر غول‌های فناوری رویه کاملاً ساده و بدون نوآوری را در پیش گرفته‌اند، در حالی که گوشی Nothing Phone 1 منحصر به فرد و کاملاً متفاوت از آن چیزی است که تاکنون دیده‌اید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12 Lite با Nothing phone (1)؛ از مشخصات فنی تا طراحی و قیمت

ما در این پست با مقایسه ناتینگ فون ۱ با آیفون SE 3 اپل، این دو گوشی میان‌رده را رو در روی یکدیگر قرار داده‌ایم تا ببینیم چقدر صحبت‌های کارل پی درست است. گوشی ناتینگ حدوداً ۴۷۰ دلار قیمت دارد، در حالی که قیمت جدیدترین نسل آیفون اقتصادی اپل ۴۲۹ دلار است. ما این دو گوشی را در کیفیت ساخت، دوربین، حافظه، باتری، عملکرد و نمایشگر با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مقایسه ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل‌

ابعاد و کیفیت ساخت

  • ناتینگ فون ۱: ۱۵۹.۲ در ۷۵.۸ در ۸.۳ میلی‌متر/ ۱۹۳.۵ گرم/ گواهی ضد پاشش آب، گرد و غبار IP53
  • آیفون اس ای ۳: ۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ میلی‌متر/ ۱۴۴ گرم/ گواهی ضد آب، گرد و غبار IP67
مقایسه ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل‌

نماینده آیفون به مراتب کوچک‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر از گوشی ناتینگ است. این دیوایس طراحی مشابهی با آیفون ۸ چند سال قبل دارد که به معنای لبه‌های نسبتاً منحنی، یک فریم آلومینیومی، حاشیه‌های بزرگ دور صفحه نمایش خود و یک محافظ شیشه مستحکم است. به این‌ها باید گواهی ضد آب، گرد و غبار IP67 را هم اضافه کنیم.

اما در مقایسه با آن، گوشی Nothing Phone 1 یک میان‌رده مدرن برای سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. لبه‌های بدنه این گوشی کاملاً نوک تیز و مسطح است که ما را به یاد جدیدترین آیفون‌ها می‌اندازد. ضمن اینکه محافظ گوریلا گلس ۵ وظیفه دارد هم از قاب پشتی و هم نمایشگر دستگاه محافظت کند.

مقایسه ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل‌

بسیاری از کاربران هم شیفته‌ی نوارهای LED پشتی این گوشی و رابط کاربری جذاب Glyph Interface آن شده‌اند که می‌تواند به عنوان رینگتون نوری، نشانگر شارژ و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین هیچ یک از این گوشی‌ها جک هدفون را ارائه نمی‌کنند.

پردازنده

  • ناتینگ فون ۱: اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس 5G/ معماری ۶ نانومتری/ پردازشگر گرافیکی Adreno 642L
  • آیفون اس ای ۳: اپل A15 Bionic/ معماری ۵ نانومتری/ پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای اپل
چیپست A15 Bionic

وقتی به مقایسه عملکرد این دو گوشی می‌رسیم، چیپست ۵ نانومتری پرچمدار A15 Bionic زیر قاب آیفون SE 3 اپل به راحتی می‌تواند چیپست ۶ نانومتری میان‌رده اسنپدراگون ۷۷۸ پلاس ناتینگ فون 1 را شکست دهد. گوشی آیفون در بنچمارک آنتوتو بیش از ۷۰۰ هزار امتیاز را کسب کرده، در حالی که این نتیجه برای گوشی ناتینگ حدوداً ۵۳۰ هزار امتیاز بوده است.

A15 Bionic همان تراشه‌ای است که در زیر قاب گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اپل نیز حضور دارد، اما تفاوت‌های بین این گوشی‌ها باعث شده عملکرد فنی متفاوتی داشته باشند؛ بنابراین آیفون SE 3 به قدرتمندی آیفون ۱۳ پرو مکس نخواهد بود. با این حال در عملکرد فنی می‌توانید گوشی Nothing Phone 1 را شکست داده و هر بازی که در اپ استور منتشر شده را بدون دردسر اجرا کند.

مقایسه ناتینگ فون 1 با آیفون SE 3 اپل‌

اما در حالی که گوشی ناتینگ از قدرت پایین‌تری برخوردار است، به معنای ضعیف بودن آن نیست. اسنپدراگون ۷۷۸ جی پلاس در بین طرفداران اندرویدی به ارائه عملکرد پایدار، مصرف انرژی کارآمد و اجرای بدون دردسر نرم افزارها مشهور است.

دوربین

  • ناتینگ فون ۱: دوربین دوگانه/ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی f/1.9 با OIS ،PDAF و فیلمبرداری 4K در نرخ 30fps/ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید f/2.2 با زاویه دید ۱۱۴ درجه‌ای/ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی f/2.5 با فیلمبرداری 1080p در نرخ 30fps
  • آیفون اس ای ۳: دوربین تکی/ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی f/1.8 با OIS ،PDAF و فیلمبرداری 4K در نرخ 60fps/ دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی f/2.2 با فیلمبرداری 1080p در نرخ 120fps
دوربین آیفون اس ای ۳
دوربین Nothing Phone 1

شاید در ابتدا تصور کنید که آیفون SE 3 در مقایسه با ناتینگ فون 1 از دوربین ضعیف‌تری برخوردار است. اگرچه هم در جلو و هم در پشت، دوربین‌هایش رزولوشن پایین‌تری نسبت به رقیب نوظهور دارند، اما به خاطر داشته باشید که پردازش تصویر در این دوربین‌ها بر عهده چیپست قدرتمند A15 Bionic است.

این یعنی عکس‌هایی که می‌گیرید شاید نه خیلی، ولی تا حدودی شبیه آن چیزی هستند که گوشی‌های سری آیفون ۱۳ ثبت می‌کند. وقتی عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی‌ها را کنار یکدیگر بگذارید، متوجه شباهت آن‌ها خواهید شد.

اما متأسفانه آیفون اس ای ۳ فاقد دوربین اولترا واید است که برای یک گوشی عرضه شده در سال ۲۰۲۲ ناامیدکننده است. این چیزی است که گوشی ناتینگ آن را ارائه می‌کند. با این حال ویدیوهایی که با دوربین آیفون ضبط می‌شود کمی پایدارتر است. ضمناً هر دو گوشی به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز مجهز هستند که به معنای ثبت تصاویری بدون لرزش است.

نمایشگر

  • ناتینگ فون ۱: ۶.۵۵ اینچی/ OLED/ نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز/ پشتیبانی از +HDR10/ رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل/ نسبت تصویر ۲۰ به ۹/ تراکم پیکسلی 402ppi/ روشنایی ۵۰۰ نیت (اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت)/ محافظ گوریلا گلس ۵/ نسبت تصویر به بدنه ۸۵.۸ درصدی
  • آیفون اس ای ۳: ۴.۷ اینچی/ Retina IPS LCD/ نرخ رفرش ۶۰ هرتز/ رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل/ نسبت تصویر ۱۶ به ۹/ تراکم پیکسلی 326ppi/ روشنایی ۶۲۵ نیت/ نسبت تصویر به بدنه ۶۵.۴ درصدی

گوشی Nothing Phone 1

در مقایسه نمایشگرهای به کار رفته روی گوشی ناتینگ فون 1 و آیفون SE 3 ، گوشی ناتینگ برنده بی چون و چرای این بخش است. این دیوایس به یک پنل نمایشگر ۶.۵۵ اینچی OLED با نرخ رفرش انطباق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن فول اچ‌دی مجهز است که رنگ‌های +HDR10 را به نمایش گذاشته و با اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت فوق‌العاده درخشان است. این گوشی همچنین از حاشیه‌های نمایشگر یکسان استفاده می‌کند که پیش از این حتی در بهترین گوشی‌های میان‌رده اندرویدی نیز مشابه آن را ندیده‌ایم.

اما در آن سمت حاشیه‌های بسیار ضخیمی دور نمایشگر ۴.۷ اینچی گوشی آیفون اس ای ۳ را احاطه کرده است. نمایشگری که از یک پنل LCD با رزولوشن اچ‌دی و نرخ رفرش ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند و روشنایی آن ۶۰۰ نیت است. بنابراین کاملاً مشخص است که استفاده از نمایشگر گوشی ناتینگ خیلی لذت‌بخش‌تر بوده و به شما اجازه می‌دهد حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم بدون مشکل از گوشی خود استفاده کنید.

رم و حافظه

  • ناتینگ فون ۱: ۸-۱۲ گیگ رم/ ۱۲۸-۲۵۶ گیگ حافظه داخلی
  • آیفون اس ای ۳: ۴ گیگ رم/ ۶۴-۱۲۸-۲۵۶ گیگ حافظه داخلی

بی‌شک همه می‌دانیم که آیفون‌ها در مدیریت رم کارآمدتر هستند و به اندازه گوشی‌های اندرویدی به آن‌ها نیاز ندارند. گرچه این یک واقعیت است، اما به هر حال شما روی گوشی اقتصادی آیفون ۴ گیگ رم و روی گوشی ناتینگ ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم را دریافت خواهید کرد. فقط برتری نرم افزاری می‌تواند کمبود سخت افزای را پوشش دهد.

ناگفته نماند که با این ظرفیت رم و به لطف سیستم عامل اندروید، مالتی‌تسکینگ روی گوشی ناتینگ فون ۱ خیلی آسان‌تر انجام می‌شود. این گوشی همچنین به صورت پیش‌فرض با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد و نسخه دیگر ان ۲۵۶ گیگابایتی است، در حالی که آیفون اس ای ۳ در دو نسخه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

اگر گیمر هستید، توصیه می‌کنیم نسخه مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی ناتینگ فون ۱ را تهیه کنید. اما ظرفیت رم در هر سه نسخه گوشی آیفون یکسان است. گرچه چیپست A15 Bionic زیر قاب آیفون اجازه اجرای بازی‌های توانمند را می‌دهد، اما ظرفیت محدود رم موضوعی است که در اجرا تفاوت ایجاد می‌کند

باتری

  • ناتینگ فون ۱: ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ سریع سیمی ۳۳ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات، شارژ بی‌سیم معکوس ۵ وات
  • آیفون اس ای ۳: ظرفیت باتری ۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ سریع سیمی ۲۰ وات، شارژ بی‌سیم ۷.۵ وات Qi

شارژ بی‌سیم معکوس Nothing Phone 1

درست مثل مورد قبلی، آیفون‌ها نسبت به گوشی‌های اندرویدی به ظرفیت باتری کمتری احتیاج دارند؛ اما در هر شرایطی یک باتری ۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعتی روی گوشی iPhone SE 3 شارژدهی خیلی طولانی را (به خصوص اگر گیمر باشید) ارائه نمی‌کند و این به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. این گوشی به لطف فناوری ۲۰ وات به سرعت شارژ می‌شود و از شارژ بی‌سیم ۷.۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

اما گوشی ناتینگ فون 1 در مقایسه با آیفون SE 3 از یک باتری بیش از دو برابر بزرگ‌تر ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که به طرز چشمگیری شارژدهی طولانی‌تری داشته و با توان ۳۳ وات به صورت سیمی و ۱۵ وات به صورت بی‌سیم بسیار سریع‌تر شارژ می‌شود. علاوه بر این، از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس ۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند که به لطف آن می‌توانید ایرباد بی‌سیم ناتینگ ایر ۱ یا ساعت هوشمند خود را روی قاب پشتی گوشی بگذارید تا شارژ شوند. ضمناً در هیچ یک از این گوشی‌ها، آداپتور شارژ داخل جعبه قرار ندارد.

جمع‌بندی: آیفون SE 3 را برای قدرت بالاتر و ناتینگ فون 1 را برای ارزش بالاتر بخرید

برای بسیاری از کاربران، آیفون اس ای ۳ گزینه خوبی برای خرید نیست. با این حال اگر به یک آیفون مقرون به صرفه‌تر احتیاج دارید که همچنان عملکرد فنی عالی داشته باشد و عکس‌ها و ویدیوهای خوبی را ثبت کند، صرف نظر از طراحی قدیمی که دارد، می‌توانید آیفون SE 3 را بخرید.

اما اگر به یک گوشی میان‌رده که از هر لحاظ جذاب است و ارزش خرید بالایی هم دارد احتیاج دارید، ناتینگ فون ۱ گزینه جذابی برای شماست. ضمناً روی این گوشی اندروید ۱۲ با رابط کاربری Nothing OS نیز نصب است که این پوسته سفارشی بسیار نزدیک به اندروید خام بوده و این یعنی خبری از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده (که باعث بد بودن تجربه کاربری اندروید نسبت به iOS می‌شوند) نخواهد بود.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.