تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
کد خبر : 69534

ساحل نقره‌ ای قشم را بیشتر بشناسید

ساحل نقره‌ ای قشم را بیشتر بشناسید

  محل‌ های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی در سراسر ایران وجود دارد که هر کدام زیبایی‌ های خاصی را به رخ می‌ کشند، سال‌ های زیادی است که سفر به جنوب ایران و سواحل زیبای آن در برنامه ‌ریزی گردشگران واقع‌ شده است، جزیره قشم بخشی از کشور می باشد که هر ساله میزبان …

 

محل‌ های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی در سراسر ایران وجود دارد که هر کدام زیبایی‌ های خاصی را به رخ می‌ کشند، سال‌ های زیادی است که سفر به جنوب ایران و سواحل زیبای آن در برنامه ‌ریزی گردشگران واقع‌ شده است، جزیره قشم بخشی از کشور می باشد که هر ساله میزبان پذیرایی از گردشگران بسیار زیادی می باشد، لازم به ذکر است که بگوییم خلیج‌ فارس از جزایر بسیار زیبایی برخوردار است که یکی از زیبا ترین آن‌ ها جزیره قشم می ‌باشد.

جزیره قشم یکی از مناطقی به شمار می ‌رود که مناطق تفریحی و گردشگری بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است، این جزیره از ساحل‌ های بسیار زیبایی چون ساحل نقره‌ ای برخوردار است که توجه هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌ کند، اگر شما هم از افرادی هستید که علاقه‌ مند به بازدید از جاذبه‌ های گردشگری جزیره قشم هستید به‌ راحتی می‌ توانید بلیط هواپیما را برای خود مهیا کنید و راهی قشم شوید.

معرفی ساحل نقره‌ ای

ساحل نقره‌ ای به‌ عنوان یکی از معروف‌ ترین سواحل جنوب کشور معرفی می‌ شود که در قسمت شمال غربی جزیره هنگام واقع شده، زیبایی این جزیره به‌ قدری است که می ‌تواند چشم هر  گردشگری را به سوی خود جلب کند. در این ساحل شن‌ ها به شکل مشکی و نقره‌ ای مشاهده می شوند و قدم زدن بر روی آن‌ ها و می‌ تواند بسیار لذت‌ بخش باشد.

ساحل نقره‌ ای

به‌ طور کلی جاذبه‌ های طبیعی بسیار ارزشمند و جذاب هستند، اما باید با رفتن به آن‌ جا مراقب باشیم که محیط اطراف ساحل دست‌ نخورده باقی بماند، چرا که زیبایی خود را مدیون رفتار مناسب گردشگران می ‌باشد.

به دلیل خارج کردن شن های ساحل نقره‌ ای از منطقه به وسیله گردشگران برای این‌ که از نابودی همیشگی این ساحل جلوگیری کنند اجازه ورود گردشگران به ساحل داده نمی‌ شود، بنابراین فقط می‌ توان از دور و سوار بر لنج یا کشتی ساحل را تماشا کرد، برای رفتن به جزیره هنگام باید از بندرعباس به قشم بروید، لازم به ذکر است که بگوییم فاصله بندر شهید ذاکری قشم تا اسکله کندال  حدود ۵۰ دقیقه طول می‌ کشد.

ساحل نقره‌ ای قشم از مناظر بسیار طبیعی و خاص کشور به شمار می‌ رود که به‌ عنوان زیباترین ساحل ایران شناخته می ‌شود، دلیل شهرت این ساحل ماسه‌ های درخشان آن است که جزیره را هم در شب و هم در روز بسیار چشم‌ نواز خواهد کرد.

شاید بسیاری از افراد از خود بپرسند که علت درخشش شن‌ ها در ساحل نقره‌ ای جزیره قشم چیست؟ لازم به ذکر است که بگوییم کانی‌ های معدنی براقی در این جزیره وجود دارد که هنگام قرار گرفتن زیر نور آفتاب می ‌درخشند و می‌ توانند نور را منعکس کنند، همچنین پلانکتون‌ها و صدف‌ های دریایی پودر شده هم به درخشش این ساحل کمک خواهند کرد.

پلانکتون‌ها به‌ عنوان موجودات مغذی زنده و ریزی معرفی می ‌شوند که در آب دریاها و اقیانوس ‌ها زندگی می‌ کنند، حضور این حیوانات در آب دریا به دلیل داشتن سبزینه دریا را به رنگ سبز نشان خواهد داد . زمانی‌ که دریا ناآرام می‌ شود این موجودات از خود نور آبی را نشان می‌ دهند که بیشتر در ظهر پاییز می ‌توان شاهد آن بود، البته این درخشش در هنگام شب چندین برابر می ‌شود.

اطلاعاتی در مورد سفر به ساحل نقره‌ ای قشم

ساحل نقره‌ ای

جنوب کشور مخصوصاً جزیره‌ های خلیج‌ فارس در فصل تابستان از هوای بسیار گرم برخوردار هستند و گردشگران در این زمان ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند، از این‌ رو باید بگوییم که بهترین زمان برای رفتن به قشم و بازدید از جاذبه‌ های گردشگری آن پاییز و اوایل بهار می ‌باشد، فصل زمستان هم به دلیل این‌ که ممکن است دریا طوفانی شود امکان سفر به جزیره قشم فراهم نخواهد شد.

افراد بسیاری هستند که علاقمند به بازدید از جاذبه ‌های گردشگری جزیره قشم می ‌باشند، از این ‌رو اگر شما هم قصد دارید که راهی قشم شوید، به ‌راحتی می ‌توانید بلیط مورد نیاز خود را تهیه کنید افرادی که در تهران زندگی می ‌کنند با تهیه بلیط چارتر تهران قشم به‌ راحتی به این جزیره دسترسی خواهند داشت.

بسیاری از افراد تصور کنند که با رفتن به جزیره هنگام اگر ۱ سفر یک‌ روزه داشته باشند، نیاز به امکانات خاصی ندارند، اما به ‌طور گلی به ‌همراه داشتن لباس نخی و خنک، کفش راحتی، عینک آفتابی و کلاه آفتاب‌ گیر و داشتن دوربین عکاسی از وسیله‌ های بسیار ضروری به شمار می ‌رود.

بسیاری از مسافران ممکن از ذوق ایجاد کمپ در جزیره را داشته باشند و بخواهند به تماشای آسمان بی‌ نظیر در هنگام شب و سواحل پر از شن‌ های درخشان در جزیره نقره‌ ای قشم بپردازند، در این ‌صورت باید لوازم مورد نیازی که برای کمپ احتیاج دارید را به ‌همراه خود داشته باشید.

در جزیره هنگام هیچ‌ گونه هتلی وجود ندارد، اما چند اقامتگاه بوم‌ گردی را در آن‌ جا راه‌ اندازی کرده ‌اند تا مسافران بتوانند از آن‌ ها نهایت استفاده را ببرند، اما این جزیره امکانات رفاهی قابل‌ قبولی را برای استفاده گردشگران دارا می‌ باشد، همچنین می ‌توانید به اجاره سوئیت در روستاهای هنگام بپردازید.

همان‌ طور که متوجه هستید جزیره قشم دارای جاذبه‌ های گردشگری بسیار زیبایی است و گردشگران برای مشاهده آن ‌ها راهی قشم خواهند شد، از این‌ رو اگر شما هم قصد دارید که از شهرهایی چون اصفهان به قشم مسافرت کنید می ‌توانید بلیط لحظه آخری اصفهان قشم را برای خود تهیه نمایید.

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.