تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

یو پی اس ها به سه دسته آنلاین، آفلاین و لاین اینتر اکتیو تقسیم می شوند. در این مقاله و به نقل از فرصت کیش به بررسی یو پی اس های آفلاین می پردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.   یو پی اس چیست؟ یو پی اس یا همان منبع تغذیه اضطراری وسیله ای …

یو پی اس ها به سه دسته آنلاین، آفلاین و لاین اینتر اکتیو تقسیم می شوند. در این مقاله و به نقل از فرصت کیش به بررسی یو پی اس های آفلاین می پردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

 

یو پی اس چیست؟

یو پی اس یا همان منبع تغذیه اضطراری وسیله ای است که باعث می شود تا در زمان قطعی برق، بتوانیم از برق جایگزین استفاده کنیم تا آسیبی به وسایل ما نرسد. حال به نقل از فرصت کیش فروش یو پی اس بسیار تخصصی است و لازم است قبل از خرید یو پی اس حتما با انواع آن آشنا شویم.

 

نحوه عملکرد یو پی اس آنلاین

باتری یو پی اس های آنلاین همواره به اینورتر متصل هستند و این امر موجب می شود تا در صورت حذف شدن سوییچ انتقال سیستم خاموش نشود و همچنان به کار خود ادامه بدهد. حال این عدم قطع برق را باید به شکل فنی بررسی کنیم تا بدانیم در پشت پرده یو پی اس های آفلاین چه عملکردی دارند.

زمانی که برق جریان دارد و قطع نشده است اینورتر به باتری متصل است و همواره آن را شارژ نگه می دارد. اما زمانی که برق می رود اینورتر از باتری جدا می شود و باتری با عملکرد صد در صدی خود به تامین برق می پردازد.

پس از اتصال مجدد برق نیز اینورتر دوباره وصل شده و این بار تا شارژ شدن کامل باتری با تمام توان این کار را انجام می دهد که تا حدودی در آن بازه زمانی دستگاه داغ می شود.

 

کاربرد یو پی اس آنلاین چیست؟

یو پی اس های آنلاین بهترین نوع یو پی اس هستند و در مکان های حساس مثل کارخانه ها و یا مراکز داده بزرگ و یا هر محیطی که در آن حفظ برق مهم است استفاده می شود.

یو پی اس های آنلاین علاوه بر آن که بدون هیچ تاخیری جریان برق را متصل می کنند تا دستگاه ها به کار خود ادامه دهند، در نقش یک استابلایزر نیز عمل می کنند. شاید برایتان سوال باشد که دقیقا استابلایزر چه وظیفه ای دارد که یو پی اس آن را انجام می دهد؟

استابلایزر ها وظیفه کنترل نوسانات برق را دارند و اجازه نمی دهند که نوسانات برق و بالا پایین رفتن ولتاژ باعث خرابی دستگاه های برقی ما شود.

پس خیلی از شرکت ها و مردم رو به خرید یو پی اس های آنلاین می آورند زیرا علاوه بر حفظ جریان برق از نوسانات ولتاژی نیز جلوگیری می کند و نقش یک استابلایزر را هم ایفا می کند.

 

قیمت یو پی اس های آنلاین چگونه است؟

یو پی اس های آنلاین با توجه به تکتولوژی پیچیده ای که دارند و همچنین کنترل نوسانات برق قیمت نسبتا بالایی نسبت به یو پی اس آفلاین و یو پی اس لاین اینتر اکتیو دارند.

اما ذکر این نکته هم لازم است که عمر باتری های یو پی اس های آنلاین بسیار بالا می باشد.

 

تفاوت های یو پی اس های آنلاین با سایر یو پی اس ها در چیست؟

 

همان طور که در ابتدای صحبتمان گفتیم ما سه نوع یو پی اس با نام های یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو داریم.

پس از شناخت کامل یو پی اس آنلاین حال به بررسی تفاوت های یو پی اس های آنلاین و یو پی اس های آفلاین و لاین اینتر اکتیو می پردازیم.

یو پی اس ها بر اساس قیمت اگر بررسی شوند ابتدا گران ترین مدل یو پی اس، یو پی اس های آنلاین سپس لاین اینتر اکتیو و در آخر هم یو پی اس های آفلاین هستند.

همچنین در مقایسه با سرعت عملکرد و عمر دستگاه این چرخه برعکس می باشد.

یعنی یو پی اس های آنلاین در هنگام قطعی برق بلافاصله جریان را متصل می کنند و پس از آن لاین اینتر اکتیو و آفلاین.

حال این نکته را نظر بگیرید که خرید یو پی اس مد نظر شما می تواند هر یک از انواع مدل های یو پی اس باشد اما باید بدانید که معمولا شما باید با یک کارشناس فروش یو پی اس صحبت کنید تا بنا بر نیاز شما مقرون به صرفه ترین و البته با کیفیت ترین یو پی اس ممکن را به شما پیشنهاد دهد.

 

خروج از نسخه موبایل