تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
کد خبر : 599278

تاثیر جراحی گوش بر افسردگی

تاثیر جراحی گوش بر افسردگی

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که تفاوت نسبت به معیارهای زیبایی موجود زمانه ، تا چه اندازه می تواند باعث انزوا فرد شود؟ از انجایی که انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند ، یکی از ویژگی بارز ان ها مورد قبول شدن در محیطی که زندگی می کنند می باشد. هم

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که تفاوت نسبت به معیارهای زیبایی موجود زمانه ، تا چه اندازه می تواند باعث انزوا فرد شود؟ از انجایی که انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند ، یکی از ویژگی بارز ان ها مورد قبول شدن در محیطی که زندگی می کنند می باشد. هم شکل بودن یا به اصطلاح ، هم رنگ جماعت بودن باعث می شود که ما این حس را دریابیم که به جمعی که در آن حاضریم ، تعلق داریم. همین موضوع موجب می شود که ما خودمان را قبول کنیم و به این موضوع افتخار کنیم که توسط جمعی مورد تایید هستیم. مورد قبول بودن برای انسان ها به اندازه ای اهمیت دارد که نمی توان برای آن محدوده سنی در نظر گرفت. اگر فرض را بر این بگیریم که موضوع مقبولیت در جمع برای بزرگسالان مورد پذیرش باشد که در اغلب موارد به این شکل نیست و دقیقا به همین دلیل است که به انجام انواع جراحی های زیبایی درمانی مانند جراحی گوش می پردازند ، پذیرش این تفاوت ها برای کودکان بسیار دشوار می باشد. از آنجایی که افراد در رده سنی پایین با تاثیر پذیری از محیطی که در آن قرار دارند ، به تدریج شخصیتشان تثبیت می شود ، بسیار برای آن ها اهمیت دارد که توسط جمعی که در آن قرار دارند مورد قبول باشند و حتی تحسین شوند. اگر بخواهیم این موضوع را به زبانی ساده تر بیان کنیم می گوییم دقیقا به علت این ویژگی است که کودک خواهان جلب توجه اطرافیان است ، زیرا با تاثیر گرفتن از جانب از دوستان و بزرگسالان به تدریج به استعداد و منحصر به فرد بودن خودش پی می برد. حالا اگر این تایید از محیط اطراف دریافت نشود چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؟

 

اغلب کودکانی که با نقص و عیوب ظاهری به دنیا می ایند ، با قرار گرفتن در محیط هایی مانند مدرسه خود را از سایرین مجزا می بینند. حتی اگر رفتار اطرافیان بسیار صمیمی باشد ، به علت تفاوتی که دارند این احساس را دارند که از سیاره دیگری پا به زمین گذاشته اند. این موضوع موقعی بدتر می شود که وی توسط اطرافیان نه تنها مورد تایید قرار نگیرند ، بلکه مورد تمسخر نیز واقع شوند. در این صورت است که حس انزوا و تنهایی به آن ها غلبه می کند. در واقع حس عدم تعلق به محیط باعث افسردگی می شود. کودک با این حس نمی تواند به راحتی با بقیه ارتباط برقرار کند ، عقاید خود را ابراز کند و فردیت خود را به اطرافیان به خوبی نشان دهد. یکی از مواردی که این روزها زیبایی کودکان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد ، وجود ناهنجاری در گوش ها می باشد. برجستگی ، بزرگ بودن گوش ها و بی شکل بودن آن ها از مواردی هستند که باعث به انزوا کشیده شدن کودک در مجامع عمومی مانند مدرسه می شود ، تفاوت نسبت به حالت طبیعی و ایجاد یک چهره بامزه برای کودک منجر به عدم اعتماد و عزت نفس کودک برای خود ابرازگری می شود. اما راه چاره این مشکل چه می باشد؟

تاثیر جراحی گوش بر افسردگی

از دید بزرگسالان این موضوع به هیچ عنوان یک مشکل لاینحل نیست و با اقدامات کوچک علاوه بر سلامت کودک می توان سلامت روانی او را نیز تضمین کرد. اما جراحی گوش چیست و چه تاثیری بر ظاهر افراد می گذارد؟ این پروسه که با نام اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش نیز در بین افراد شناخته می شود پروسه ای است که در آن پزشک با اعمال چند برش کوچک می تواند فرم طبیعی برای گوش های کودک به ارمغان بیاورد. از انواع عمل زیبایی گوش بسته به نقص موجود می توان به موارد زیر اشاره کرد :

جراحی زیبایی گوش های برجسته برای رفع بیرون زدگی عضو که از نمای رو به رو مشهود است.

کاهش سایز گوش های خیلی بزرگ که با سایر اجزای صورت هماهنگی ندارد.

فرم دهی به گوش های بی شکل که به صورت مادرزادی به این شکل بوده اند. در برخی مراجعین ، مشاهده شده است که گوش های آن ها از حد استاندارد کوچکتر می باشد در این صورت پزشک با تدابیر خاص ، آن ها را به طبیعی ترین شکل تبدیل می کند.

جراحی گوش چگونه انجام می شود؟

با تفاسیر فوق متوجه این موضوع می شوید که با مواجه با افسردگی کودک خود به علت ناهنجاری گوش ها ، دیگر جای نگرانی وجود دارد زیرا پزشک با طی مراحل زیر دست به تغییراتی می زند که گویا کودک از  همان ابتدا با آن فرم گوش به دنیا آمده است . از جمله گام هایی که پزشک در این راه برمی دارد عبارتند از :

آماده سازی کودک برای اعمال بی حسی موضعی :

این پروسه به صورت سرپایی انجام می شود یعنی شما پس از اتمام آن می توانید کودک خود را به منزل بازگردانید. پزشک با بررسی نتایج آزمایشاتی که از قبل برای فرزند شما در نظر گرفته است ، بهترین راه را برای بی حسی انتخاب می کند. در ادامه پس از برداشتن این گام ، نوبت به اعمال تغییرات می رسد.

اعمال برش ها در اتوپلاستی کودکان

بسته به نوع دفورمیتی در گوش های کودک شما ، پزشک در یکی از نواحی زیر برش های زیر را اعمال می کند :

ایجاد برش در پشت گوش ها

استفاده از چین های داخلی و طبیعی گوش ها برای اعمال برش ها

بعد از اینکه برش در محل مناسب اعمال شد ، پزشک با حذف ، پیوند و انتقال غضروف به اصلاح گوش ها می پردازد. در ادامه ایشان با اعمال بخیه می تواند تغییرات وارده را فیکس کند. در نهایت کودک شما به اتاق ریکاوری انتقال داده می شود تا با تحت نظر بودن بتوان از صحت پروسه اطمینان حاصل کرد. با اختصاص دادن زمانی تقریبا دو ساعت برای این پروسه شما می توانید تغییراتی را در وضع موجود فرزندان خود ایجاد کنید که از آن پس او هیچ تفاوتی بین خود و اطرافیانش احساس نکند. اعمال تغییرات به اندازه ای طبیعی هستند که به هیچ عنوان آثاری از جراحی گوش نمایان نخواهد بود.

 

 منبع : https://drrazieyaberi.com/

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.