تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر : 603153

عایق بندی چیست ؟

عایق بندی چیست ؟

چکیده : بسیاری از ما فکر می کنیم که وقتی خانه هایمان عایق بندی شد، دیگر نیازی به به روز رسانی آن نیست، که این درست نیست. با این حال، برای اینکه خانه شما تا حد امکان از نظر انرژی کارآمد باشد و در قبض های انرژی صرفه جویی کند، ممکن است بخواهید عایق بندی خود

چکیده : بسیاری از ما فکر می کنیم که وقتی خانه هایمان عایق بندی شد، دیگر نیازی به به روز رسانی آن نیست، که این درست نیست. با این حال، برای اینکه خانه شما تا حد امکان از نظر انرژی کارآمد باشد و در قبض های انرژی صرفه جویی کند، ممکن است بخواهید عایق بندی خود را برای مطابقت با مقررات فعلی ساختمان به روز کنید.

 

عایق بندی چیست ؟

آیا می دانستید تنها یک سوم خانه ها در اصفهان عایق بندی خود را به روز کرده اند؟ با افزایش قیمت انرژی، بهترین سرمایه گذاری برای آماده شدن برای زمستان، به روز رسانی عایق خانه است. قیمت ایزوگام همیشه توسط شرکت های فروش ایزوگام دلیجان متفاوت بوده پس بهترین گزینه انتخاب شرکت معتبر و قیمت مناسب می باشد.

چرا باید خانه ام را عایق کاری کنم؟

بسیاری از ما فکر می کنیم که وقتی خانه هایمان عایق بندی شد، دیگر نیازی به به روز رسانی آن نیست، که این درست نیست. با این حال، برای اینکه خانه شما تا حد امکان از نظر انرژی کارآمد باشد و در قبض های انرژی صرفه جویی کند، ممکن است بخواهید عایق بندی خود را برای مطابقت با مقررات فعلی ساختمان به روز کنید.

ما اخیراً در مورد عایق بندی اصفهان تحقیق کرده ایم و حقایق خود گویای آن هستند. در حالی که از خرج کردن پول برای ارتقای تلفن، تلویزیون، آشپزخانه و اتومبیل خود خوشحالیم، اما برای به روز رسانی عایق خود سرمایه گذاری نمی کنیم.

نصب عایق

حداکثر عملکرد حرارتی یا عایق بسیار به نصب صحیح بستگی دارد. صاحبان خانه می توانند برخی از انواع عایق را نصب کنند – به ویژه پتوها، تخته ها و موادی که می توانند در جای خود ریخته شوند. مواد عایق فوم مایع را می توان ریخت، اما نیاز به نصب حرفه ای دارد. انواع دیگر مانند ایزوگام تهران نیاز به نصب حرفه ای دارند.

هنگام استخدام یک نصاب حرفه ای :

  • تخمین هزینه کتبی را از چندین پیمانکار برای عایق مورد نیاز خود دریافت کنید، و تعجب نکنید اگر قیمت های نقل شده برای نصب با عایق معین بیش از دو ضریب متفاوت باشد.

  • از پیمانکاران در مورد تجربه آنها در نصب محصول مورد نظر خود بپرسید. این برنامه می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد عایق تأثیر بگذارد.

  • از پیمانکاران در مورد خدمات و هزینه های آب بندی هوا نیز سوال کنید، زیرا بهتر است قبل از نصب عایق، نشتی هوا را آب بندی کنید.

برای ارزیابی نصب پتو، می‌توانید ضخامت batt را اندازه‌گیری کنید و شکاف بین خفاش‌ها و همچنین بین خفاش‌ها و قاب‌بندی را بررسی کنید. علاوه بر این، عایق را از نظر تناسب محکم در اطراف اجزای ساختمان که به عایق نفوذ می کنند، مانند جعبه های برق، بررسی کنید. برای ارزیابی انواع عایق اسپری شده یا دمیده شده، عمق عایق را اندازه گیری کنید و شکاف در پوشش را بررسی کنید.

اگر انتخاب می کنید که عایق را خودتان نصب کنید، دستورالعمل های سازنده و اقدامات احتیاطی ایمنی را به دقت دنبال کنید و قوانین محلی ساختمان و آتش نشانی را بررسی کنید. دستورالعمل های خود را انجام دهید از  گروه تجارت پشم شیشه و پشم معدنی موجود است . شرکت ایزوگام کالا استخدام یک متخصص را توصیه می کند، اما اگر یک نصاب واجد شرایط در منطقه شما وجود ندارد یا احساس راحتی می کنید که این کار را انجام دهید، ممکن است بتوانید از تولید کنندگان راهنمایی بگیرید.

انواع عایق

درک مواد مختلف عایق موجود به شما کمک می کند تا نوع مناسبی را برای ساخت خود انتخاب کنید. رایج ترین انواع عایق های مورد استفاده برای ساختمان ها عبارتند از:

  • عایق زیر شیروانیاین یک راه سریع و ساده برای خط کشی فضاهای داخلی است که از ساختمان شما در برابر خروج گرما در طول زمستان محافظت می کند. شما می توانید عایق زیر شیروانی خود را به صورت ورق، بسته، تخته یا مقادیر بیشتر تهیه کنید.

  • عایق سقفاینها معمولاً به صورت ورق های عایق فویلی که به صورت رول هستند در دسترس هستند و سطح زیرین سقف شما را عایق می کنند تا گرما را به داخل و سرما را خارج کنند.

  • عایق دیواربسته به نوع دیواری که دارید، می توانید عایق دیوار حفره ای یا عایق دیوار جامد برای کاهش میزان اتلاف/به دست آوردن حرارت در ملک خود تهیه کنید.

  • عایق بندی کفاین معمولاً گران است، بنابراین قبل از سرمایه گذاری مطمئن شوید که واقعاً به آن نیاز دارید. یک جایگزین ارزان تر، قرار دادن فرش و موکت در سرتاسر ساختمان است.

مزایای عایق کاری ساختمان

یک سیستم عایق ساختمانی با کیفیت بالا، به درستی طراحی و نصب شده است مزایای متعددی از جمله:

1. هزینه های انرژی را کاهش می دهد

عایق خوب برای به حداقل رساندن اتلاف یا افزایش گرما در ملک شما کار می کند، که قبض انرژی شما را کاهش می دهد. به عنوان مثال، در طول زمستان، عایق مناسب گرما را حفظ می کند و در عین حال از نفوذ هوای سرد جلوگیری می کند.

همین امر در مورد تابستان نیز صدق می کند. عایق شما از نفوذ هوای گرم به داخل جلوگیری می‌کند و اطمینان می‌دهد که سیستم خنک‌کننده شما برای رسیدن به دمای متوسط ​​به سختی کار نمی‌کند. اگر قبض انرژی شما همیشه بالاست، برای کاهش آن و صرفه جویی در هزینه در درازمدت، سرمایه گذاری روی عایق های با کیفیت زیر شیروانی را در نظر بگیرید.

2. راحتی را افزایش می دهد

یک ساختمان کاملاً عایق‌شده حرکت گرما را به حداقل می‌رساند و اطمینان می‌دهد ساکنان در تابستان خنک و در زمستان دنج خواهند بود. عایق به عنوان یک مانع محافظ بین شما و شرایط بیرونی عمل می کند و محیط ایده آلی را برای ماندن در داخل خانه ایجاد می کند.

چه در منطقه ای با نوسانات شدید دما زندگی کنید یا در یک منطقه گرم/سرد، با عایق بندی مناسب، شرایط آب و هوایی سخت را تجربه نخواهید کرد. عایق بندی دمای یکنواخت تری ایجاد می کند و ساختمان شما و ساکنان آن را در سرتاسر راحت نگه می دارد.

3. اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد

از آنجایی که عایق کاری با کیفیت مصرف انرژی شما را کاهش می دهد، اثرات زیست محیطی ساختمان شما را کاهش می دهد. هنگامی که انرژی کمتری مصرف می کنید، میزان انتشار دی اکسید کربن در جو را کاهش می دهید. این امر تأثیر این انتشارات را بر محیط زیست به حداقل می رساند و آینده ای پایدارتر را ترویج می کند. اگر نگران آلودگی محیط زیست هستید و می خواهید یک ساختمان سبز ایجاد کنید، ممکن است بخواهید روی عایق بندی خوب سرمایه گذاری کنید زیرا به پایداری محیط زیست کمک می کند.

4. به عنوان یک مانع سر و صدا عمل می کند

اگر در یک محله شلوغ یا نزدیک یک بزرگراه یا جاده زندگی می کنید، داشتن عایق برای به حداقل رساندن سر و صدا ضروری است. عایق یک بافر در برابر نویز ایجاد می کند و از ساختمان شما در برابر سر و صدای بیرون محافظت می کند. این خانه شما را برای آرامش و آسایش کامل آرام و آرام نگه می دارد.

5. اتلاف حرارت را کاهش می دهد

یک خانه معمولی حدود 30 تا 40 درصد گرما را از طریق دیوارها از دست می دهد. سقف نیز تقریباً 25٪ از اتلاف گرما را به خود اختصاص می دهد و پنجره ها حدود 20٪ گرما را از دست می دهند. تمام این اتلاف گرما باعث ایجاد دماهای ناخوشایند در ساختمان شما می شود و سیستم گرمایش شما را تحت فشار قرار می دهد.

خوشبختانه، با عایق کاری، اتلاف حرارت را تا 50 درصد کاهش می دهید. چه عایق سقف، سقف، پنجره یا کف، عایق مناسب گرمای بیشتری را در داخل نگه می دارد و به حفظ دمای مطلوب در تمام طول سال کمک می کند.

عایق بندی چیست ؟

به دنبال عایق سقف هستید؟

 ما طیف گسترده ای از راه حل های عایق سقف و سقف را برای محافظت از ساختمان شما ارائه می دهیم. چه بخواهید در قبوض انرژی صرفه جویی کنید یا دمای ساختمان خود را تنظیم کنید، می توانید برای عایق کاری ملک خود به محصولات عایق ساختمانی با کیفیت ما اعتماد کنید.

مواد و روش های عایق حرارتی ساختمان ها

انواع مختلفی از مواد عایق حرارتی در بازار موجود است که به شرح زیر است:

  1. عایق دال یا بلوک

  2. عایق پتو

  3. عایق پرکننده شل

  4. مواد عایق خفاش

  5. تخته های عایق

  6. مواد ورق انعکاسی

  7. مواد سبک وزن

سایر روش های عمومی عایق حرارتی ساختمان

بدون استفاده از مواد عایق حرارتی همانطور که در بالا گفته شد می توان از روش های زیر به عایق حرارتی دست یافت.

  • با تامین سایه بان

  • با ارتفاع مناسب سقف

  • جهت گیری ساختمان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.