تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 601714

مبارزه با تنهایی در سالمندان

مبارزه با تنهایی در سالمندان

چکیده : با پیشرفت های تکنولوژیک مدرن، راحت تر از همیشه در تماس ماندن است. تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و اینترنت امکان تماس با هر کسی، در هر مکان و در هر زمان را فراهم کرده‌اند. علیرغم این پیشرفت ها، تحقیقات نشان می دهد که ایرانی ها به عنوان یک جامعه، تنهاتر از همیشه هستند و سالمندان

چکیده : با پیشرفت های تکنولوژیک مدرن، راحت تر از همیشه در تماس ماندن است. تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و اینترنت امکان تماس با هر کسی، در هر مکان و در هر زمان را فراهم کرده‌اند. علیرغم این پیشرفت ها، تحقیقات نشان می دهد که ایرانی ها به عنوان یک جامعه، تنهاتر از همیشه هستند و سالمندان این تنهایی را در سطح بالاتری از هر گروه سنی دیگری تجربه می کنند.

 

مبارزه با تنهایی در سالمندان

با پیشرفت های تکنولوژیک مدرن، راحت تر از همیشه در تماس ماندن است. تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و اینترنت امکان تماس با هر کسی، در هر مکان و در هر زمان را فراهم کرده‌اند. علیرغم این پیشرفت ها، تحقیقات نشان می دهد که ایرانی ها به عنوان یک جامعه، تنهاتر از همیشه هستند و سالمندان این تنهایی را در سطح بالاتری از هر گروه سنی دیگری تجربه می کنند. گرفتن پرستار سالمند یکی از راه ها می باشد. ما در آژانس مراقبتی رویای آرامش بهترین پرستار سالمند اصفهان و پرستار در اصفهان را داریم.

عواقب تنهایی چیست؟

تا حدودی، تنهایی یک انتخاب است. شما این توانایی را دارید که انتخاب کنید آیا خودتان را حفظ کنید یا برای حفظ ارتباط با دوستان و خانواده تلاش کنید. با این حال، عوامل خاصی وجود دارد که برقراری ارتباط را دشوارتر می کند. با افزایش سن، حلقه اجتماعی شما شروع به کوچک شدن می کند. دوستان مسن از دنیا می روند، اعضای خانواده برای خود خانواده تشکیل می دهند و مردم دور می شوند. حتی اگر دوستان و خانواده ای در آن منطقه داشته باشید، مسائل مربوط به تحرک، بیماری و حمل و نقل می تواند خروج از خانه برای دیدن افرادی را که برایتان مهم است دشوار کند.

افزایش سن همچنین با عواقب فیزیکی خاصی مانند کاهش تحرک، اختلالات بینایی و مشکلات سلامتی آزاردهنده همراه است که ممکن است خروج از خانه را دشوار کند. خجالت نیز می تواند یک عامل باشد. سالمندانی که از بی اختیاری، بینایی یا کم شنوایی رنج می برند و کسانی که برای رفت و آمد به وسایل کمکی نیاز دارند، ممکن است به اندازه کافی خودآگاه یا مضطرب باشند تا از موقعیت های اجتماعی دوری کنند. در نتیجه، آنها به طور فزاینده ای منزوی می شوند.

تنهایی ممکن است مشکل مهمی به نظر نرسد، اما حقیقت این است که هم بر کیفیت زندگی و هم بر سلامت جسمانی افراد تأثیر می گذارد.

دانشمندان بر این باورند که تنهایی تأثیر فیزیولوژیکی مشابه استرس مزمن بر بدن دارد. تنهایی باعث افزایش تولید هورمون های استرس مانند کورتیزول می شود که باعث التهاب و تضعیف ایمنی می شود و در عین حال به بیماری های روانی و مشکلات سلامتی مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک می کند.

نکاتی برای غلبه بر تنهایی در سالمندان

عواقب تنهایی می تواند پیامدهای جدی برای سلامت روحی و جسمی سالمندان داشته باشد. اگر نگران والدین سالخورده خود یا یکی دیگر از عزیزان خود هستید، قدم بردارید و کاری در مورد آن انجام دهید. کارهای ساده زیادی وجود دارد که می توان برای مبارزه با تنهایی سالمندان انجام داد – تنها چیزی که لازم است این است که یک نفر چرخ ها را به حرکت درآورد. مراقبت از بیمار نیز بسیار مهم می باشد. ما خدمات کامل نگهداری بیمار در اصفهانرا انجام میدهیم. از بهترین آژانس های مراقبت در منزل میتوان به آچاره ، رویای آرامش و اصفهان پرستار اشاره کرد.

در زیر هشت نکته برای کمک به یک عزیز برای غلبه بر تنهایی آورده شده است:

  1. برای گوش دادن وقت بگذارید . گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید برای یک شخص انجام دهید این است که گوش دهید. صرفاً داشتن شما برای گوش دادن می تواند به فرد مورد علاقه شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کند. فعالانه فرد مورد علاقه خود را در گفتگو شرکت دهید، سؤال بپرسید و آنها را تشویق کنید که خود را بیان کنند. ممکن است در ابتدا به آسانی به دست نیاید، اما اگر تمایل شما به یادگیری بسیار زیاد است.

  2. یک طرح توسعه دهید . علاوه بر گوش دادن، زمانی را برای یادگیری علایق عزیزتان اختصاص دهید و برنامه ای برای گنجاندن آنها در زندگی روزمره ایجاد کنید. اگر فرد مورد علاقه شما از موسیقی لذت می برد، سعی کنید او را به یک نمایش ببرید یا او را تشویق کنید که به یک گروه کر اجتماعی بپیوندد. اگر این خیلی زیاد است، صرف یک ساعت از روز خود برای به اشتراک گذاشتن یک فعالیت با عزیزتان می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

  3. یک سرگرمی جدید را شروع کنید . یادگیری چیزهای جدید بهترین راه برای جوان نگه داشتن مغز شماست. فرد مورد علاقه خود را تشویق کنید تا سرگرمی جدیدی را به عنوان وسیله ای برای فعال ماندن و ملاقات با افراد جدید انجام دهد. به آنها پیشنهاد دهید که به یک باشگاه کتاب بپیوندند، یک حلقه بافتنی راه اندازی کنند، یا برای شرکت در فعالیت های هفتگی به مرکز اجتماعی محلی بروند.

  4. شکاف را پر کنید . برای والدین سالخورده و دیگرانی که با تنهایی دست و پنجه نرم می کنند، پیدا کردن کسی که با او ارتباط برقرار کنند ممکن است آنقدر که تصور می شود سخت نباشد. یکی از بهترین فرصت ها این است که عزیزتان را با اقوام کوچکتر ارتباط دهید. نوه‌ها، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها می‌توانند با گذراندن وقت با اعضای بزرگ‌تر خانواده چیزهای زیادی بیاموزند و برای عزیز شما، ممکن است به آن‌ها کمک کند احساس جوان‌تر شدن و مشارکت بیشتر در فعالیت‌های خانوادگی کنند.

  5. در کلاس یا سمینار شرکت کنید . اگر فرد مورد علاقه شما هنوز متحرک است، او را تشویق کنید تا در یک کلاس یا سمینار شرکت کند تا از خانه خارج شود و با افراد جدید ملاقات کند. با مرکز اجتماعی یا کالج محلی خود تماس بگیرید زیرا بسیاری از این مکان ها کلاس های رایگان برای سالمندان ارائه می دهند. همچنین، سعی کنید در کتابخانه محلی خود بپرسید تا ببینید چه رویدادهایی در راه است.

  6. به کسی چیزی یاد بدهاگر شرکت در کلاس برای عزیزتان تعهد بیش از حد است، به او این فرصت را بدهید که در عوض چیزی به شما بیاموزد. آنچه را که با گوش دادن به حرف های عزیزتان آموخته اید بردارید و از او بخواهید چیزی به شما بیاموزد. حتی اگر تنها چیزی که آنها می توانند ارائه دهند حکمت و توصیه های مفید باشد، به زندگی آنها معنا می بخشد و بخشی از پویایی فرزند و والدین را که گاهی اوقات ممکن است با شروع مراقبت از والدین سالخورده خود از بین برود، بازیابی می کند.

  7. پس بده . کار داوطلبانه برای سالمندان تنها، چه از نظر جسمی و چه روحی، مزایای مختلفی را فراهم می کند. داوطلبانه علاوه بر ارتقاء فعالیت بدنی، مغز را فعال نگه می دارد. به گفته موسسه ملی پیری، شرکت در فعالیت های معنادار می تواند خطر ابتلا به زوال عقل و مشکلات سلامت جسمانی را در سالمندان کاهش دهد. به علاوه، این کار باعث می‌شود که عزیزتان از خانه بیرون بیاید و وارد یک جامعه شود.

  8. یک حیوان خانگی قبول کنید . در حالی که ممکن است یک حیوان جایگزین یکسانی برای همراهی انسان نباشد، مطالعات نشان می دهد که مراقبت از حیوان خانگی می تواند فواید جسمی و روحی را به همراه داشته باشد. در واقع، داشتن حیوان خانگی می تواند واکنش های شیمیایی در مغز ایجاد کند که باعث کاهش سطح کورتیزول و افزایش تولید سروتونین می شود. به علاوه، داشتن حیوان خانگی در اطراف باعث می‌شود که خانه کمتر احساس خالی کند.

 

مبارزه با تنهایی در سالمندان

نگرانی در مورد والدین سالخورده: چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر نگران یکی از عزیزان سالخورده هستید که ممکن است با تنهایی دست و پنجه نرم کنند، و به این فکر می کنید که چگونه می توانید به بهترین شکل از او حمایت کنید، به دور از تنهایی هستید. این موضوع بیشتر و بیشتر بیان و مورد بحث قرار می گیرد و فرصتی برای توصیه های نسبتاً مکرر در رسانه ها فراهم می کند. رویکردی که در اینجا اتخاذ می‌شود این است که از پایه شروع کنید، علل همه‌گیری تنهایی را شناسایی کنید و از آنجا به پیشنهاد راه‌های عملی برای حمایت از عزیزانتان بروید.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.