تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 602637

جدیدترین دستگاههای مورد نیاز برای بسته بندی خشکبار کدام اند؟

جدیدترین دستگاههای مورد نیاز برای بسته بندی خشکبار کدام اند؟

صنعت بسته بندی در سالهای اخیر توانسته از رشد بسیار خوبی برخوردار شود و در این بین بسته بندی خشکبار نیز به همین منوال از رشد بسیار بالایی برخوردار شده است. در سالهای گذشته برای بسته بندی خشکبار از روش های سنتی استفاده میشد و معمولا این نوع محصولات را بصورت فله و باز به

صنعت بسته بندی در سالهای اخیر توانسته از رشد بسیار خوبی برخوردار شود و در این بین بسته بندی خشکبار نیز به همین منوال از رشد بسیار بالایی برخوردار شده است. در سالهای گذشته برای بسته بندی خشکبار از روش های سنتی استفاده میشد و معمولا این نوع محصولات را بصورت فله و باز به فروش میرساندند. ولی در حال حاضر شاهد تولید و بسته بندی محصولات خشکبار در داخل بسته بندی هایی زیبا و شکیل و البته کاملا بهداشتی هستیم که توانسته اند میزان فروش را تا حد زیادی افزایش دهند. بسته بندی کردن خشکبار در وزن های کمتر باعث شده تا میزان فروش در این موارد افزایش یابد. در صورتیکه خریدار قدرت خرید وزنهای بالا را نداشته باشد قادر خواهد بود از محصول مورد نظر در اوزان کمتر بهره مند شود. محصولاتی که در رده خشکبار قرار میگیرند بسیار متنوع هستند. به همین منظور در صورت استفاده از دستگاههای بسته بندی خشکبار میتوانید طیف وسیعی از محصولات را بسته بندی و به بازار ارائه کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دستگاههای بسته بندی خشکبار و روش کار با آن ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی خشکبار چیست؟

دستگاه بسته بندی خشکبار در حقیقت نوعی از دستگاههای بسته بندی توزین دار میباشد که میتواند بصورت اتوماتیک و با دقت و سرعت بالا به بسته بندی خشکبار بپردازد. این نوع دستگاه میتواند بصورت تک، دو، چهار و شش توزین ساخته و به بازار عرضه شود. توزین ها در حقیقت وظیفه وزن کشی میزان مورد نظر محصول و ارسال آن به داخل پرکن را دارند تا بتوانید در هر بسته میزان دقیقی از محصول را داشته باشید. هر چه میزان توزین ها افزایش یابد به همین منوال سرعت بسته بندی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بعنوان مثال یک دستگاه بسته بندی چهار توزین میتواند در هر دقیقه 20 تا 30 بسته 900 گرمی از خشکبار را بسته بندی کند. این میزان بسته با دقت بالا و بدون دخالت دست بسته بندی میشوند که همین امر میتواند خطاهای انسانی را تا حد زیادی کاهش دهد و باعث شود هزینه تولید نیز کاهش پیدا کند که در دراز مدت میتواند به افزایش قدرت تولید کننده در رقابت با دیگر رقبا بیانجامد. خشکبار در رده محصولات گرانولی قرار میگیرد و دستگاههای بسته بندی گرانولی میتوانند این محصول را بسته بندی کنند.

انواع دستگاه بسته بندی خشکبار

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم دستگاههایی که بتوانند خشکبار را بسته بندی کنند از نوع توزین دار هستند که میتوانند با استفاده از توزین ها اقدام به وزن کشی و بسته بندی محصولات میکنند. این نوع دستگاهها شامل انواع مختلفی میشوند. علاوه بر دستگاههای بسته بندی سلفونی توزین دار میتوان از دستگاههای بسته بندی ساشه توزین دار و دستگاه بسته بندی دوی پک نیز نام برد که هر کدام میتوانند برای بسته بندی خشکبار در داخل سلفون و یا پاکت های آماده مورد استفاده قرار بگیرند. بصورت کلی بیشترین کاربرد در راستای بسته بندی خشکبار در دستگاههای بسته بندی سلفونی و سپس ساشه ای و بعد دوی پک میباشد. در ادامه به تفکیک به توضیحاتی درباره این نوع دستگاهها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی توزین دار سلفونی

این نوع دستگاهها میتوانند برای بسته بندی خشکبار در وزن های 50 تا 1200 گرمی مورد استفاده قرار بگیرند. با استفاده از تکنولوژی ویژه ای که در این نوع دستگاهها وجود دارد میتوان به آسانی برای بسته بندی خشکبار از آن ها استفاده کرد. پروسه کاری در این نوع دستگاهها به این شکل است که رول سلفون در داخل دستگاه قرار میگیرد و به قسمت پرکن متصل میشود و سپس بخش مخزن دستگاه با محصول خشکبار پر میشود و سپس با تعیین وزن میزان بسته، دستگاه اقدام به بسته بندی محصولات داخل سلفون ها میکند. در این دستگاه میتوان از جت پرینتر جهت درج تاریخ مصرف و… بر روی بسته ها و نیز از ازت زن جهت افزایش ماندگاری محصولات داخل بسته استفاده کرد. قبل از دستگاه از یک بالابر اتوماتیک جهت پرکردن مخزن دستگاه استفاده میشود که بتوان همیشه و بصورت مداوم مخزن دستگاه را پر نگه داشت تا عملیات بسته بندی با سرعت و دقت بالا انجام پذیرد.

 

جدیدترین دستگاههای مورد نیاز برای بسته بندی خشکبار کدام اند؟

دستگاه بسته بندی خشکبار ساشه ای

دستگاه بسته بندی خشکبار ساشه ای یا همان بسته بندی های تک نفره از انواع دستگاههای بسته بندی میباشند که قابلیت بسته بندی محصولات را در اوزان 2 تا 200 گرمی دارند. این نوع دستگاهها امروزه برای بسته بندی انواع محصولات متنوع از سس ها گرفته تا خشکبار مورد استفاده قرار میگیرند. دستگاههای بسته بندی خشکبار ساشه ای قادر هستند در هر دقیقه بین 25 تا 35 بسته را آماده و بسته بندی کنند. نوع بسته بندی در این دستگاهها از نوع مدادی، هرمی و سه طرف دوخت میباشد. بسته بندی خشکبار در بسته بندی های تک نفره باعث شده تا بتوان از این محصول در هر جایی استفاده کرد و بتوان به میزان مورد نیاز از خشکبار استفاده کرد. بسته بندی خشکبار در بسته های ساشه ای یا همان تکنفره یکی از راههای افزایش میزان فروش و عرضه در بازار به میزان کافی میباشد تا در نوع فروشگاهی بتوان این نوع محصولات را یافت. دستگاههای بسته بندی خشکبار بصورت ساشه ای نیز از توزین برای وزن کشی و پرکردن بسته ها استفاده میکنند.

دستگاه بسته بندی خشکبار دوی پک

دستگاه بسته بندی خشکبار دوی پک یا همان پاکت های ایستاده یکی از جدیدترین و البته مدرن ترین دستگاههای بسته بندی خشکبار در ایران است که توسط شرکتی دانش بنیان با نام البرز ماشین کرج طراحی و ساخته شده است. این نوع دستگاه بسته بندی میتواند بصورت کاملا اتوماتیک پاکت های ایستاده را بردارد، باز کند و با استفاده از مواد مورد نظر پر کند و سپس درب پاکت را دوخت بزند. این دستگاه میتواند بسته هایی از 50 تا 2000 گرمی را پر و بسته بندی کند. دستگاه بسته بندی دوی پک از یک مخزن برای پر شدن محصول استفاده میکند و بعد از تعیین وزن بسته ها و با فشردن دکمه استارت عملیات بسته بندی را آغاز میکند. در این دستگاه بازوهایی پاکت های قرارداده شده در دستگاه را بر میدارند و باز میکنند و سپس با مواد پر میکنند و سپس دوخت میزنند و بر روی نوار نقاله قرار میدهند تا برای قرار گیری در داخل کارتن آماده شوند. این دستگاه میتواند در هر دقیقه بین 10 تا 15 بسته را با مواد مورد نظر پر و بسته بندی کند.

متعلقات جانبی برای بسته بندی خشکبار

در عملیات پر کردن و بسته بندی خشکبار از دستگاههای زیادی استفاده میشود. این نوع دستگاهها جهت پر کردن مخزن دستگاه و یا درج تاریخ مصرف و یا ازت زن برای بالا بردن ماندگاری محصول مورد استفاده قرار میگیرند. البته که میتوان در صورت نیاز اقدام به تهیه دستگاههایی برای بوجاری و جدا کردن خس و خاشاک احتمالی محصولات و یا دستگاه پولیش نیز استفاده کرد تا محصول نهایی از کیفیت و درخشش بسیار خوبی برخوردار شود.

روش خرید دستگاه بسته بندی خشکبار

امروزه برای خرید دستگاه بسته بندی خشکبار میتوان از روش های مختلفی بهره برد. یکی از این روش ها جستجو در اینترنت و فضای مجازی است که میتواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد. البته که فروشگاههای اینترنتی معتبری نظیر فامکو، بامک و ویترین نت اقدام به فروش آنلاین این نوع دستگاههای بسته بندی کرده اند و میتوان با خیال آسوده از این فروشگاهها خرید کرد. در صورت نیاز میتوان به روش سنتی نیز اقدام کرد. یعنی با مراجعه به درب کارخانه و یا دفاتر فروش، دستگاه را از نزدیک مشاهده و بررسی کرد و سپس اقدام به خرید دستگاه بسته بندی خشکبار نمود. هنگام خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش دقت کنید تا بتوانید خریدی امن را تجربه کنید. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه کاری و یا خرید در این زمینه نظرات و تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.