تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 66937

اذعان منابع غربی به پیشتازی ایران در حوزه فضایی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری + اسناد و جداول

اذعان منابع غربی به پیشتازی ایران در حوزه فضایی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری + اسناد و جداول

اذعان منابع غربی به پیشتازی ایران در حوزه فضایی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری + اسناد و جداول – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مستندی با نام “ایران ۲۰” بر اساس پایگاه‌..

اذعان منابع غربی به پیشتازی ایران در حوزه فضایی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری + اسناد و جداول – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مستندی با نام "ایران ۲۰" بر اساس پایگاه‌های استنادی جهان غرب و بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول، سازمان جهانی گردشگری، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، انجمن جهانی فولاد و … به بررسی جایگاه امروز ایران در حوزه‌های مختلف پرداخته است.

بر اساس آمار این پایگاه‌های استنادی بین‌المللی در حوزه‌های سلامت، علم و فناوری، بهداشت، آموزش، صنعت، بازار، انرژی و … رتبه ایران در بین ۲۰۶ کشور برتر دنیا، زیر ۲۰ است.

در واقع "ایران ۲۰" عنوان پژوهشی است برای ثبت،‌ ارزیابی و روایت پیشرفت جمهوری اسلامی است؛ به همین منظور در ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، آماری از پیشرفت‌های علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی به روایت منابع غربی را در ادامه مرور می‌کنیم:

ایران طبق منبع "internet world stat" در سال ۲۰۱۹ و در حوزه "فناوری ارتباطات و تعداد کاربران اینترنت" با بیش از ۶۲ میلیون کاربری که دسترسی به اینترنت دارند، در رتبه ۱۶ جهان قرار دارد.

دانش‌بنیان , علمی ,

طبق اعلام "اطلاعات‌نامه جهانی سازمان سیا" در سال ۲۰۱۷ در حوزه دسترسی به تلفن همراه ایران با بیش از ۷۴ میلیون دارنده تلفن همراه در رتبه بیست و یکم جهان قرار دارد.

دانش‌بنیان , علمی ,

ایران در حوزه نانو طبق اعلام پایگاه استنادی "web of science (wos)" ششمین کشور پیشرو در زمینه تولیدات فناوری نانو در دنیا است.

دانش‌بنیان , علمی ,

ایران طبق اعلام منبع "Iranproject" در سال ۲۰۱۵ یکی از قدرت‌های نوظهور در عرصه فناوری فضایی و دهمین کشور از نظر طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره است.

دانش‌بنیان , علمی ,

ایران طبق وبگاه "wise-uranium.org" در سال ۲۰۱۸ در فناوری هسته‌ای، جزو ۹ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته‌ای است که اکتشاف اورانیوم، استخراج، تولید کیک زرد و تبدیل آن به گاز uf6 در حوزه تولید سوخت و مجتمع‌های سوخت در آن صورت می‌گیرد همچنین ایران جزو ۱۳ کشوری است که توانایی غنی‌سازی اورانیوم دارند.

برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هند، ایران، ژاپن، هلند، کره شمالی، پاکستان، روسیه، انگلستان و آمریکا نامشان در فهرست کشورهایی که توانایی غنی‌سازی اورانیوم دارند دیده می‌شود.

دانش‌بنیان , علمی ,

ایران طبق اعلام موسسه آزمایشات بالینی "ClinicalTrials.gov" در سال ۲۰۱۷ در فناوری سلول‌های بنیادی در جایگاه دوم پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه سلول‌های بنیادی است.

دانش‌بنیان , علمی ,

ایران طبق اعلام پایگاه "سایماگو" در سال ۲۰۱۷ از نظر تولیدات زیست فناوری در رتبه ۱۲ جهان و اول منطقه قرار دارد.

دانش‌بنیان , علمی ,

ایران جزو ۲۰ کشور قدرتمند و برتر دنیا/ ورود دانش‌بنیان‌ها و جهش کشورچرا در ۸ سال گذشته "صنایع بزرگ کشور" دانش‌بنیان نشد؟!/ لزوم پاسخگویی معاونت علمی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.