تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۳۷

کاهش ۴۴ درصدی سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV از ۷۵ درصد در ده‌های گذشته به ۳۱ درصد کاهش یافت. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسکندر مومنی صبح امروز در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته به نمایندگی از دنیا با بلیه شوم موادمخدر مبارزه کرده، اظهار کرد: برای ما تفاوتی نداشت که محمو‌له‌های مواد مخدر به قصد توزیع در کشور یا ترانزیت باشد و برای ما جوانان کشور و اروپایی تقاوتی نداشت.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در این نشست که به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، تصریح کرد: در طول سه دهه گذشته بیش از سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی احداث، حدود ۵۰ هزار باند منهدم، ۱۰۰ هزار خودرو توقیف و در مجموع حدود ۱۲ هزار تن موادمخدر کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی چهار هزار و ۸۱۵ خانه ورزشی و روستایی و فعالیت ۹ هزار و ۳۰۰ مرکز درمانی و کاهش آسیب گفت: سهم اعتیاد تزریقی در..

کاهش ۴۴ درصدی سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV از ۷۵ درصد در ده‌های گذشته به ۳۱ درصد کاهش یافت.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسکندر مومنی صبح امروز در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته به نمایندگی از دنیا با بلیه شوم موادمخدر مبارزه کرده، اظهار کرد: برای ما تفاوتی نداشت که محمو‌له‌های مواد مخدر به قصد توزیع در کشور یا ترانزیت باشد و برای ما جوانان کشور و اروپایی تقاوتی نداشت.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در این نشست که به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، تصریح کرد: در طول سه دهه گذشته بیش از سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی احداث، حدود ۵۰ هزار باند منهدم، ۱۰۰ هزار خودرو توقیف و در مجموع حدود ۱۲ هزار تن موادمخدر کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی چهار هزار و ۸۱۵ خانه ورزشی و روستایی و فعالیت ۹ هزار و ۳۰۰ مرکز درمانی و کاهش آسیب گفت: سهم اعتیاد تزریقی در مبتلایان به HIV از ۷۵ درصد در ده‌های گذشته به ۳۱ درصد کاهش یافت.

مومنی افزود: فراهم کردن بستر و حمایت لازم برای حمایت از نخبگان، شرکتهای دانش‌بنیان و جوانان در کاهش عرضه مواد مخدر، یکی از رویکردهای اصلی ما در گام دوم انقلاب اسلامی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: اقدامات گذشته دستاورد بسیار بزرگی است اما در تحولات جدید می‌طلبد که رویکردهای جدید اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به آمادگی برای حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان برای کاهش عرضه، تقاضا و شیوع موادمخدر، متذکر شد: اگر بخواهیم در حوزه مبارزه با موادمخدر تحول ایجاد کنیم هیچ گریزی به جز اتخاذ رویکردهای جدید نداریم.

مومنی یادآورشد: هدف ما در گام دوم انقلاب متوقف کردن روند رشد موادمخدر و سپس کاهش آن است که اولویت را به پیشگیری اختصاص دادیم.

رکورد کشف موادمخدر در بازه ۸ ماهه/ دارو را تحریم کرده‌اند اما نگران اینترنت هستندمولوی عبدالحمید: مصرف، خرید و فروش موادمخدر حرام است

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل