تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر : 608047

علت جمع شدن آب در یخچال ال جی

علت جمع شدن آب در یخچال ال جی

چکیده : جمع شدن آب در یخچال ال جی به خصوص در طبقات زیرین می‌تواند به یک سری عوامل مربوط باشد. مانند: گرفتگی یا سوراخ بودن لوله درین، خرابی سیستم دیفراست، نشت گاز دستگاه و … . برای آشنایی بیشتر با دلایل این مشکل، مطلب را به طور کامل مطالعه کنید. ممکن است شما هم

چکیده : جمع شدن آب در یخچال ال جی به خصوص در طبقات زیرین می‌تواند به یک سری عوامل مربوط باشد. مانند: گرفتگی یا سوراخ بودن لوله درین، خرابی سیستم دیفراست، نشت گاز دستگاه و … . برای آشنایی بیشتر با دلایل این مشکل، مطلب را به طور کامل مطالعه کنید.

ممکن است شما هم با مشکل رایجِ جمع شدن آب در کف یخچال ال جی مواجه شده باشید و اولین راهکاری که به ذهن تان می‌رسد، جمع کردن آب با یک دستمال است. اما به مرور زمان این موضوع برای شما خسته کننده می‌شود.

البته که با این راهکار تنها صورت مسئله را پاک می‌کنید. بدون اینکه برای حل مسئله قدمی بردارید. بهتر است به دنبال علت جمع شدن آب زیر طبقات یخچال ال جی باشید. در این مقاله ما قصد داریم شما را با این دلایل آشنا کنیم و بدانید که پاک کردن آب با دستمال روش درست و قابل قبولی نیست.

علت جمع شدن آب زیر کشوی جا میوه ای یخچال ال جی

احتمالا زمانی که یخچال فریزرتان را خریداری می‌کردید با قابلیت نوفراست بودن آن آشنا شدید و می‌دانید که یخچال‌های امروزی بدون نیاز به تلاش شما، خودکار عملیات برفک زدایی را انجام می‌دهند. اما این مسئله می‌تواند گاهی مشکل ساز شود مانند: جمع شدن آب در طبقات زیرین یخچال فریزر ال جی.

بهتر است با سیستم برفک زدایی خودکار آشنا شوید تا بدانید چه عواملی می‌تواند باعث وجود این حجم از آب، کف یخچال تان شود!

یکی از اجزای سیستم دیفراست (سیستم یخ زدای خودکار)، اواپراتور است. داخل لوله‌های اواپراتور گاز سردی وجود دارد که ممکن است روی آن‌ها یخ بزند. المنت دیفراست برفک‌های روی آن را ذوب کرده و سپس آب حاصل از ذوب برفک‌ها از لوله‌ی تخلیه به سینی تخلیه که در زیر یخچال و کنار موتور قرار گرفته است میریزد و گرمای حاصل از موتور باعث تبخیر آب موجود در سینی تخلیه می‌شود.

زمانی که این روند به درستی انجام نگیرد، مشکلاتی به وجود خواهد آورد که یکی از آن‌ها جمع شدن آب در یخچال ال جی می‌باشد. البته دلایل دیگری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

دلایل جمع شدن آب در کف یخچال ال جی

  • قرار دادن غذای داغ در یخچال
  • ورود رطوبت زیاد به یخچال
  • سوراخ بودن یا مسدود بودن لوله تخلیه
  • انسداد سوراخ ناودانی
  • تراز نبودن دستگاه
  • نشت گاز مبرد
  • خرابی سیستم دیفراست یا یخ زدای خودکار
  • پاره شدن شلنگ یخساز یا آبسردکن متصل به آب شهری در ساید بای سایدها
  • ترک خوردگی یا سوراخ شدن بخشی از مخزن آبسردکن
  • خرابی برد الکترونیک

علت جمع شدن آب در یخچال ال جی

قرار دادن غذای داغ در یخچال

هرگز غذای داغ را داخل یخچال قرار ندهید. اجازه دهید غذای شما تقریبا هم دمای محیط شود و سپس به یخچال منتقل کنید. اینکار می‌تواند رطوبت زیادی به دستگاه وارد کند. زمانی که غذای داغی داخل یخچال قرار می‌دهید، دمای محیط داخلی یخچال بالا رفته و موتور برای خنک کردن محیط و غذا نیاز دارد بیشتر کار کند. این کار نه تنها عمر مفید دستگاه و موتور را پایین آورده، بلکه با بخار غذای داغ شما و عمل معیان، منجر به جمع شدن آب در کف یخچال ال جی می‌شود.

ورود رطوبت به یخچال

رطوبت درون یخچال می‌تواند یکی دیگر از عوامل تجمع آب باشد. رطوبت می‌تواند از بیرون به داخل یخچال راه یابد. زمانی که درب دستگاه مدت طولانی باز بماند یا لاستیک درب خراب شده باشد و با بسته شدن درب کاملا عایق نباشد. طوبت زیادی به یخچال وارد می‌شود. بهتر است درابتدا نوار لاستیک دور درب را بررسی کنید و در صورتی خرابی آن را تعویض کنید.

سوراخ یا مسدود بودن لوله تخلیه

زمانی که لوله تخلیه سوراخ باشد، آب از قسمتی که سوراخ شده به بیرون ریخته و از آنجا به قسمت‌هایی مانند طبقات زیرین راه می‌یابد و تجمع می‌کند.

همچنین زمانی که لوله تخلیه مسدود شده باشد، آب از سوراخ ناودانی سر ریز شده و به کف یخچال میرود. برای حل این مشکلات با نمایندگی تعمیرات ال جی در تهران تماس بگیرید.

مسدود شدن سوراخ ناودانی

سوراخ ناودانی در زیر اواپراتور قرار گرفته و می‌تواند توسط مواد غذایی یا یخ زدگی مسدود شود که برای حل مشکل باید این سوراخ را تمیز و باز کنید. اگر به دلیل یخ زدگی مسدود شده باشد، با کشیدن یخچال از برق و آب شدن یخ آن مشکل حل خواهد شد.

تراز نبودن دستگاه

اگر شیب یخچال به طور اصولی تنظیم نشده باشد، به جای اینکه آب از لوله تخلیه به سینی وارد شود، از مسیر خود منحرف شده و به داخل یخچال می‌رود. بهتر است اگر با اصول و نصب صحیح یخچال آشنا نیستید، آن را به یک نصاب ماهر بسپارید.

نشت گاز مبرد

یکی دیگر از عوامل جمع شدن آب کف یخچال، نشتی گاز است. به دنبال نشت گاز، دمای فریزر بالا رفته و دستگاه برای خنک کردن و پایین آوردن دما، یکسره کار می‌کند.

یکسره کار کردن دستگاه باعث می‌شود یخ زدایی اتومات انجام نگیرد و برفک زیادی تولید شود. زمانی که یخچال به حالت اتومات یا خاموشی می‌رود، سیستم دیفراست برای یخ زدایی شروع به کار می‌کند و به دلیل حجم بالای برفک، آب زیادی حاصل از ذوب برفک‌ها تولید می‌شود.

از طرفی به دلیل انجام نشدن برفک زدایی مرتب، لوله درین یخ زده و تخلیه آب از لوله، صورت نگرفته و به داخل یخچال سرریز می‌شود.

 

علت جمع شدن آب در یخچال ال جی

خرابی سیستم دیفراست

سیستم دیفراست دارای قطعاتی است که به صورت هماهنگ عملیات برفک زدایی اتوماتیک را در زمان اتومات کردن و خاموش شدن یخچال انجام می‌دهد.

یخ و برفک‌ها روی اواپراتور تجمع می‌یابند و سنسور به المنت پیامی می‌فرستد تا یخ‌های روی اواپراتور را ذوب کند. بعد از آب شدن برفک‌ها، به لوله درین جریان می‌یابند و از آن‌جا به سینی تخلیه که مجاور کمپرسور یخچال قرار گرفته می‌ریزد و با حرارت تولید شده از کمپرسور تبخیر می‌شود. البته در اینجا با تبخیر آب، کمپرسور نیز خنک می‌شود.

رفع مشکل جمع شدن آب در کف یخچال سامسونگ

فرقی ندارد که یخچال شما ال جی است یا سامسونگ، برای حل این مشکل یک راهکار خانگی وجود دارد که می‌توانید به صورت موقت از آن استفاده کنید و از زحمت جمع کردن آب زیر کشوی یخچال تان رها شوید.

از آنجا که یکی از دلایل شایع جمع شدن آب زیر کشوی جا میوه‌ای یخچال انسداد لوله تخلیه به دلیل یخ زدگی است، می‌توانید به مدت یک روز دستگاه را خاموش کرده تا یخ داخل لوله آب شود و مسیر تخلیه آب باز شود. اما توجه کنید یک مشکل فنی و اساسی وجود دارد که موجب یخ زدن لوله تخلیه شده و آن مشکل باید توسط متخصص نمایندگی تعمیر یخچال ال جی بررسی شود.

تعمیرات یخچال ال جی در شهرستان‌ها

کاربرانی که در شهرستان ساکن هستند نیز می‌توانند از خدمات نمایندگی ال جی بهره مند شوند. هر چند که نمایندگی انحصاری ال جی سالیان زیادی است که در ایران وجود ندارد، اما مرکز تخصصی دکتر تعمیر، تمامی خدمات از جمله سرویس، نصب، تامین قطعات اصلی و تعمیرات را در منزل شما و با مقرون به صرفه ترین هزینه انجام می‌دهد. خدمات ویژه‌ی این مرکز همراه با ضمانت نامه ارائه می‌شود. کافیست با شماره 02147639 تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

اگر مشکل جمع شدن آب در یخچال ال جی شما جدی و کلافه کننده شده است، می‌توانید با نمایندگی تعمیرات ال جی رشت تماس بگیرید تا نزدیک ترین تعمیرکار به محل شما اعزام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.