اذعان منابع غربی به پیشتازی ایران در حوزه فضایی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری + اسناد و جداول – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مستندی با نام “ایران ۲۰” بر اساس پایگاه‌..

اذعان منابع غربی به پیشتازی ایران در حوزه فضایی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری + اسناد و جداول – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مستندی با نام "ایران ۲۰" بر اساس پایگاه‌های استنادی جهان غرب و بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول، سازمان جهانی گردشگری، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، انجمن جهانی فولاد و … به بررسی جایگاه امروز ایران در حوزه‌های مختلف پرداخته است.

بر اساس آمار این پایگاه‌های استنادی بین‌المللی در حوزه‌های سلامت، علم و فناوری، بهداشت، آموزش، صنعت، بازار، انرژی و … رتبه ایران در بین ۲۰۶ کشور برتر دنیا، زیر ۲۰ است.

در واقع "ایران ۲۰" عنوان پژوهشی است برای ثبت،‌ ارزیابی و روایت پیشرفت جمهوری اسلامی است؛ به همین منظور در ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، آماری از پیشرفت‌های علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی به روایت منابع غربی را در ادامه مرور می‌کنیم:

ایران طبق منبع "internet world stat" در سال ۲۰۱۹ و در حوزه "فناوری ارتباطات و تعداد کاربران اینترنت" با بیش از ۶۲ میلیون کاربری که دسترسی به اینترنت دارند، در رتبه ۱۶ جهان قرار دارد.

طبق اعلام "اطلاعات‌نامه جهانی سازمان سیا" در سال ۲۰۱۷ در حوزه دسترسی به تلفن همراه ایران با بیش از ۷۴ میلیون دارنده تلفن همراه در رتبه بیست و یکم جهان قرار دارد.

ایران در حوزه نانو طبق اعلام پایگاه استنادی "web of science (wos)" ششمین کشور پیشرو در زمینه تولیدات فناوری نانو در دنیا است.

ایران طبق اعلام منبع "Iranproject" در سال ۲۰۱۵ یکی از قدرت‌های نوظهور در عرصه فناوری فضایی و دهمین کشور از نظر طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره است.

ایران طبق وبگاه "wise-uranium.org" در سال ۲۰۱۸ در فناوری هسته‌ای، جزو ۹ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته‌ای است که اکتشاف اورانیوم، استخراج، تولید کیک زرد و تبدیل آن به گاز uf6 در حوزه تولید سوخت و مجتمع‌های سوخت در آن صورت می‌گیرد همچنین ایران جزو ۱۳ کشوری است که توانایی غنی‌سازی اورانیوم دارند.

برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هند، ایران، ژاپن، هلند، کره شمالی، پاکستان، روسیه، انگلستان و آمریکا نامشان در فهرست کشورهایی که توانایی غنی‌سازی اورانیوم دارند دیده می‌شود.

ایران طبق اعلام موسسه آزمایشات بالینی "ClinicalTrials.gov" در سال ۲۰۱۷ در فناوری سلول‌های بنیادی در جایگاه دوم پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه سلول‌های بنیادی است.

ایران طبق اعلام پایگاه "سایماگو" در سال ۲۰۱۷ از نظر تولیدات زیست فناوری در رتبه ۱۲ جهان و اول منطقه قرار دارد.

ایران جزو ۲۰ کشور قدرتمند و برتر دنیا/ ورود دانش‌بنیان‌ها و جهش کشورچرا در ۸ سال گذشته "صنایع بزرگ کشور" دانش‌بنیان نشد؟!/ لزوم پاسخگویی معاونت علمی

انتهای پیام/

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل