تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 588818

بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی : دلایل و درمان

بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی : دلایل و درمان

بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی کاملا طبیعی و موقتی بوده و با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند. بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی کاملا طبیعی و موقتی بوده و با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند. اما چرا برخی از افراد با این عارضه و حتی بی حسی در نوک بینی

بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی کاملا طبیعی و موقتی بوده و با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند.

بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی کاملا طبیعی و موقتی بوده و با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند. اما چرا برخی از افراد با این عارضه و حتی بی حسی در نوک بینی خود بعد از جراحی بینی با بهترین جراح بینی در شیراز مواجه می‌شوند؟ یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برای بروز این عارضه می‌توان در نظر گرفت، وارد شدن آسیب به بافت‌های بینی و ایجاد تغییرات بر روی تیغه بینی است که می‌تواند تاثیرات بسیاری بر روی عضلات بینی، گونه‌ها و یا لب‌ها داشته باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد بی حسی لب بعد از عمل بینی و دلایل آن، علت ورم لب بعد از عمل، بی‌حسی دندان و اختلال در هنگام خندیدن بعد از جراحی بیشتر توضیح بدهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید:

بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی

از دلایل بی حسی لب‌ها، بینی و اطراف آن بعد از عمل زیبایی رینوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق بیهوشی و یا بی حسی در هنگام عمل بینی
  • تحریک شدن اعصاب و بافت صورت
  • ایجاد برش‌هایی در اطراف بینی

عارضه بی حسی لب، بینی و یا حتی گونه‌ها بعد از عمل جراحی بینی را می‌توان به عنوان یک عارضه طبیعی و کوتاه مدت در نظر گرفت که با گذشت زمان و بدون نیاز به درمان کاملا بهبود پیدا می‌کند.
در جراحی بینی به دلیل اعمال تغییرات بر روی نوک بینی و بالا آوردن آن، تاثیرات کمی بر لب بالایی ایجاد خواهد شد. در واقع با کوتاه کردن ارتفاع کلوملا، لب به سمت بالا کشیده می‌شود اما بر روی ارتفاع لب هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. از این رو برخی از افراد بر این عقیده هستند که فرم لب‌های آن‌ها بعد از عمل دچار تغییر شکل شده است.
در واقع به دلیل تغییراتی که بر روی استخوان تیغه بینی صورت می‌گیرد، اعصاب ناحیه لب و نوک بینی به طور موقت دچار التهاب می‌شود و بی حسی در این نواحی نیز احساس می‌گردد. معمولا بروز این عارضه به مدت الی هفته ماندگار است و پس از آن بدون نیاز به درمان بهبود پیدا می‌کند.

به طور بی حسی بعد از عمل بینی می‌تواند در این نواحی از صورت رخ بدهد:

  • نوک بینی
  • لب بالایی
  • گونه‌ها
  • لثه‌ها

در صورت بروز علائم بی حسی در این نواحی نگران نشوید و برای بهبودی کامل صبور باشید.

ورم لب بعد از جراحی بینی

ورم و التهاب بعد از عمل بینی در نواحی اطراف بینی کاملا طبیعی است و در بسیاری از افراد رخ می‌دهد. همچنین ورم خود بینی نیز از عوارض بعد از عمل است که تا بهبودی کامل آن ممکن است یکسال به طول انجامد. اما در برخی از مواقع ممکن است این التهاب و تورم در ناحیه لب بالایی اتفاق افتد که در این صورت نیز با گذشت مدت زمان کوتاهی از جراحی بینی به طور کامل علائم آن رفع می‌گردد.

مواردی نیز هستند که می‌توانند به بهبود سریع‌تر این مسئله کمک بسیاری کند که از جمله آن می‌توان به مصرف مایعات فراوان و نوشیدنی‌های مقوی مانند آب آناناس و همچنین استفاده از کمپرس سرد برای تسریع در روند کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی اشاره کرد.

بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی : دلایل و درمان

بی حسی نوک بینی بعد از عمل بینی

برخی از افراد بعد از جراحی بینی خود از احساس بی حسی و یا حتی سفت شدن نوک بینی خود شکایت می‌کنند. اما این امر کاملا طبیعی است و در بسیاری از افراد ممکن است رخ بدهد. در واقع بهبود این مسئله در کمتر از یک ماه بعد از جراحی بینی معمولا رخ می‌دهد اما با توجه به شرایط افراد ممکن است این عارضه مدت زمان بیشتری ماندگار شود.

به صورت کلی باید گفت که بی حسی در نوک بینی بعد از عمل جراحی جای هیچ گونه نگرانی ندارد و با گذشت زمان و بدون نیاز به درمان به صورت کامل بهبود پیدا می‌کند.

بی حسی دندان بعد از عمل بینی

بی‌حسی دندان بعد از عمل بینی معمولا به دلیل تحریک عصب کامی بینی است که از تیغه بینی عبور می‌کند و به دندان‌های بالایی می‌رسد، البته جای نگرانی نیست و نیاز به اقدام خاصی ندارد و به مرور زمان برطرف می‌شود.

خندیدن بعد از جراحی بینی

اما یکی از سوالات بسیار پرتکراری که بیماران بعد از جراحی بینی از پزشک خود می‌پرسند این است که آیا می‌توانند بعد از عمل بینی به راحتی بخندند و برای این مسئله محدودیتی وجود ندارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، بهتر است در روزهای ابتدایی بعد از عمل بینی از خندیدن بیش از حد پرهیز نمایید، چرا که تحرک زیاد در بافت بینی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در بافت‌های آسیب دیده و یا بخیه‌های بینی شود.

برای این کار بهتر است به مدت حداقل دو ماه از خندیدن زیاد و یا صحبت کردن طولانی مدت پرهیز نمایید. بهتر است در هنگام خندیدن با دست خود گونه‌هایتان را بگیرید تا از وارد شدن فشار زیادی به بافت بینی جلوگیری شود.

 

نتیجه گیری

بینی و حتی فرم لب‌ها می‌توانند تاثیر به سزایی در زیبایی و جذابیت چهره هر فردی داشته باشد. جراحی زیبایی بینی نیز یکی از انواع عمل‌های زیبایی است که تاثیر بسیاری بر روی بینی، لب‌ها و یا حتی گونه‌های فرد خواهد گذاشت. با کمک این جراحی علاوه بر اینکه بین بینی و سایر اجزای صورت هماهنگی و تناسب زیبایی ایجاد می‌شود، با تاثیری که بر روی فرم لب‌ها و بالا امدن آن‌ها می‌گذارد می‌تواند به میزان جذابیت چهره بیفزاید. به دلیل تاثیر جراحی بینی بر روی لب‌ها ممکن است بیمار در روزهای ابتدایی بعد از عمل احساس بی حسی و یا سوزن سوزن شدن داشته باشد که کاملا طبیعی است و با گذشت زمان به طور کامل بهبود پیدا می‌کند.
به طور کلی باید بدانید که با مراجعه به جراحان بینی برتر و با سابقه عوارض احتمالی عمل بینی را می‌توانید به حداقل برسانید. افراد زیادی هستند که زیبایی خود را فدای هزینه عمل بینی می‌کنند و به جراحان کم تجربه مراجعه می‌کنند تا هزینه پایین‌تری بپردازند. پیشنهاد پزشک 24 به همه متقاضیان عمل بینی این است که سابقه و نمونه کارهای موفق پیشین جراحان را در اولویت اول و هزینه جراحی را در اولویت بعدی قرار دهند.

منبع: pezeshk24.com

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

roshanak شنبه , 8 بهمن 1401 - 11:42

مرسی بابت مطلب بی حسی لب بالا بعد عمل بینی خیلی مفید بود و نگرانی منو برطرف کرد