تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 590802

انگلیس خلع سلاح شد

انگلیس خلع سلاح شد

انگلیس خلع سلاح شد به گزارش منیبان از پایگاه خبری سان، فرماندهان نظامی انگلیس به دنبال یافتن جایگزینی برای ۳۰ سامانه توپخانه‌ای «ای‌اس۹۰» هستند که وعده‌اش را به اوکراین داده‌اند. توپ‌های «کی۹ تاندر» کره جنوبی و «آرچر» سوئدی از گزینه‌های جایگزینی ای‌اس۹۰ هستند، اما این منوط به تخصیص بودجه توسط وزارت خزانه‌داری انگلیس است. فرماندهان

انگلیس خلع سلاح شد

به گزارش منیبان از پایگاه خبری سان، فرماندهان نظامی انگلیس به دنبال یافتن جایگزینی برای ۳۰ سامانه توپخانه‌ای «ای‌اس۹۰» هستند که وعده‌اش را به اوکراین داده‌اند.

توپ‌های «کی۹ تاندر» کره جنوبی و «آرچر» سوئدی از گزینه‌های جایگزینی ای‌اس۹۰ هستند، اما این منوط به تخصیص بودجه توسط وزارت خزانه‌داری انگلیس است.

فرماندهان ارشد نظامی می‌گویند که بهتر است از ای‌اس۹۰ در مواجهه با ارتش روسیه استفاده شود. یک منبع آگاه گفت: این تسلیحات با هدف جنگ با نیروهای روسیه ساخته شده‌اند. اکنون هیچ کشوری به اندازه اوکراین به آن‌ها نیاز ندارد.

این سامانه‌ توپخانه‌ای خودکششی می‌تواند اهدافی را در فاصله ۱۵ مایلی (۲۵ کیلومتری) با گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری هدف قرار دهد.

اما تصمیم انگلیس برای ارسال این تسلیحات به اوکراین، دو هنگ توپخانه‌ای سلطنتی انگلیس را بی‌سلاح گذاشته است. منبعی دیگری گفت: اگر سلاح نداشته باشیم، نمی‌توانیم بجنگیم و نمی‌توانیم آموزش دهیم.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس متعهد شد که جایگزینی این تسلیحات را هرچه سریعتر با هزینه ۸۰۰ میلیون پوند انجام دهد. اما این سلاح‌های جدید در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا ۲۰۲۹ آماده نمی‌شوند./ ایسنا

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.