تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر : 588671

معرفی 9 سایت برتر و پرطرفدار آموزش آنلاین

معرفی 9 سایت برتر و پرطرفدار آموزش آنلاین

در این مقاله قصد داریم درباره 9 سایت آموزش آنلاین که باعث تحول یادگیری و آموزش شده اند اطلاعات مفیدی به اشتراک بگذاریم. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک سامانه آموزشی برتر آنلاین دارد، عبارتند از: علمی بودن محتوای آموزشی جهت کمک به مخاطب انتقال مفاهیم با سرعت بالا و به زبان ساده قابلیت اجرا بر

در این مقاله قصد داریم درباره 9 سایت آموزش آنلاین که باعث تحول یادگیری و آموزش شده اند اطلاعات مفیدی به اشتراک بگذاریم. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک سامانه آموزشی برتر آنلاین دارد، عبارتند از:

  • علمی بودن محتوای آموزشی جهت کمک به مخاطب
  • انتقال مفاهیم با سرعت بالا و به زبان ساده
  • قابلیت اجرا بر روی گوشی، لپ‌تاپ، دسکتاپ و تبلت
  • استفاده از تصاویر و فیلم، جهت تقویت محتوا
  • سرعت بالا در بارگذاری محتوای آموزشی
  • کاربرپسند بودن

9 سایت برتر آموزش آنلاین

در ادامه به معرفی 9 سایت آموزش آنلاین پرداخته و به هر یک از ویژگی‌های شاخص و کارآمد آن‌ها اشاره می‌کنیم. درواقع با مطالعه و مرور خط‌ مشی کاری هر یک از این وب‌سایت‌ها خواهید دانست، رعایت چه نکاتی باعث شده است تا آن‌ها در بین هزاران وب‌سایت آموزشی دیگر،  برجسته و بدون رقیب معرفی شوند.

 سایت آموزش آنلاین  Coursera

سایت Coursera یک سایت آموزش آنلاین است که در بین تمام دانشجویان دنیا شناخته‌شده است. این وب‌سایت آموزشی موضوعات درسی متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دروس قابل‌ارائه در این وب‌سایت آموزشی عبارتند از: فیزیک، داروشناسی، زیست‌شناسی، علوم ریاضی، رایانه، علوم انسانی و اجتماعی. شرکت در این دوره‌ها منجر به دریافت گواهینامه معتبر بین‌المللی می‌شود. درواقع به این وب‌سایت نوعی دانشگاه مجازی گفته می‌شود که از بهترین اساتید در سطح دنیا برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این وب‌سایت که باعث شده است جوانان زیادی به سمت آن متمایل شوند، اعتباری است که گواهینامه آن دارد. کسانی که موفق به اخذ گواهینامه می‌شوند، می‌توانند آن را به‌عنوان یک رزومه هنگام مهاجرت به کشور مقصد با خود همراه داشته باشند.

ویژگی دیگر آن، نوشتاری بودن محتواها و استفاده از فیلم و تصویر برای درک بهتر موضوعات است. این وب‌سایت چندزبانه که زیرنویس انگلیسی نیز دارد، برای همه دانشجویان مناسب و قابل‌فهم است و با امکانات قدرتمندی که این سایت در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، باعث شده است تا تمامی محتواهای منتشرشده به‌آسانی و با مسیرهای متنوعی در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. امکان دانلود فایل‌های تصویری، قابلیت پخش آهسته یا تند فیلم‌ها و … ازجمله خدماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

آدرس وب سایت Coursera :

  https://www.coursera.org/

سایت آموزش آنلاین  Udacity

سایت Udacity سایت آموزش آنلاین در زمینه برنامه‌نویسی است که توانسته مفاهیم و موضوعات پیچیده این شاخه از علم رایانه را آموزش دهد. این سامانه که جزو شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های آموزشی است، امکانات و مزایای بسیاری برای کاربرانش فراهم کرده است. به ‌عنوان ‌مثال مطالبی که در این سامانه مطرح می‌شود، کاملاً مستند و علمی است و بار علمی آن بسیار بالا می باشد. این دروس توسط برجسته‌ترین اساتید، آموزش داده می‌شود. مزیت این سامانه مطرح کردن هر موضوع درسی از پایه بوده و ذهن کاربر را به‌تدریج برای فراگیری موضوعات پیچیده آماده می‌کند.

از جمله زبان های برنامه نویسی که در این وب سایت آموزش داده می شود عبارتند از: زبان‌های سی اس اس، جاوا، اچ تی ام ال ، جاوا اسکریپت و … . استفاده آسان کاربران از مطالب هر بخش از این وب‌سایت، باعث شده است تا نام این وب‌سایت آموزشی بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها بیفتد. امکان استفاده از خلاصه دروس نیز یکی دیگر از مزیت‌های این وب‌سایت می‌باشد.

آدرس وب سایت  Udacity:

https://www.udacity.com/courses/all

 سایت آموزش آنلاین Lynda

سایت Lynda در حال حاضر تمام محتواهای آموزشی خودش را در لینکدین قرار داده است و دوره های آموزشی آن در 3 زمینه اصلی کسب وکار، تکنولوژی و خلاقیت قرار گرفته که هر کدام از این دسته ها، موضوعات مختلف آموزشی را شامل می شود که به صورت ویدئو قرار گرفته اند. اگر علاقه مند به گرفتن گواهینامه های حرفه ای از شرکت های مطرح مثل مایکروسافت، IBM، CISCO و غیره هستید می توانید در قسمت گواهینامه ها، آموزش های آنها را دنبال کنید.

آدرس وب سایت Lynda :

https://www.linkedin.com/learning/?trk=lynda_redirect_learning

 سایت آموزش آنلاین  CreativeLive

این وب سایت به‌صورت رایگان بوده و به‌صورت زنده کلاس‌های درس متنوعی نیز برگزار می‌کند، قطعاً سایت CreativeLive را به شما معرفی خواهیم کرد. آنچه که باعث شده است این سامانه در بین دیگر وب‌سایت‌های مشابه عملکردی متفاوت و ارزنده داشته باشد، تنها مسئله رایگان بودن آن نیست. این وب‌سایت آموزشی که در زمینه عکاسی، بازرگانی، طراحی، صنایع‌دستی و …فعالیت می‌کند، بهترین کارشناسان جهان را در تیم خود جمع کرده است. متخصصانی که در این وب‌سایت به تدریس و همکاری مشغول هستند، افراد سرشناسی چون ویکتوریا ویل، فوربس و بسیاری دیگر از هنرمندان برجسته در عرصه‌های مختلف می‌باشند. وب‌سایت CreativeLive  چندین زبان پرکاربرد را پشتیبانی کرده و از طرق مختلف می‌توان در این کلاس‌ها حضور داشت از جمله: دسکتاپ، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون، لپ‌تاپ و …). مزیت دیگر این وب‌سایت اضافه شدن کلاس‌های جدید به آن است که دامنه تنوع وسیعی را فراهم می‌کند. همچنین دانلود دروس برای مشاهده آفلاین نیز فراهم است.

آدرس وب سایت  CreativeLive :

 https://www.creativelive.com

سایت آموزش آنلاین Edx

Edx نیز وب‌ سایت آموزشی آنلاین است که در آن بیش از سی‌وپنج میلیون دانش‌آموز حضور دارند. حضور در کلاس‌های درس آنلاین این وب‌سایت مزایایی دارد که کمتر سامانه‌‌ای از آن برخوردار است. به‌عنوان‌ مثال تمامی دوره‌های این سامانه توسط دانشگاه هاروارد، ام آی تی و دیگر مؤسسات آموزشی معتبر دنیا حمایت می‌شود.

آدرس وب سایت Edx :

https://www.edx.org/

سایت آموزش آنلاین  MIT OpenCourseWare

سایت آموزش آنلاین دیگری که باید به شما معرفی کنیم، سایت MIT می باشد. این سایت نیز باهدف ارائه آموزش بهینه در علم، تکنولوژی ، مدیریت و دیگر موضوعات تحصیلی خدمت می‌کند و می‌کوشد تا با برخورداری از بهترین اساتید دانشجویان مستعد را از سرتاسر جهان جذب کند. این دوره‌ها شامل استفاده از علم داده در املاک و مستغلات، ارزیابی و سرمایه‌گذاری در بخش املاک تجاری، توسعه املاک و مستغلات از طریق برنامه‌ریزی و فرایند، هوش مصنوعی و…  می‌باشد. تنوع موضوعاتی که در این وب‌سایت به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌شود، در این حجم کم نمی‌گنجد . قابل‌ذکر است این دوره‌ها توسط دانشگاه ماساچوست پشتیبانی می‌شود.

آدرس وب سایت MIT :

https://mit-online.getsmarter.com

  سایت آموزش آنلاین Carengie Mellon Univercity

سایت آموزش آنلاین دیگری که می‌توان به شما معرفی کرد، وب‌سایت رسمی Carengie Mellon    است که توسط دانشگاهی به همین نام در ایالات‌متحده و در شهر پیتسبورگ پنسیلوانیا پشتیبانی می‌شود. این وب‌سایت که دوره‌های جامع و مفصلی در علوم مختلفی چون کامپیوتر، اقتصاد، روانشناسی، هنر، علوم انسانی و … برگزار می‌کند، پذیرای دانشجویان دوره‌های مجازی نیز است. ویژگی شاخصی که می‌تواند این وب‌سایت را متمایز از دیگر وب‌سایت‌ها نماید، کیفیت سطح آموزشی دوره‌هایی که در آن برگزار می‌شود. دانشجویان این وب‌سایت، در رشته‌های مختلف جوایز متعدد بین‌المللی را به  دست آورده‌اند.

آدرس وب سایت Carengie Mellon Univercity  :

 https://oli.cmu.edu/

سایت آموزش آنلاین پلکان یادگیری

در بین سایت‌های ایرانی نیز می‌توان به سایت پلکان یادگیری اشاره کرد که یک سایت برتر آموزش آنلاین به شمار می‌رود. این سامانه برای دو گروه آموزشی یعنی دبیران و همچنین دانش آموزان محصولات خود را ارائه کرده است. سامانه پلکان دانش‌آموز از محصولاتی است که این مجموعه برای دانش آموزان پایه دوم تا دوازدهم در اختیار آن ها گذاشته است. سامانه دارای بخش‌های متنوعی است که دانش آموزان را برای درک بهتر موضوعات درسی کمک می‌کند. این بخش‌های متنوع عبارت‌اند از :

  • آزمون محور : طبق بودجه بندی و برنامه آزمون های کانون فرهنگی آموزش(قلم‌چی)
  • درس محور : شامل تمام درس های مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم
  • درخت دانش : پوشش تمام مباحث و فصول درس های مختلف
  • آزمون تشریحی
  • مرور مبحثی : امکان مشاهده سوالات بی پاسخ و یا غلط را فراهم کرده است.
  • آنالیزور کتاب : پاسخ برگ آنلاین کتاب های کانون با امکان آنالیز پاسخ
  • تحلیل عملکرد: مشاهده گزارش های عملکردی از فعالیت های حل تمرین
  • آزمایش آنلاین: انجام آزمایش ها در شبیه ساز آنلاین
  • هزینه : 10 روز اشتراک رایگان پلکان دانش آموز

معرفی 9 سایت برتر و پرطرفدار آموزش آنلاین

محصول دیگر پلکان یادگیری، آزمون ساز آنلاین می باشد که ویژه دبیران و موسسه های آموزشی است. در آزمون ساز، کاربران می‌توانند امتحان ارزیابی را به صورت آنلاین، سریع و راحت طراحی و برگزار نمایند و به امکانات زیر دسترسی داشته باشند:

  • مجموعه سؤالات جامع و استاندارد پلکان از منابع گوناگون از جمله کانون فرهنگی آموزش(اختصاصی پلکان یادگیری)، کنکورهای سراسری و …
  • امکان جستجوی کلیدواژه در سؤالات و یا پاسخ
  • دسترسی به سؤالات تستی و تشریحی با سطح ساده، متوسط و یا دشوار
  • فیلترهای کاربردی برای انتخاب سوالات آزمون.
  • انتخاب پرسش‌ها به دو شیوه انتخابی و هوشمند.
  • استفاده از آزمون ساز آنلاین برای ساخت امتحان تک‌درس، ترکیبی و جامع.
  • داشتن چند خروجی به‌صورت تصادفی از یک آزمون آنلاین.
  • برگزاری آزمون به‌صورت حضوری و خروجی پی‌دی‌اف با امکانات شخصی سازی
  • برگزاری آزمون آنلاین با ارائه کارنامه‌های گوناگون به همراه تحلیل و ارزیابی
  • هزینه : 7 روز اشتراک رایگان آزمون ساز

آدرس وب سایت پلکان یادگیری:

https://peleyad.com/

معرفی 9 سایت برتر و پرطرفدار آموزش آنلاین

سایت آموزش آنلاین فرادرس

فرادرس نیز یک وب سایت برتر آموزش آنلاین  می باشد که در ایران طرفداران بسیاری دارد. این وب سایت، به‌صورت مجازی فعالیت کرده و محتواهای آن آموزش دروس است. در این سامانه، ضمن آموزش کلیه دروس در تمامی مقاطع تحصیلی، این امکان وجود دارد تا مخاطبان تمرین داشته و پس از کسب آمادگی، در آزمون‌های دوره‌ای آنلاین شرکت کنند. دسترسی به بانک سؤالات و کتابخانه‌ای دیجیتال ازجمله مشخصه‌های مهم این وب‌سایت به شمار می‌رود.

آدرس وب سایت فرادرس :

https://faradars.org/

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.