تصویر فضانورد ایستگاه فضایی از پدیده شفق‌ قطبی بر فراز کره زمین – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛در این تصویر شفق قطبی و زمین در یک لحظه عرفانی که در فضا مشاهده می‌شوند،‌ گردهم آ..

تصویر فضانورد ایستگاه فضایی از پدیده شفق‌ قطبی بر فراز کره زمین – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛در این تصویر شفق قطبی و زمین در یک لحظه عرفانی که در فضا مشاهده می‌شوند،‌ گردهم آمده‌اند.

این فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر در ایستگاه حضور دارد و با چرخش در مدار نماهایی زیبا از سیاره ما را ثبت و ضبط کرده است و دیروز این تصویر زیبا را در صفحه شخصی خود منتشر کرد و نوشت: این ماه کامل است که سایه زمین را روشن می‌کند تقریباً‌ همانند روز. این فضانورد از ماه آوریل در ایستگاه فضایی اقامت داشته و قرار است در ماه نوامبر به زمین بازگردد. پسکت از مهارت‌های عکاسی خود در فضا به خوبی استفاده کرده است و عکس‌های جذاب و زیادی را از فضا به زمین مخابره کرده است.

شَفَق قُطبی یکی از پدیده‌های جوی کره زمین است. شفق قطبی پدیده ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین بر اثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) زمین به وجود می‌آید. شفق‌های قطبی نورهای زیبایی‌اند که به‌طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند و معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند. آن‌ها در یونوسفر تشکیل می‌شوند و در سپیده‌دم قطبی رویت‌پذیرند.

کشف بزرگترین ستاره دنباله‌دار منظومه شمسیتصویر جدید فضانوردان چشم‌بادامی از کره ماه بر فراز زمین

انتهای پیام/

منبع خبر

خروج از نسخه موبایل