تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر : 591144

آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل

از دوره آموزش تعمیر موبایل چه می­دانید؟ در این مقاله قصد داریم درباره این موضوع و مزایای یادگیری آن صحبت کنیم. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتری دارید پیشنهاد می­کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. با توجه به رشد گوشی­های هوشمند و فراگیری­شان در جامعه نیاز به تعمیرکار برای آنها نیز بیشتر شده است. امروزه

از دوره آموزش تعمیر موبایل چه می­دانید؟ در این مقاله قصد داریم درباره این موضوع و مزایای یادگیری آن صحبت کنیم. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتری دارید پیشنهاد می­کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. با توجه به رشد گوشی­های هوشمند و فراگیری­شان در جامعه نیاز به تعمیرکار برای آنها نیز بیشتر شده است. امروزه افراد زیادی به این شغل مشغول هستند و روزانه بسیاری از افراد دیگر نیز مشغول به آن می­شوند. اما هنوز می­بینیم تقاضا برای آن وجود دارد. دلیل آن هم دو مورد است. یک میزان بالای ظرفیت بازار کار و دوم مهارت کم اکثر متخصصین حال حاضر بازار.

تعمیرات موبایل به­عنوان یک شغل

با رشد بازار گوشی­های هوشمند تعمیرات آن نیز تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. با اینکه شرکت­های تولیدکننده سعی می­کنند بهترین خدمات ممکن را ارائه دهند، باز هم این احتمال وجود دارد که گوشی موبایل به­ دلیل اینکه یک کالای مصرفی است مورد آسیب­دیدگی قرار بگیرد و نیاز به تعمیرات داشته باشد.

از این رو بسیاری به شغل تعمیرات گوشی همراه مشغول هستند که آموزش تعمیرات موبایل آنلاین را گذرانده­اند. چنین افرادی عموما کار خود را با نام­نویسی در یک آموزشگاه تعمیرات موبایل آغاز می­کنند یا به هر روشی که می­توانند این کار را به­صورت حرفه­ای فرا می­گیرند.

درآمد این شغل، پس از آموزش تعمیر موبایل بسته به سطح تعمیرکار تا حدی است که او به شغل دیگری نیاز نداشته باشد و تنها به همین کار مشغول شود.

مزایای استفاده از دوره آموزشی تعمیرات موبایل چیست؟

اشتغال به این کار و فراگیری علم و مهارت آن دارای مزیت­های زیادی است. در ادامه مقاله به چند مورد از آنها اشاره می­کنیم و سپس هر کدام را توضیح خواهیم داد.

به عنوان تعمیرکار موبایل به تحصیلات نیازی ندارید

برای شروع این کار نیاز به تحصیلات آکادمیک نیست. بسیاری از افراد می­توانند در هر برهه­ای از زندگی و با هر نوع تحصیلاتی این کار را شروع کنند. برای یادگیری این کار کافی­است به موبایل و تعمیر فنی علاقه داشته باشید.

سپس با یادگیری تکنیک­ها و مهارت­های مختلف در دوره آموزشی تعمیرات موبایلبه انجام تعمیرات بپردازید. در چنین شغلی مهارت حرف اول را می­زند. شما با داشتن مهارت کافی و تقویت آن می­توانید به بهترین تبدیل شود. برای این کار نیازی به تحصیل در مدرسه و دانشگاه نیست.

مشکلات گوشی­های هوشمند به مشکلات سخت­افزاری جدی محدود نیستند. گاهی ممکن است که آنها مشکلات جزئی داشته باشند و افراد غیرمتخصص که آموزش تعمیر موبایل را نگذرانده­اند، نتوانند ایراد آنها را به ­راحتی رفع کنند.

شغلی مناسب افراد علاقه­مند به تکنولوژی

آموزش تعمیرات موبایل

ما ممکن است به موضوعات مختلفی در زندگی علاقه­مند باشیم. برای مثال افراد زیادی به فیلم و سریال علاقه دارند و آن را یک تفریح جدی می­دانند. کم نیستند افرادی که به تکنولوژی، سخت­افزار و موضوعات مربوط به موبایل علاقه­مند هستند.

برای مثال افراد زیادی به گوشی­های آیفون ساخته‌شده توسط اپل علاقه­ دارند و می­خواهند که یکی از آنها را داشته باشند. او به ­دنبال نحوه کار چنین گوشی­هایی خواهد گشت و ریز سخت­افزار آنها را یاد خواهد گرفت. تمامی اینها برای او مانند یک سرگرمی هستند و او از این کار لذت می­برد.

به چنین افرادی شدیدا توصیه می­شود که آموزش تعمیرات اپل را شروع کنند و از علاقه خود برای کسب درآمد استفاده نمایند.

یادگیری راحت

نسبت به بسیاری از مشاغل یادگیری تعمیرات موبایل بسیار ساده است. اگر آموزش تعمیر موبایل به­ شکل اصولی انجام شود خواهید دید که یادگیری آن واقعا کار سختی نیست. تنها به تمرکز و مهارت کافی نیاز است که به مرور زمان می­توان کسب کرد. هزینه آموزش تعمیرات موبایل را می­توانید از دکتر برد دریافت کنید.

بیشتر قطعات موبایل قابل تعمیر و تعویض هستند. به ­همین دلیل می­توان اکثر مشکلات موبایل را با مراجعه به تعمیراتی برطرف نمود. البته یک نکته­ای که درباره یادگیری تعمیرات موبایل وجود دارد این است که شما باید همواره اطلاعات خود را به­روز نگه دارید.

ممکن است شما آموزش چنین تعمیراتی را نیز داشته باشد اما با به­روز شدن نسل گوشی­های موبایل و اضافه شدن امکانات جدید از فناوری­های به­روز مثل حسگر­های انگشت و … نتوانید سر در بیاورید. به ­همین خاطر باید بدانید که آموزش اصولی با اینکه یک دوره جامع است، اما ممارست شما در آموزش تعمیر موبایل باید همیشه ادامه داشته باشد.

سرمایه اولیه محدود

بسیاری از مشاغل نیاز به سرمایه اولیه دارند. بسته به نوع کار مقدار این سرمایه می­تواند کم یا زیاد باشد. تعمیرات موبایل از جمله مشاغلی است که سرمایه زیادی را برای شروع نمی­طلبد. شاید بسیاری فکر کنند که شروع این کار به سرمایه اولیه برای اجاره محلی تحت عنوان مغازه نیاز دارد، درحالی شما می­توانید در شروع کار از روش تعمیر در محل استفاده کنید.

این کار حتی طرفداران بیشتری دارد و احتمالا مشتری­های شما را افزایش خواهد داد. در کنار این مورد شما می­توانید در شروع کار خود از دیگر تعمیرکار­های حرفه­ای بخواهید که شما را یاری دهد و شما نیز در کنار آنها مشغول به­ کار شوید. قطعا با کمی جست­وجو کسی پیدا خواهد شد که پس از آموزش تعمیر موبایل، شما را قبول کند.

مهارتی مورد نیاز همه

تعمیرات موبایل با توجه به فراگیری گوشی­های هوشمند چیزی است که همه به آن نیاز دارند. شاید برای شما این نکته عجیب باشد اما با یادگیری چنین چیزی می­توانید به مهاجرت از ایران هم فکر کنید. برای مثال ممکن است یک کشور به مهارت شما نیازمند باشد و شما بتوانید به­راحتی در آنجا کار پیدا کنید.

این شغل با توجه به وضعیت فعلی موبایل­های هوشمند تا 30 سال آینده به شکل فعلی ادامه خواهد داشت و احتمالا تغییر زیادی را تجربه نمی­کند. مگر اینکه با عوض­شدن نسل موبایل­ها نحوه تعمیرات تغییر کرده و نیاز به انجام فرایند­هایی خاص باشد.

برای شروع این کار باید آموزش تعمیر موبایل دید؟

بله. بدون آموزش تعمیر موبایل به روش اصولی، شما نمی­توانید کاری پیش ببرید. ممکن است اطلاعاتی پیش پا افتاده و دم دستی در سطح اینترنت درباره موبایل، نحوه کارکرد آن و تعمیرش وجود داشته باشد اما قطعا این آموزش­ها جای دوره آموزش تعمیرات حرفه­ای را نخواهند گرفت.

دوره­های جامع دارای سرفصل­های متعددی هستند و شما می­توانید پیش از نام­نویسی در آنها سرفصل­ها را مطالعه کنید تا ببینید که دوره واقعا ارزش خرید خواهد داشت یا خیر.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل چقدر خواهد بود؟

بسته به آموزشگاهی که ثبت ­نام می­کنید هزینه دوره­ها ممکن است متفاوت باشد. آموزش تعمیر موبایل/هزینه آموزش تعمیرات موبایل رابطه مستقیمی دارند و اگر بودجه خاصی برای آموزش خود در نظر گرفته­اید باید به هزینه دوره­های مختلف توجه کنید.

دوره­های تعمیراتی شامل تعمیرات سخت­افزار و نرم­افزار می­شوند. ممکن است این دو دوره جدا یا به ­صورت همزمان و جامع ارائه شوند که در این صورت قطعا قیمت بیشتری خواهند داشت. معمولا برای آموزش چنین چیزی از روش­های حضوری استفاده می­شود.

اما ممکن است در مواردی با آموزش تعمیرات موبایل آنلاین نیز روبرو شوید. تا جایی که می­توانید دوره­های جامع را ثبت نام کنید تا در تمامی جهات آموزش ببینید.

سرفصل­های دوره آموزش تعمیرات موبایل و معرفی آن

در این دوره شما آموزش­های مختلف در حوزه سخت­افزار و نرم­افزار خواهید دید.

سرفصل­های این دوره آموزشی تعمیرات موبایل عبارتند از:

بخش نرم­افزار:

  • آموزش سیستم عامل اندروید Android موبایل
  • آموزش روت­کردن گوشی اندروید Android
  • آموزش استفاده از حالت روت موبایل
  • آموزش نرم­افزارشناسی موبایل
  • پلن آموزشی کار ابزار اینترنت برای تعمیر کارهای موبایل
  • آموزش دستورات ADB و Fastboot
  • دوره فلش­کردن در آموزش تعمیر موبایل
  • آموزش آنلاک یوت لودر گوشی‌های اندروید
  • آموزش کاستوم ریکاوری موبایل

در بخش سخت­افزار نیز ما سرفصل­هایی از قبیل:

آموزش مبانی الکترونیک کاربردی در موبایل، آموزش نحوه باز و بسته­کردن موبایل، آموزش با قطعات روی برد (کانکتور، خازن، مقاومت، چیپست و …)، آموزش و عیب­یابی شناخت انواع آنتن‌ها موبایل، آموزش و عیب­یابی باتری‌ها به­کار رفته در انواع موبایل و بسیاری سرفصل دیگر. لیست کامل اطلاعات این دوره  آموزش تعمیر موبایل را می­توانید در سایت دکتر برد ببینید.

دوره تخصصی آموزش تعمیرات اپل آیفون

با شرکت در دوره آموزش تعمیرات اپل آیفون شما به یک متخصص حرفه­ای در این زمینه تبدیل خواهید شد. این دوره نیز دارای مجموعه عظیمی از سرفصل­های مختلف نرم­افزاری و سخت­افزاری است. تنها به ­شکل مختصری چند نمونه از این سرفصل­ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • بخش نرم­افزار: آموزش سیستم عامل IOS موبایل آیفون اپل، تفاوت Recovery mode و …
  • بخش سخت­افزار: آموزش تعویض هارد و پروگرام آن، نحوه صحیح شابلون زدن IC، رفع ایراد Not Active و …

جمع­بندی

آموزش تعمیر موبایل می­تواند شما را تبدیل به یک متخصص حرفه­ای در زمینه کند. کسی که متخصص چنین رشته­ای باشد می­تواند به ­راحتی در بازار کار مشغول شود. این رشته امروز به ­قدری مورد توجه قرار گرفته که افراد متخصص در آن می­توانند به مهاجرت بر اساس دانش خود نیز فکر کنند.

ممنونیم که تا انتهای مقاله با ما بودید. امیدواریم از مطالب استفاده لازم را کرده باشید.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره­ها و نام­نویسی در آنها کافی­است به­ وب­سایت مجموعه دکتر برد مراجعه نمایید و هزینه آموزش تعمیرات موبایل را جویا شوید. آموزشگاه تعمیرات موبایل دکتر برد، در انتهای دوره، مدرک فنی حرفه­ای را ارائه خواهد کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.