تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
سایبان

 استحکام سایبان مهم‌ترین نکته‌ای است که باید مورد توجه سازندگان سایبان ماشین قرار گیرد. برای دوام و مقاومت کافی این سازه‌ها باید از مناسب‌ترین مواد در هر بخش آن استفاده شود. اسکلت سایبان مهم‌ترین بخش آن است و باید محکم باشد. مقدار استحکام اسکلت نسبت به جای سایبان و موارد استفاده آن سنجیده می‌شود. محکم

 استحکام سایبان مهم‌ترین نکته‌ای است که باید مورد توجه سازندگان سایبان ماشین قرار گیرد. برای دوام و مقاومت کافی این سازه‌ها باید از مناسب‌ترین مواد در هر بخش آن استفاده شود. اسکلت سایبان مهم‌ترین بخش آن است و باید محکم باشد. مقدار استحکام اسکلت نسبت به جای سایبان و موارد استفاده آن سنجیده می‌شود. محکم بودن اسکلت سازه در سایبان‌های ثابت در مناطق مسکونی و اداری که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مهم‌تر از فضاهای کمپینگ و موارد مشابه آن است. استحکام و دوام پوشش سقف هم گزینه بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

متراژ فضای مورد نظر

ساخت سایبان خودرو در فضاهای کوچکی مانند حیاط ساختمان بهتر است از مدل جمع‌شونده آن باشد تا در زمان‌های لازم بتوانید از فضای باز حیاط استفاده کنید. برای فضاهای بازتر هم می‌توانید از پارکینگ‌های پیش‌ساخته یا غیر آن استفاده کنید.

شرایط آب‌وهوایی

یکی از نکته‌های مهم در طراحی و ساخت سایبان پارکینگ ، شرایط آب‌وهوایی منطقه مورد نظر شما است. برای مثال سقف سازه در مناطق باران‌خیز باید از موادی انتخاب شوند که دوام خوبی داشته باشند و در رطوبت زنگ نزنند.

زیبایی

می‌توان سایبان خودرویی به محیط اضافه کرد و جلوه و زیبایی فضا را از بین برد. همچنین می‌توان با افزودن سایبان ماشین به محیطی، به زیبایی آن اضافه کرد. در این زمینه انتخاب نوع سازه و هزینه‌ای که برای آن در نظر می‌گیرید، تعیین‌کننده است.

نویسنده : پرویز صادقی

خروج از نسخه موبایل