تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 597708

بررسی دو چاپگر سه بعدی جدید کمپانی Ultimaker :فول آپشن و با حجم ساخت چشمگیر

بررسی دو چاپگر سه بعدی جدید کمپانی Ultimaker :فول آپشن و با حجم ساخت چشمگیر

پس از انتظار طولانی، Ultimaker پرینترهای سه بعدی جدیدش را بنامهای Ultimaker S7 و Ultimaker XL معرفی کرد. آخرین چاپگری که قبلا توسط این شرکت اعلام شده بود S5 نام داشت که در سال 2018 راه اندازی شد. این شرکت همیشه مشغول ساخت اکوسیستم چاپ سه بعدی بسیار اختصاصی خود بوده اما شرایط متنوع شدن

پس از انتظار طولانی، Ultimaker پرینترهای سه بعدی جدیدش را بنامهای Ultimaker S7 و Ultimaker XL معرفی کرد. آخرین چاپگری که قبلا توسط این شرکت اعلام شده بود S5 نام داشت که در سال 2018 راه اندازی شد. این شرکت همیشه مشغول ساخت اکوسیستم چاپ سه بعدی بسیار اختصاصی خود بوده اما شرایط متنوع شدن متریالهای ترموپلاستیکی و موضوع ادغام با کمپانی رقیب MakerBot معادلات تجاری این شرکت را تغییر اساسی داد.

اکنون به نظر می رسد آنها با اعلام فروش دو محصول جدید در مسیر صعود قرار گرفته اند.

  1. پرینتر سه بعدی UltiMaker Method XL

روابط عمومی آلتی میکر درباره این محصول میگوید: ممکن است تصور کنید، روش XL بسیار شبیه به چاپگر روش قبلی X 3D است، اما با یک تفاوت: کاملاً بزرگتر است. درحالیکه حجم ساخت دستگاه قدیمیتر 190 190 196 190 میلی متر بود (در صورت استفاده از حالت اکستروژن دوگانه) ، حجم ساخت XL جدید حدود 305 30 305 320 میلی متر است. از نظر حجم، این اندازه بیش از 4 برابر بزرگتر است.

شباهت های بی شماری بین مدل X و Method XL وجود دارد. صفحه لمسی رنگی 5 اینچی یکسان است، همانطور که محیط نرم افزاری ارتقاءهای جزیی یافته است. هر دو دستگاه اتصال WiFi ، اترنت و USB را ارائه می دهند.

هر دو دستگاه اکسترودرهای قابل تعویض دوگانه را ساپورت می کنند، جایی که شما ابزار مناسب را برای استفاده از مواد سازگار انتخاب می کنید. نازل دوگانه امکان استفاده از مواد مکمل یا چاپ دو رنگی را فراهم می کند و بنابراین توانایی چاپ هندسه های بسیار پیچیده امکان پذیر میشود.

بررسی دو چاپگر سه بعدی جدید کمپانی Ultimaker :فول آپشن و با حجم ساخت چشمگیر

تفاوتها:

یکی از ویژگی های اصلی محصول آلتی میکر X ، کنترل های حرارتی دقیق آن است. این دستگاه می تواند محفظه ساخت خود را 100 درجه سانتیگراد گرم کند که چاپ با طیف گسترده ای از مواد فراهم خواهد شد.

باید خاطرنشان کنیم که محصول آلتی میکر X فاقد بستر گرم شونده میباشد! (که تعجب آور است زیرا یک ویژگی استاندارد در اکثر دستگاه های FFF محسوب میشود). در عوض، دستگاه کل محفظه ساخت را گرم می کند، نه فقط منطقه در نزدیکی صفحه چاپ. (یک محیط به مراتب سازگارتر که منجر به چاپ با کیفیت بالاتر می شود).

XL دارای محفظه ساخت فعال و گرم است ، اما علاوه بر این دارای یک صفحه چاپ گرم شونده است. در حالی که مدل X می تواند به طور فعال محفظه را تا 110 درجه سانتیگراد گرم کند، صفحه چاپی و بخاری های XL می تواند دمای محفظه را به 100 درجه سانتیگراد افزایش دهد با حداکثر دمای صفحه 105 درجه.

Ultimaker محصول XL را به عنوان “پل” بین چاپگر سه بعدی حرفه ای و صنعتی قرار می دهد. به عبارت دیگر ، آنها انتظار دارند که مشتریان از روش XL به عنوان یک دستگاه تولید با حجم کم استفاده کنند.

برای خرید پرینتر سه بعدی از فروشگاه 3DPE کلیک کنید >>

مدل XL یک جهش کامل از پلتفرم سری X است و این خبر خوبی برای Ultimaker است. ماشین های شرکتهای رقیب به طور کلی طی چند سال گذشته رشد کرده اند و داشتن یک دستگاه زیر 200 میلی متر نادر است. یک دستگاه 300 میلی متری مانند Method XL به احتمال زیاد در بازار حرفه ای امروز خوب فروش خواهد کرد.

 

  1. چاپگر3بعدی Ultimaker S7: یک ارتقا قابل توجه از S5

بررسی دو چاپگر سه بعدی جدید کمپانی Ultimaker :فول آپشن و با حجم ساخت چشمگیر

پلتفرم دستگاه اس 7 آلتی میکر مربوط به دوران قبل از ادغام با شرکت رقیب makerBot است بنابراین رنگ بدنه و قطعات متفاوت از محصول قبلی است که معرفی کردیم. بنا بر گفته روابط عمومی شرکت آلتی میکر، تیم مهندسی آنها همه بازخوردهایی را که مشتریان در مورد دستگاه محبوب Ultimaker S5 ارسال کرده بودند را بررسی و در محصول جدید بکار رفته است. چاپگر S7 نماد جدیدترین فناوری آلتی میکر است و باعث می شود چاپ سه بعدی قطعات ترموپلاستیکی با کیفیت بالا آسانتر شود.

S5 محصولی بسیار موفق برای این شرکت بوده و آنها با پرینتر سه بعدی S7 جدید در حال ایجاد موفقیت هستند.

نگاهی گذرا به مشخصات سخت افزاری این دستگاه نشان می دهد که S7 از نظر جسمی شبیه به S5 است: هر دو دارای حجم ساخت دقیقاً 330 240 300 میلی متر هستند و ابعاد خارجی دستگاه ها یکسان هستند. تفاوت کمی در وزن وجود دارد، S7 مقدار 8.5 کیلوگرم بیشتر از S5 است.

پنج تغییر بزرگ در Ultimaker S7

در محصول S7 پنج پیشرفت اختصاصی وجود دارد؛ بیایید به هر یک نگاه بیندازیم:

شاید بزرگترین تغییر، افزودن یک صفحه ساخت انعطاف پذیر مغناطیسی باشد. این رویکرد برای چاپ سطوح در بین اکثر دستگاه های موجود در بازار به یک استاندارد واقعی تبدیل شده است ، اما تجهیزات اخیر Ultimaker از سطوح شیشه ای استفاده کرده است. به نظر می رسد که آنها در نهایت تشخیص داده اند که اپراتورها این نوع سطح چاپ را می خواهند و آن را به S7 اضافه کرده اند. این کار جداسازی قطعه را ساده می کند.

زاویه دیگری که توسط Ultimaker ذکر نشده است، آینده بازاریابی انواع بیشتری از صفحات چاپی است که برای مواد مختلف مهندسی تنظیم شده است. گمان میرود آنها در آینده این کار را انجام دهند و این کار را با بسیاری از شرکای مواد خود هماهنگ خواهند کرد.

علاوه بر صفحه چاپ بهبود یافته، Ultimaker S7 یک سنسور کاملاً جدید نصب کرده که در طول کالیبراسیون و تراز کردن استفاده می شود و یک عامل مهم چاپ موفق است. آنها واقعاً مجبور بودند این تغییر را انجام دهند تا با صفحه چاپ جدید مطابقت داشته باشد که به جای شیشه، فلزی است.

دیگر تغییر بزرگ S7 ، افزودن یک سیستم تصفیه هوای جدید است که قادر به از بین بردن بیشتر ذرات فوق العاده ریز میباشد. (این ذرات نانو در چاپگرهای سه بعدی رومیزی زمانی تولید می گردد که بیشتر رشته های ترموپلاستیکی برای نرم شدن درجه حرارت گرم می شوند). هر دو عناصر مضر UFP و VOC به طور معمول در همه دستگاههای رومیزی منتشر می شوند. گفته می شود که سیستم تصفیه جدید “95 ٪ ذرات ماوراء بنفش” را نیز حذف می کند. اگرچه 100 ٪ نیست ، اما به یاد داشته باشید که دیگر چاپگرهای سه بعدی فاقد هر گونه تصفیه کننده هستند. کمی بیشتر دقت کنید تا اهمیت تصفیه کننده چاپ را بفهمید؛ Ultimaker بازار بزرگی از خریداران اداری و مدارس را در اختیار دارد که نیاز به اقدامات ایمنی مانند تصفیه کننده دارند. آنها تاکنون مجبور بودند تجهیزات متفرقه را خریداری کنند، اما حالا می توانند پک اختصاصی و سازگار Ultimaker را در نظر بگیرند.

Ultimaker در محصول جدید، دوربین داخلی را جابجا کرده به طوری که نمای از بالا به پایین عملکرد چاپ را ارائه می دهد (احتمالاً بر اساس بازخورد ارسالی اپراتورهای S5).

مهمترین ویژگی این است که S7 با S5 سازگار است. این بدان معنی است که هر کار چاپی که برای S5 تهیه شده است ، بلافاصله بدون تغییر در S7 کار می کند. این برای آن دسته از مشاغل دارای کتابخانه های بزرگ از پیش تغییر یافته بسیار ارزشمند خواهد بود ، زیرا آنها مجبور نیستند هنگام ارتقاء به S7 همه چیز را دوباره باز طراحی کنند.

سرانجام، S7 کاملاً با متریالهای محبوب Ultimaker سازگار است. این دستگاه می تواند شش رشته فیلامنت پلاستیک مختلف را مدیریت کند و می تواند به طور خودکار آنها را در صورت تقاضا بارگذاری کند.

Source:

Via UltiMaker

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.