تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر : 608228

آیا فیروزکوه ایستگاه قطار دارد؟

آیا فیروزکوه ایستگاه قطار دارد؟

یکی از خوش آب‌وهواترین شهرستان‌های استان تهران، فیروزکوه است. فیروزکوه در واقع در مرز تهران، سمنان و مازندران قرار داشته و اغلب مردم این شهر، اصالتی مازندرانی دارند. با توجه به طبیعت بکر و حیات وحش خاص فیروزکوه، بسیاری از گردشگران، این شهرستان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. خوشبختانه امروزه راه‌های زیادی برای

یکی از خوش آب‌وهواترین شهرستان‌های استان تهران، فیروزکوه است. فیروزکوه در واقع در مرز تهران، سمنان و مازندران قرار داشته و اغلب مردم این شهر، اصالتی مازندرانی دارند. با توجه به طبیعت بکر و حیات وحش خاص فیروزکوه، بسیاری از گردشگران، این شهرستان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. خوشبختانه امروزه راه‌های زیادی برای سفر به این منطقه وجود دارند که یکی از این راه‌ها، تهیه بلیط قطار فیروزکوه و سفر از طریق خطوط ریلی است؛ اگر شما هم می‌خواهید با این روش به فیروزکوه سفر کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ایستگاه قطار فیروزکوه

ایستگاه قطار فیروزکوه، در منطقه شمالی این شهر واقع شده و قدمت بنای آن، به سال ۱۳۱۰ باز می‌گردد؛ به این معنا که قبل از شروع کار راه آهن سراسری، شهرستان فیروزکوه دارای ایستگاه‌ قطار بوده است.

ساختمان این ایستگاه دو طبقه دارد که در طبقه اول آن، امکاناتی همچون سالن انتظار، نگهبانی، انبار توشه و… قرار دارند و طبقه دوم آن، متعلق به رئیس ایستگاه است.

مسیرهای متصل به فیروزکوه

با توجه به قرارگیری فیروزکوه در مرز بین سه استان، همواره رفت‌وآمد آمد زیادی به آن صورت می‌گیرد. پرترددترین مسیرهای متصل به فیروزکوه عبارت‌اند از:

مسیر تهران فیروزکوه

این مسیر را می‌توان یکی از جذاب‌ترین مسیرهای ریلی کشور دانست. قطار تهران فیروزکوه، از کوهستان‌هایی گذر می‌کند که در تمامی فصل‌ها، بسیار چشم‌نوار هستند. تهران و فیروزکوه حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارند و طی کردن این فاصله، تقریبا ۴ ساعت طول می‌کشد.

مسیر گرمسار فیروزکوه

گرمسار یکی از شهرهای مهم استان سمنان است که تقریبا ۱۴۰ کیلومتر با فیروزکوه فاصله داشته و طی کردن این فاصله به‌وسیله قطار، به ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. اگر دقت کرده باشید، میزان فاصله گرمسار تا فیروزکوه، فقط ۱۰ کیلومتر با میزان فاصله تهران تا فیروزکوه اختلاف دارد اما از لحاظ زمانی، مسیر گرمسار تا فیروزکوه بسیار سریع‌تر طی می‌شود؛ دلیل اصلی این موضوع، پیچ‌وخم‌های فراوان مسیر منتهی به تهران، و مستقیم بودم مسیر منتهی به گرمسار است.

مسیر ساری فیروزکوه

یکی دیگر از خطوط پرتردد، خط ساری فیروزکوه است. ساری و فیروزکوه تقریبا ۱۳۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و طی کردن این فاصله به‌وسیله قطار، تقریبا ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. جالب است بدانید که قطارهای این مسیر علاوه بر گذر از جاذبه‌های طبیعی فراوان، از پل ورسک که به عنوان یک جاذبه تاریخی شناخته می‌شود نیز عبور می‌کنند.

آیا فیروزکوه ایستگاه قطار دارد؟

مسیر پیشوا فیروزکوه

پیشوا یکی از شهرستان‌های استان تهران است که در جنوب شرقی آن قرار دارد. پیشوا و فیروزکوه تقریبا ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارند و اگر بخواهید از طریق راه آهن این فاصله را طی کنید، حدود ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه در مسیر خواهید بود.

مسیر ورامین فیروزکوه

یکی دیگر از شهرهای جنوبی تهران که به ایستگاه فیروزکوه متصل بوده و رفت‌وآمد زیادی نیز به این شهر دارد، ورامین است. ورامین و فیروزکوه حدود ۱۵۷ کیلومتر فاصله دارند و برای این که این مسیر به‌وسیله قطار طی شود، به حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهد بود.

مسیر سیمین دشت فیروزکوه

سیمین دشت یکی از روستاهای شهرستان فیروزکوه محسوب می‌شود که تا خود فیروزکوه، حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. قطار سیمین دشت فیروزکوه، این مسیر را در مدت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طی می‌کند و معمولا اغلب مسافران آن، مردم محلی هستند.

قطارهای خط فیروزکوه

معمولا برای خرید بلیط قطار فیروزکوه، انتخاب‌های چندانی وجود ندارد. اغلب قطارهایی که در مسیرهای منتهی به این شهر رفت‌و‌آمد می‌کنند، قطارهای کوپه‌ای و ۶ تخته هستند که به عنوان قطارهایی ۳ ستاره شناخته می‌شوند. البته توجه داشته باشید که هیچکدام از مسیرهای منتهی به فیروزکوه، طولانی نیستند و تردد به‌وسیله قطارهای ۳ ستاره، چندان آزاردهنده نخواهد بود. همچنین این موضوع را هم در نظر داشته باشید که ممکن است قطارهای این خطوط، تغییر کنند؛ به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم تا برای اطلاع یافتن از آخرین جزئیات، به وب‌سایت فلای‌تودی مراجعه کنید.

آیا فیروزکوه ایستگاه قطار دارد؟

قیمت بلیط‌های قطار فیروزکوه

عوامل زیادی هستند که می‌توانند روی قیمت بلیط تاثیر گذاشته و آن را دستخوش تغییر کنند؛ با توجه به این موضوع، نمی‌توان قیمت مشخصی را برای بلیط قطار فیروزکوه در نظر گرفت. مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت بلیط عبارت‌اند از:

فاصله

اولین موردی که تاثیری مستقیم روی قیمت بلیط دارد، فاصله است؛ هر چقدر که فاصله مبدأ و مقصد بیشتر باشد، طبیعتا قیمت بلیط نیز افزایش خواهد یافت.

نوع قطار

امروزه قطارهای فراوانی در خطوط ریلی ایران تردد کرده و با توجه به میزان امکانات و خدمات، تعداد مشخصی ستاره برای هر کدام از آن‌ها در نظر گرفته شده است. لوکس‌ترین قطارها، قطارهای ۵ ستاره هستند و امکانات‌شان به‌نحوی است که تفاوت چندانی با یک هتل ندارند؛ اما قطارهایی که در مسیرهای فیروزکوه تردد می‌کنند، قطارهای ۳ ستاره هستند و به همین خاطر، بلیط آن‌ها قیمت کمی داشته و نیازی به نگرانی در این باره نیست.

میزان عرضه و تقاضا

یکی دیگر از عواملی که روی قیمت بلیط تاثیر می‌گذارد، میزان عرضه و تقاضا است. معمولا در روزهایی که تقاضا بالا بوده و قطارهای ظرفیت کمی دارند، میزان قیمت بلیط کمی افزایش خواهد داشت و در روزهایی که تقاضا کم بوده و ظرفیت خالی زیادی در قطارها وجود دارد، قیمت بلیط کمی کاهش پیدا می‌کند.

بهترین و ساده‌ترین روش برای خرید بلیط قطار

امروزه آژانس‌های مسافرتی زیادی در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت می‌کنند و نه‌تنها بلیط قطار فیروزکوه، بلکه بلیط قطار بسیاری دیگر از شهرهای کشور را نیز می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم تا اگر می‌خواهید در فرآیند خرید به هیچ مشکلی برخورد نکرده و به راحت‌ترین شیوه ممکن بلیط خود را تهیه نمایید، این کار را فقط از طریق وب‌سایت فلای‌تودی انجام دهید.

فلای‌تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده که تجربه غنی آن در زمینه صنعت گردشگری، سبب شده است تا بتواند بهترین امکانات و خدمات را با کم‌ترین قیمت ممکن برای کاربران خود فراهم آورد. علاوه بر قابلیت خرید بلیط قطار، قابلیت‌های دیگر از جمله خرید بلیط هواپیما، تهیه بیمه مسافرتی، رزرو هتل و ثبت‌نام در تورهای گردشگری نیز توسط فلای‌تودی فراهم شده‌اند. در واقع برای تهیه ملزومات یک سفر به‌یادماندنی، فقط به فلای‌تودی نیاز خواهید داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.