تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 609188

مزایا و معایب شرکت در کلاس های آنلاین کنکور

مزایا و معایب شرکت در کلاس های آنلاین کنکور

امروزه با توجه به مدرن شدن تمام کارها از جمله درس خواندن، دانش آموزان هم از آموزش های آنلاین استقبال می کنند‌. این افراد با توجه به مزایایی که یک کلاس غیر حضوری دارد، آن را انتخاب می کنند. برای همین، امروزه استفاده از این روش برگزاری کلاس ها بسیار گسترش پیدا کرده است. یکی

امروزه با توجه به مدرن شدن تمام کارها از جمله درس خواندن، دانش آموزان هم از آموزش های آنلاین استقبال می کنند‌. این افراد با توجه به مزایایی که یک کلاس غیر حضوری دارد، آن را انتخاب می کنند. برای همین، امروزه استفاده از این روش برگزاری کلاس ها بسیار گسترش پیدا کرده است.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن روبرو هستند، پیدا کردن کلاس های معتبر است. طبیعتا هر چقدر که با این موضوع آشنایی بیشتری داشته باشید، در پیشرفت شما تاثیر بیشتری دارد. در اینجا، ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین کلاس‌ ها را پیدا کنید. پس تا پایان همراه ما باشید.

کلاس حضوری بهتر است یا آنلاین

شاید اگر کرونا نبود، هنوز هم مردم با کلاس های غیر حضوری چندان آشنایی نداشتند‌. در گذشته، تنها یک سری از رشته های مجازی، از این نوع جلسات برای آموزش استفاده می کردند. اما حالا دیگر تمام دانش آموزان به خوبی با این موضوع آشنا هستند. اما اینکه یک کلاس حضوری بهتر است یا آنلاین را از نگاه های مختلف بررسی می کنیم.

اول از همه، از نگاه تقریبا تمام دانش آموزان، کلاس آنلاین بهتر است. هرچند این بهتر بودن، بیشتر به معنای راحت‌تر بودن است. اما در هر صورت این نگاه صحیح و درستی است. قطعا استفاده از فضای مجازی برای آموزش، بسیار موثر‌تر و بهتر از حالت حضوری است. البته به شرط اینکه از آن درست استفاده شود.

مزایای کلاس مجازی

در چند سال گذشته، با وجود برگزاری کلاس های مجازی، به خوبی با مزایا و معایب آن آشنا هستیم. برای همین ابتدا ویژگی های مثبت کلاس مجازی را خواهیم گفت. یک کلاس مجازی دارای چندین ویژگی بسیار خوب است. اول اینکه فیلم کلاس ضبط و ثبت خواهد شد. همین موضوع باعث می شود، دانش آموز هر زمان که نیاز به محتوای جلسات دارد، به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

دوم اینکه جزوات، به صورت پی دی اف با اسکن شده در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت. این کار سبب حفظ تمرکز بیشتر افراد حاضر در جلسه خواهد شد. در کلاس های حضوری، دانش آموز، بیشتر زمان خود را صرف جزوه نویسی خواهد کرد. بنابراین در بسیار از مواقع هیچ گونه تمرکزی بر روی مطالب تدریس شده ندارد.

معایب کلاس مجازی

اگر با دید منفی بخواهیم به کلاس های آنلاین نگاه کنیم، قطعا برخی موارد برای آن وجود دارد. یکی از معایبی که این نوع کلاس دارد، تنبل شدن دانش آموزان است. اگر رک و بی پرده صحبت کنیم، واقعیت امر همین است. فردی که در کلاس های مجازی حضور دارد، به دلیل بودن در منزل، نمی تواند کلاس را جدس بگیرد. همین موضوع سبب می شود، بسیاری از مطالب را به خوبی یاد نگیرد.

فرانوش نکنیم که در سال های گذشته، برای اولین بار برگزاری کلاس ها به صورت غیر حضوری شد. بسیاری از دانش آموزان، تجربه حضور در این شرایط را نداشتند. حس آزاد شدن از بند چارچوب فیزیکی کلاس باعث شد که بیشتر افراد، آن را جدی نگیرند. اما این موضوع برای کلاس های کمک درسی که فرد به میل و اراده خود در آن شرکت می کند، کاملا متفاوت می باشد.

انواع کلاس های درسی آنلاین

با توجه به تجربه ای که همه ما از برگزاری کلاس های آنلاین داریم، می توانیم برای هر موضوعی از آن استفاده کنیم. انواع کلاس های آنلاین شامل کلاس مرور و مطالعه نهایی، آموزش مدیریت زمان، شب امتحان و غیره می باشد. تمامی این موارد با توجه به روند تشکیل ساده‌تر آنها در سطح کشوری هم برگزار می شوند.

مزایا و معایب شرکت در کلاس های آنلاین کنکور

به دلیل عدم نیاز به حضور فیزیکی دانش آموزان، می توان تمامی این جلسات را در فضای مجازی تشکیل داد. به همین دلیل حتی فردی که در دوردست‌ترین نقاط کشور هم قرار دارد، می تواتد به راحتی شرکت کند. همچنین از نظر اساتید نیز، این امکان وجود دارد که در تمام کشور از تدریس بهترین ها استفاده کنند.

کلاس مرور و جمع بندی

کلاس های مرور مباحث قبل از برگزاری آزمون سراسری، یکی از انواع جلسات آنلاین است. در کلاس جمع بندی کنکور، تمامی موضوعاتی که در طول یک سال تحصیلی یاد گرفتید، مطالعه می شود. اما این مطالعه، از نوع عادی آن نیست. بلکه چیزی شبیه به یک حالت روخوانی است که اغلب افراد به آن نیاز دارند. زیرا تمام کتاب های درسی شامل حجم زیادی از موضوعات هستند. به همین دلیل در پایان باید یک بار جمع بندی شوند.

با جمع بندی و مرور کردن مطالب درسی، آن هم یک روز قبل از آزمون، مطالب را عمیق‌تر یاد می گیرید. البته در این نوع کلاس، نکات مهم و دیگر موارد نیز تدریس می شود. به طور کلی، یک فرصت مناسب برای یادگیری تمام ریزه کاری های درسی، همین جلسات جمع بندی است.

کلاس های کمک درسی و رفع اشکال

یکی دیگر از کلاس های درسی، نوع کمک درسی است. در این جلسات، دانش آموزان معمولا پا به پای درس های مدرسه، در جلسات کمک درسی شرکت می کنند. مطالبی که در این جلسات آموزش داده می شود، غالبا از جنس کمک به یادگیری بیشتر مباحث است. برای همین در طول یک سال تحصیلی شما باید حضور مستمر داشته باشید. قدمت این گونه کلاس ها، نسبت به سایر موارد بیشتر می باشد.

کلاس تست زنی

این نوع از کلاس، بیشتر مناسب پایه تحصیلی دوازدهم یا یازدهم است. اغلب دانش آموزان در این مقطع زمانی به دلیل نزدیک بودن آزمون سراسری در کلاس های حل تست حضور پیدا می کنند. این کار باعث افزایش قدرت حل سوالات تستی کنکور انجام می شود. کلاس تست زنی در قالب دو حالت مختلف برگزار می شود. یکی به صورت آموزش نحوه تست زنی و شگردهای آن است. دیگر نیز برای حل سوالات تستی ویژه کنکور سراسری می باشد.

چطور در کلاس، تمرکز خود را حفظ کنیم؟

همان طور که گفتیم، کلاس هایی که نیازی به حضور فیزیکی ندارند، دارای معایب ک مزایایی هستند. یکی از معایب آنها، نداشتن حس مسئولیت و جدی نگرفتن جلسه درس است. اما چه کار کنیم تا تمرکز خود را در حین تدریس حفظ کنیم؟ برای این کار می توانید ابتدا از نظر روحی روانی، دلیل خود برای حضور در کلاس را توجیه کنید.

تمام جلساتی که شما در آن حضور دارید، به صورت اختیاری است و در آن اجباری نیست. برای همین کاملا با شرایط کلاس های مدرسه متفاوت است. از طرفی دیگر، هدف شما از حضور در این جلسات، ارتقا وضعیت تحصیلی است. بنابراین با عدم تمرکز در کلاس، فقط زمان با ارزش خود را از دست خواهید داد.

مرجع معتبر برای کلاس های آنلاین کجاست؟

از زمانی که کنکور سراسری بر پا شد، تا حالا آموزشگاه های زیادی ساخته شده است. هر کدام زمانی در اوج و زمانی هم پایین‌تر بودند. آموزشگاه و مشاوره کنکور حقیقت، یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش کنکوری در کشور است. همچنین آموزشگاه حقیقت در زمینه مشاوره تحصیلی دارای سابقه بیش از 25 سال است. این مرکز با در اختیار داشتن بهترین اساتید رشته های مختلف، دارای انواع کلاس های غیر حضوری و آنلاین است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.