تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر : 39133

ارائه فرصت پژوهشی به ۳۰۰ محقق ایرانی خارج از کشور

ارائه فرصت پژوهشی به ۳۰۰ محقق ایرانی خارج از کشور

ارائه فرصت پژوهشی به ۳۰۰ محقق ایرانی خارج از کشور ۳۰۰ نفر از محققان پسادکتری از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا از فرصت پژوهشی و تحقیقاتی ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری استفاده کردند. – اخبار اجتماعی – به ..

ارائه فرصت پژوهشی به ۳۰۰ محقق ایرانی خارج از کشور

۳۰۰ نفر از محققان پسادکتری از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا از فرصت پژوهشی و تحقیقاتی ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری استفاده کردند.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یک سال دیگر هم از اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور گذشت. این یک سال با وجود شیوع بیماری کرونا و چالش‌های مختلف برای برقراری تبادلات بین‌المللی، ۳۰۰ نفر از محققان پسادکتری ایرانی که در دیگر کشورها زندگی می‌کنند برای انجام پژوهش‌های خود از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شدند.

این طرح در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت های دانش‌بنیان و خلاق، نظام وظیفه تخصصی و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط موثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور اجرایی شده است. در حوزه حمایت از محققان پسادکتری در سال ۹۹، همکاری ۳۰۰ نفر به ثبت رسیده است.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که با هدف انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل کشور اجرایی شده است دستاوردهای زیادی برای کشور داشته و توانسته تعداد زیادی از متخصصان، دانش‌آموختگان، کارآفرینان و محققان ایرانی خارج از کشور را به بازگشت ترغیب کند.

این برنامه تاکنون بیش از ۲ هزار نفر را به ایران بازگردانده است و برنامه‌هایی در قالب «کمک به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط ایرانیان بازگشته به کشور»، «فراهم کردن فرصت مطالعاتی برای دانشجویان، اساتید و محققان پسادکتری»، «اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق» و «نظام وظیفه تخصصی» را اجرایی کرده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: مسئولان حوزه‌های علمیه نسبت به تقویت سطوح علمی و پژوهشی کوشا باشندسرلشکر باقری در امضا توافق‌نامه با دانشگاه آزاد مطرح کرد؛ ضرورت همکاری مراکز علمی با نیروهای مسلح در حوزه‌های پژوهشیطرح‌های آموزشی و پژوهشی استان مرکزی به یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.