تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر : 57660

تصویر فضانورد ایستگاه فضایی از پدیده شفق‌ قطبی بر فراز کره زمین

تصویر فضانورد ایستگاه فضایی از پدیده شفق‌ قطبی بر فراز کره زمین

تصویر فضانورد ایستگاه فضایی از پدیده شفق‌ قطبی بر فراز کره زمین – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛در این تصویر شفق قطبی و زمین در یک لحظه عرفانی که در فضا مشاهده می‌شوند،‌ گردهم آ..

تصویر فضانورد ایستگاه فضایی از پدیده شفق‌ قطبی بر فراز کره زمین – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛در این تصویر شفق قطبی و زمین در یک لحظه عرفانی که در فضا مشاهده می‌شوند،‌ گردهم آمده‌اند.

این فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر در ایستگاه حضور دارد و با چرخش در مدار نماهایی زیبا از سیاره ما را ثبت و ضبط کرده است و دیروز این تصویر زیبا را در صفحه شخصی خود منتشر کرد و نوشت: این ماه کامل است که سایه زمین را روشن می‌کند تقریباً‌ همانند روز. این فضانورد از ماه آوریل در ایستگاه فضایی اقامت داشته و قرار است در ماه نوامبر به زمین بازگردد. پسکت از مهارت‌های عکاسی خود در فضا به خوبی استفاده کرده است و عکس‌های جذاب و زیادی را از فضا به زمین مخابره کرده است.

شَفَق قُطبی یکی از پدیده‌های جوی کره زمین است. شفق قطبی پدیده ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین بر اثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) زمین به وجود می‌آید. شفق‌های قطبی نورهای زیبایی‌اند که به‌طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند و معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند. آن‌ها در یونوسفر تشکیل می‌شوند و در سپیده‌دم قطبی رویت‌پذیرند.

علم و تکنولوژی , اخبار هوا و فضا ,

کشف بزرگترین ستاره دنباله‌دار منظومه شمسیتصویر جدید فضانوردان چشم‌بادامی از کره ماه بر فراز زمین

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.