تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 599800

قبل از جراحی بینی این نکات را بدانید

قبل از جراحی بینی این نکات را بدانید

پیش از اینکه بخواهید هر گونه عملی را انجام دهید ، ضروری است تا یک سری نکات را در مورد آن بدانید. برخی فکر می کنند همین که از دیگران پرس و جو کرده و یک جراح خوب را بیابند کافی است ؛ اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که خود

پیش از اینکه بخواهید هر گونه عملی را انجام دهید ، ضروری است تا یک سری نکات را در مورد آن بدانید. برخی فکر می کنند همین که از دیگران پرس و جو کرده و یک جراح خوب را بیابند کافی است ؛ اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که خود شما نیز باید با کسب اطلاع از برخی از نکات جراحی مورد نظر را برای خود ساده تر نمایید. از هر طرف که نگاه کنیم این مسئله به نفع خود شماست ؛ زیرا اگر درباره یک عمل خاص اطلاعات مفید داشته باشید نه تنها استرس تان کم می شود ؛ بلکه می دانید با انجام چه کارهایی می توانید دوران نقاهت را ساده تر و سریع تر طی کنید. برای مثال زمانی که می خواهید جراحی بینی در کرج یا هر شهر دیگری به انجام رسانید ، می توانید از پزشک انتخابی خود آگاهی لازم را به دست آورید. با اینحال با مطالعه ادامه این مطلب ، این عمل بسیار برایتان راحت تر خواهد شد و می توانید در انتها هم از نتیجه راضی باشید و هم سختی زیادی نکشید.

 

اصلا جراحی بینی چیست؟

تا به حال شده برایتان سوال پیش بیاید که عمل زیبایی بینی دقیقا چیست؟ احتمالا نه! چون این پروسه یکی از محبوب ترین جراحی هایی است که در ایران انجام می شود و پیر و جوان ، حتی یکسری اطلاعات دم دستی از آن دارند. اما کمتر پیش می آید که کسی در این زمینه دقیق شده باشد و از جزئیات آن با خبر باشد. ما اینجا سعی داشتیم یک سری نکات کلی را بیان کنیم تا چه افراد معمولی و چه کسانی که می خواهند بینی خود را عمل کنند سطح دانش خود را بالا برند.

یکی از مسائلی که به احتمال خیلی زیاد از آن خبر نداشتید ؛ این است که عمل زیبایی بینی نام دیگری به نام رینوپلاستی دارد. اما این نام خیلی میان افراد معمولی رایج نیست و بیشتر پزشکان و محصلین در رشته مربوطه آن را می شناسند. مورد دیگر این است که این عمل زیبایی ، یک روند روتین ندارد و خود به چند دسته تقسیم بندی می شود. مثال های آن در این قسمت بیان شده اند :

  • جراحی زیبایی : این پروسه که کاملا انتخابی است ؛ به این منظور انجام می شود تا ظاهر بینی “زیباتر” شود. هر اقدامی که برای بهبود شکل این عضو به ذهنتان می رسد را می توان در این فرآیند انجام داد ؛ مثلا نوک دماغ را باریک کرد ، قوز را از بین برد ، اندازه آن را کوچک نمود و یا پره های این عضو را جمع نمود اما توجه داشته باشید برای هر مدل که انتخاب میکنید توصیه می شود با بهترین جراح بینی کرج صحبت کنید.
  • جراحی عملکردی : حتما شما هم دوست یا آشنایی دارید که عمل جراحی را انجام داده و اصرار دارد که تنها پولیپ آن را از بین برده و دست به شکل بینی نزده! بر خلاف تصوری که تا به حال داشتید ، این امر کاملا امکان پذیر است و متقاضیان این فرآیند می توانند فقط و فقط برای باز کردن راه تنفسی آن را انجام دهند. البته ، توجه داشته باشید که انجام هر دو روش زیبایی و عملکردی به صورت همزمان امکان پذیر است و می توان به راحتی با یک تیر دو نشان زد!

حال می رسیم به مورد بعدی که باید بدانید. با اینکه این رویکرد فراگیر شده و در یکی دو ساعت انجام می شود ، اما نباید آن را ساده پنداشت. اینکه این عمل سریع تمام می شود و می توانید همان روز جراحی خیلی راحت به خانه برگردید ، به لطف سال ها تجربه و تبحر جراح بینی است که برای خود انتخاب کرده اید! زمان به انجام رسیدن رینوپلاستی ، برای همه یکی نیست و بسته به مشکل و تکنیک های استفاده شده در آن ممکن است کوتاه تر یا طولانی تر باشد. پس هیچ وقت نتیجه و خود پروسه جراحی خود را با دیگر افراد مقایسه نکنید. احتمال دارد یک نفر از انحراف بینی ، گرفتگی ، پولیپ و دیگر مشکلات رنج ببرد اما هیچ کدام از آن ها در ظاهر مشخص نباشد. چنین فردی طبیعتا زمان بیشتری در اتاق عمل خواهد بود و بعد از اتمام آن نیز نیاز دارد تا زمان بیشتری را برای نقاهت طی کند.

اما طول عمل هر چقدر هم زیاد باشد ، در هر صورت تمامی افراد تا نهایت دو هفته بهبودی کامل را به دست می آورند و می توانند دوباره به زندگی عادی خود برگردند. البته این برگشتن به زندگی عادی به این معنی نیست که می توانید بی احتیاطی کنید! باز هم تا مدتی موظفید بیشترین محافظت را از بینی و صورت خود داشته باشید تا زحمات پزشک از دست نرود. علاوه بر این ها ، نباید انتظار داشته باشید که تا یکسال ، نتیجه کامل و نهایی جراحی را ببینید ، چون از بین رفتن تورم امری زمان بر است ؛ البته این حرف ها نباید باعث ترستان شود! چرا که بعد از گذشت سه ماه کبودی و ورم به قدری کم می شوند که نه خودتان و نه اطرافیانتان آن را تشخیص نمی دهید.

منبع سایت دکتر ندافی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.