تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر : 588967

بهترین روش برای تخریب بتن چیست؟

بهترین روش برای تخریب بتن چیست؟

بتن‌ها در هر جایی می‌توانند باشند، در جاده‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و هر جایی که نیاز به استحکام و مقاومت بالایی نیاز است. ممکن است به دلایل مختلفی نیاز باشد تا بتن تخریب شود، با توجه به حجم بتن از روش‌های مختلفی از جمله فشار، مواد شیمیایی، جرثقیل، مواد منفجره و انواع دستگاه‌ها می‌توان برای تخریب

بتن‌ها در هر جایی می‌توانند باشند، در جاده‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و هر جایی که نیاز به استحکام و مقاومت بالایی نیاز است. ممکن است به دلایل مختلفی نیاز باشد تا بتن تخریب شود، با توجه به حجم بتن از روش‌های مختلفی از جمله فشار، مواد شیمیایی، جرثقیل، مواد منفجره و انواع دستگاه‌ها می‌توان برای تخریب بتن استفاده کرد. دستگاه‌هایی که امروزه برای تخریب بتن طراحی و تولید می‌شوند علاوه بر اینکه قدرت بسیار بالایی دارند، تخریب بتن را در زمان کوتاهی انجام می‌دهند. در ادامه سه دستگاه مهم تخریب بتن از جمله هیلتی تخریب، پیکور و دریل کرگیری را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

تخریب بتن با کرگیری بتن

در برخی از مواقع الزاماتی وجود دارد که باید بخشی از بتن خارج و مورد آزمایش قرار گیرد، یا بخشی از بتن خارج و لوله، سیم‌ها و میلگرد جاگذاری شوند. به عملیات خارج کردن قسمتی از بتن با دستگاه دریل، کرگیری می‌گویند. از طریق این دستگاه حفره‌ای در بتن ایجاد و بخشی از بتن به صورت استوانه خارج می‌شود. آنچه باعث برش بتن می‌شود، الماسی است که در بخش انتهایی دستگاه قرار دارد. این دریل دارای تنظیماتی است که به راحتی با ایجاد یک چرخش ۳۶۰ درجه، یک دایره ایجاد و بتن را خارج می‌کند. حفره ایجاد شده توسط این دریل می‌تواند از ۱ تا ۱۸۰ سانتیمتر متغیر باشد.

کاربرد این دستگاه برای بتن‌های مسلح و غیر مسلح تایید شده است، تنها نکته مهم این است که برای بتن‌های مسلح فرآیند مغزه گیری کمی پیچیده‌تر خواهد بود. این دریل در دو نوع متحرک و پایه دار و در انواع برقی، هیدرولیکی و یا پنوماتیکی به فروش می‌رسد.

بهترین روش برای تخریب بتن چیست؟

تخریب بتن با پیکور

چکش‌های برقی در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌شوند که نوع بزرگ آن‌ها را پیکور می‌نامند. پیکورها یکی از ابزارهای کاربردی برای تخریب بتن هستند. علاوه بر تخریب بتن در بسیاری از عملیات‌های عمرانی، ساختمانی و حفاری نیز این چکش تخریبی بسیار کاربرد دارد. این دستگاه بر اساس وزنی که بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم دارد، در نوع صنعتی و غیرصنعتی قابل خریداری است. توجه داشته باشید برای انتخاب این دستگاه تفاوت بین دستگاه صنعتی و غیر صنعتی یا سنگین و نیمه سنگین در تعداد بیت در دقیقه است. در واقع تعداد بیت در دقیقه میزان قدرت دستگاه را تعیین می‌کند.

از نظر انرژی مصرفی پیکورها در انواع بادی، برقی و هیدرولیکی قابل تهیه هستند. برای بسیاری از فضاها از جمله معادن و راهسازی‌ها که دسترسی به برق شهری وجود ندارد، نوع بادی می‌تواند بهترین گزینه باشد. این دستگاه در وزن‌های مختلف تا ۴۲ کیلوگرم برای تخریب‌های عمودی، افقی و بتن‌های مسلح قابل استفاده هستند. پیکورهای برقی نیز به دلیل قدرت بالایی که دارند در تخریب بتن‌های مسلح و غیر مسلح نقش بسیار موثری دارند. دستگاه پیکورهای برقی با توجه به نوع مته دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان به نوع چهار شیار و پنج شیار اشاره کرد. همچنین پیکورهای هیدرولیکی بیشتر برای تخریب بتن‌هایی که به انرژی زیادی نیاز دارند، انتخاب می‌شوند. سایز بزرگ و قدرت تخریب بالا، از مهمترین مزیت‌های پیکورهای هیدرولیکی است.

تخریب بتن با هیلتی

در بین ابزارهایی که برای تخریب بتن به بازار عرضه شده اند، می‌توان به برند هیلتی اشاره کرد، یکی از برندهایی که چکش‌های تخریب بتن را تولید می‌کند. تخریب بتن که می‌تواند در کف، دیوار یا سقف باشد، از طریق این دستگاه در زمان کوتاهی انجام خواهد شد. این دستگاه در انواع برقی یا پنوماتیکی تولید می‌شود. برای فضاهایی که برق وجود ندارد نوع پنوماتیک که از فشار هوا کمک می‌گیرد، انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

وزن پایین دستگاه در برابر قدرت فوق‌العاده‌ای که دارد، از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه است. از دستگاه‌های تا وزن ۱۰ کیلو برای تخریب‌های سبک و از دستگاه‌های تا ۱۷ کیلو برای تخریب‌های سنگین استفاده می‌کنند.

از طریق یک سوئیچ قفل شونده، می‌توانید فرایند تخریب بتن را به راحتی و بدون مکث انجام دهید. از قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به وجود سیستم کاهنده لرزش و چراغ اشاره کرد. وجود سیستم کاهنده لرزش این امکان را برای اپراتور فراهم می‌کند تا کمترین لرزش را احساس کند، چرا که نزدیک ۷۰ درصد لرزش توسط دستگاه مهار می‌شود. چکش هیلتی تخریب در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. برخی از مدل‌ها این قابلیت را دارند تا در یک دقیقه ۲۰۰۰ ضربه را وارد کنند.

بهترین روش برای تخریب بتن چیست؟

سخن پایانی

دستگاه‌هایی که برای تخریب بتن به کار گرفته می‌شوند از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر شغل شما ایجاب می‌کند که باید از انواع دستگاه‌های تخریب بتن استفاده کنید، توصیه می‌کنیم این دستگاه‌ها را از برندهای معتبر خریداری کنید. اما اگر به طور مقطعی و یا برای یک پروژه نیاز به دستگاه تخریب بتن دارید، می‌توانید این دستگاه را اجاره کنید. تهران تخریب، از بزرگترین مراکز اجاره دستگاه‌های صنعتی است و می‌تواند بهترین دستگاه‌ها را با قیمت‌های استثنایی به شما اجاره دهد. در کنار دستگاه تخریب بتن پیکور می‌توانید سایر دستگاه‌ها از جمله میخکوب و فرز را نیز اجاره کنید. از دیگر خدمات این مجموعه، تعمیرات انواع دستگاه‌ها و ابزارهای صنعتی است که توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام می‌شود. 09120929441

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.