تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

ارائه فرصت پژوهشی به ۳۰۰ محقق ایرانی خارج از کشور ۳۰۰ نفر از محققان پسادکتری از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا از فرصت پژوهشی و تحقیقاتی ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری استفاده کردند. – اخبار اجتماعی – به ..

ارائه فرصت پژوهشی به ۳۰۰ محقق ایرانی خارج از کشور

۳۰۰ نفر از محققان پسادکتری از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا از فرصت پژوهشی و تحقیقاتی ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری استفاده کردند.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یک سال دیگر هم از اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور گذشت. این یک سال با وجود شیوع بیماری کرونا و چالش‌های مختلف برای برقراری تبادلات بین‌المللی، ۳۰۰ نفر از محققان پسادکتری ایرانی که در دیگر کشورها زندگی می‌کنند برای انجام پژوهش‌های خود از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شدند.

این طرح در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت های دانش‌بنیان و خلاق، نظام وظیفه تخصصی و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط موثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور اجرایی شده است. در حوزه حمایت از محققان پسادکتری در سال ۹۹، همکاری ۳۰۰ نفر به ثبت رسیده است.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که با هدف انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل کشور اجرایی شده است دستاوردهای زیادی برای کشور داشته و توانسته تعداد زیادی از متخصصان، دانش‌آموختگان، کارآفرینان و محققان ایرانی خارج از کشور را به بازگشت ترغیب کند.

این برنامه تاکنون بیش از ۲ هزار نفر را به ایران بازگردانده است و برنامه‌هایی در قالب «کمک به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط ایرانیان بازگشته به کشور»، «فراهم کردن فرصت مطالعاتی برای دانشجویان، اساتید و محققان پسادکتری»، «اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق» و «نظام وظیفه تخصصی» را اجرایی کرده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: مسئولان حوزه‌های علمیه نسبت به تقویت سطوح علمی و پژوهشی کوشا باشندسرلشکر باقری در امضا توافق‌نامه با دانشگاه آزاد مطرح کرد؛ ضرورت همکاری مراکز علمی با نیروهای مسلح در حوزه‌های پژوهشیطرح‌های آموزشی و پژوهشی استان مرکزی به یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

انتهای پیام/

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل