تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۲۱
کد خبر : 608914

دمنوش های مناسب برای دوران پیش از قاعدگی (PMS)

دمنوش های مناسب برای دوران پیش از قاعدگی (PMS)
PMS شامل برخی تغییرات خلقی و مشکلات فیزیکی می‌شود که گاهی اوقات می‌توانند بر زندگی روزمره خانم‌ها تاثیر منفی بگذارند و مشکلاتی را ایجاد کنند. در اینجا با تغذیه دوران پیش از قاعدگی یا PMS آشنا شوید و با نوشیدن دمنوش‌ها برای پیش از قاعدگی، این دوران را خیلی آسان‌تر طی کنید.

سندروم پیش از قاعدگی یا PMS یکی از مشکلاتی است که بیشتر زنان قبل از شروع قاعدگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. PMS شامل برخی تغییرات خلقی و مشکلات فیزیکی می‌شود که گاهی اوقات می‌توانند بر زندگی روزمره خانم‌ها تاثیر منفی بگذارند و مشکلاتی را ایجاد کنند. مصرف دمنوش های پیش از قاعدگی یکی از بهترین راه‌های طبیعی است که به کاهش این علائم کمک می‌کند.

بنابراین ما در این مطلب به بررسی بهترین دمنوش ها برای PMS می‌پردازیم و بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر جهت خرید انواع دمنوش و چای معرفی می‌کنیم.

علائم سندروم پیش از قاعدگی

این علائم در همه زنان یکسان نیست و شدت آن می‌تواند در هر فرد و هر ماه، متفاوت باشد. اما به طور معمول شایع ترین علائم PMS عبارت‌اند از:

  •   نوسانات خلقی
  •   احساس ناراحتی، اضطراب یا تحریک‌پذیری
  •   خستگی یا مشکل در خواب
  •   نفخ
  •   گرفتگی و دردهای شکمی
  •   حساسیت سینه
  •   سردرد
  •   تغییر در اشتها

هر زمان که دچار این علائم شدید، یعنی در سندروم پیش از قاعدگی قرار دارید؛ بنابراین می‌توانید نوشیدن دمنوش ها را شروع کنید.

بهترین دمنوش ها برای PMS

با وجود انواع دمنوش برای سندروم پیش از قاعدگی، برخی از آنها رواج بیشتری دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

 

  1. چای سبز 

چای سبز صدها سال است که برای اهداف دارویی استفاده می‌شود و می‌تواند یک دمنوش جادویی برای تسکین PMS باشد. یکی از اجزای اصلی چای سبز تیانین است که باعث افزایش آرامش می‌شود و برخی از علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد. در ضمن، پلی فنول‌های موجود در چای سبز اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی دارند و به کاهش گرفتگی‌های ناشی از PMS کمک می‌کنند.

 

  1. دمنوش زنجبیل

زنجبیل برای تسکین ناراحتی معده و علائم تهوع موثر است و حتی زنان باردار در اوایل بارداری آن را مصرف می‌کنند. بنابراین اگر در زمان پیش از قاعدگی حالت تهوع دارید، دمنوش زنجبیل بهترین گزینه است. از طرفی، زنجبیل می‌تواند خاصیت ضد درد داشته باشد و حتی مانند قرص ایبوپروفن عمل کند.

 

  1. دمنوش بابونه

بابونه به دلیل اثرات آرام بخش، بسیار محبوب است. فلاونوئید آپیژنین به احتمال زیاد مسئول اثر آرام بخش بودن این دمنوش است. بنابراین، هنگامی که به دنبال یک دمنوش تسکین دهنده PMS برای کمک به خواب و اضطراب هستید، بابونه یک راه عالی برای درمان است.

 

  1. دمنوش گل گاوزبان

گل گاوزبان یکی از بهترین دمنوش های قاعدگی برای شماست؛ اگر در طول یا قبل از پریود استرس دارید و حال شما بد است، این دمنوش را حتما امتحان کنید. اگرچه این گیاه را اکثرا به خاطر خواص آرامش‌بخشی آن می‌شناسیم، اما دمنوش گل گاو زبان می‌تواند درد و انقباضات رحمی را نیز کاهش دهد. همچنین نوشیدن این دمنوش به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر از شر لخته‌های خون خلاص شوید.

 

  1. گیاه پنج انگشت

بهترین دمنوش برای درمان مشکلات سندرم پیش از قاعدگی، گیاه پنج انگشت است. این گیاه به دلیل تاثیرات شگفت انگیزی که بر بدن زنان دارد، گیاه زنان هم نامیده می‌شود. مصرف این گیاه علاوه بر تنظیم هورمون‌ها، سطح پرولاکتین را افزایش می‌دهد و بنابراین ممکن است در کاهش درد سینه مفید باشد. در ضمن، این گیاه به کسانی که اختلالات قاعدگی دارند، کمک می‌کند و قاعدگی آنها را تنظیم کند. البته برای تنظیم قاعدگی باید از این گیاه به مدت طولانی استفاده کرد.

 

  1. گل قاصدک

سندرم پیش از قاعدگی باعث تجمع آب در زیر پوست بدن و اندام‌ها می‌شود و این امر می‌تواند در تورم اندام‌ها و دردناک شدن آنها تاثیر داشته باشد. اولین کاری که برای تسکین التهاب ناشی از PMS باید انجام دهید، کاهش مصرف نمک است. قاصدک به از بین بردن نمک اضافی در بدن کمک می‌کند و التهاب را تسکین می‌دهد. برای این کار یک قاشق غذاخوری گل قاصدک را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت 10-15 دقیقه دم کنید، این دمنوش را با معده خالی بنوشید.

 

میزان مصرف مجاز دمنوش برای PMS

با اینکه نوشیدن دمنوش برای دوران پیش از قاعدگی بسیار مفید است، ولی نباید تعادل را فراموش کنید. اگر بیماری خاصی دارید، حتما دقت کنید که این دمنوش‌ها برای بیماری‌تان مضر نباشند یا با داروهای مصرفی شما تداخل نداشته باشند. به طور کلی، افراد سالم می‌توانند در زمان پیش از قاعدگی، هر کدام از این دمنوش‌ها را 2 تا 3 فنجان در روز میل کنند.

 

خرید انواع دمنوش از بارجیل

بارجیل یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه عرضه انواع دمنوش، آجیل و خشکبار است. شما می‌توانید دمنوش های ترکیبی را نیز به صورت آنلاین از این فروشگاه تهیه کنید. محصولات با تنوعی بی نظیر و قیمت اقتصادی عرضه می‌شوند. در ضمن، بسته‌بندی آنها استاندارد است و با کیفیت عالی برای شما ارسال می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.