تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۴

فهرست۱  معرفی اولیه H30 cross۲ معرفی اولیهH320  کراس یا C3۳ مشخصات اچ سی کراس (H30 cross)۳.۱ موتور و گیربکس۳.۲ ایمنی h30 کراس۳.۳ امکانات و تجهیزات اچ سی کراس۳.۴ معایبh30  کراس۴ مشخصات برلیانس h320۴.۱ موتور و گیربکس برلیانس h320۴.۲ ایمنی برلیانس h320۴.۳ امکانات و تجهیزات برلیانس h320۴.۴ معایب برلیانس h320۵ جمع بندی در کل ایرانی ها …

در کل ایرانی ها علاقه خاصی به خرید خودرو های شاسی بلند دارند که البته به خاطر قیمت آنها در حال حاضر خودروهای کراس اوور که شبیه آنها می باشند از استقبال بالایی در ایران برخوردار هستند. به همین دلیل چینی ها نیز از این سهم بازار جا نمانده از اوایل دهه ۹۰ شمسی مدل های مختلفی را وارد بازار ایران کردند مدل‌هایی مانند H30 کراس، لیفان  X50، برلیانس کراس، ام وی ام x22 و …

در اینجا نیز ما قصد داریم مقایسه ای مختصر و کاربردی در مورد دو مدل از این خودروها را داشته باشیم تا بتوانید بهتر انتخاب کنید. البته مشاوران سایت چین یدک نیز آماده راهنمایی شما در زمینه انتخاب خودرو و خرید لوازم یدکی خودروهای چینی هستند.

 معرفی اولیه H30 cross

اچ سی کراس(H30 cross)  متعلق به کمپانی دانگ فنگ (dong feng) به معنای “باد شرقی” یک خودروساز چینی دولتی است. این خودرو اولین خودرو شهری شرکت دانگ فانگ است که در ابتدای سال ۱۳۹۵ به عنوان محصول جدید این شرکت و با تبلیغات فراوان و امکانات جذاب با شرایط متنوع توسط ایران خودرو به بازار ایران معرفی شد. این محصول تا سال ۱۳۹۹ نیز در خط تولید بود و بعد از آن تا هم اکنون تولید آن متوقف شده است. کلیه قطعات یدکی دانگ فنگ را می توانید از فروشگاه چین یدک سفارش داده و با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

اما این خودرو در زمان تحویل، مشتریان را کاملاً متعجب کرد زیرا با توجه به عکس های تبلیغاتی این ماشین توسط شرکت ایران خودرو اغلب خریداران تصور می‌کردند که خودرو اچ سی کراس یک شاسی بلند است یا در بدترین حالت یک کراس اوور است. اما لحظه تحویل، آنها با خودرویی مواجه شدند که هیچ شباهتی به یک شاسی بلند نداشت و فقط یک هاچبک قد بلند بود. البته شاید این اشتباه به خاطر حالت برآمده گلگیرها و زاویه عکس برداری آن توسط تیم تبلیغاتی ایران خودرو بود.

به هر حال به دلیل وجود ویژگی این خودرو از جمله سانروف دو حالته و قیمت نسبتاً مناسب مشتریان را متقاعد به تحویل این خودرو کرد. که در ادامه ویژگی های آن را بررسی می کنیم.

معرفی اولیهH320  کراس یا C3

کمپانی برلیانس نیز به‌عنوان شریک چینی سایپا و خودروسازی با دسترسی به دانش فنی ب‌ام‌و، در ایران معرفی شد و تولید هاچ‌بک H320 از نیمه سال ۱۳۹۴ آغاز و توسط پارس خودرو ادامه داده شد. این خودرو به خاطر طراحی ظاهری جذاب و شباهت‌هایی هر چند کم به خودروهای اروپایی، تاکنون در ایران موفق یه جذب مشتری خود شده است. بیشتر بودن امکانات و تجهیزات رفاهی در مدل اتومات باعث شده که استقبال مشتریان از این مدل‌ زیادتر شود. همچنین  از اسفند ۱۳۹۶ نیز سایپا، خانواده H300  را با پیشرانه جدید ۱.۶۵ لیتری و جعبه‌دنده بهبودیافته به بازار فرستاد.

در همان سال یعنی سال ۱۳۹۶ برای اینکه پارس خودرو هم از سایر شرکت ها عقب نیفتد C3  را به خط تولید پارس خودرو آورد. این خودرو مانند دیگر هم‌قطارانش، در واقع یک هاچ‌بک سایز بزرگ و جوان پسند بود که همان اسپرت شده برلیانسH320  بود با کمی تغییرات که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مشخصات اچ سی کراس (H30 cross)

 

موتور و گیربکس

موتور TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار که در نتیجه نباید انتظار خودرو پرشتاب را داشت. چون اچ سی کراس ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ با همان موتور می باشد. مصرف ترکیبی این خودرو ۷/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

جعبه دنده خوب اما قدیمی ۴ سرعته ایسن ژاپن که با توجه به فاصله زیاد ضرایب نمی‌توان روند افزایش سرعت را هم خیلی منطقی فرض کرد. البته از جعبه دنده پژو ۲۰۶ اتومات و ساندرو عملکرد بهتری دارد.

ایمنی h30 کراس

ترمزهای نسبتاً خوب که هر ۴ چرخ دیسکی می باشد و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD می باشد. اما نسبت به ۲۰۷ و ۲۰۶ تیپ ۵ عملکرد ضعیف تری را در تست ها از خود نشان داده است .

دارای کیسه هوای جلو و جانبی که جمعاً ۴ عدد است و از خودروهای داخلی ایمنی بهتری را ایجاد می کند.

امکانات و تجهیزات اچ سی کراس

صفحه نمایشگر مرکزی ۶.۵ اینچی کوچک که به گفته مشتریان مشکلات خاص خود را دارد.

سانروف برقی که فقط همین آپشن برای ایرانی ها کافی می باشد. البته بعضی از مشتریان اچ سی کراس در مورد مشکلات آب بندی نامناسب آن در فضای مجازی کلیپ هایی را منتشر کرده اند.

دارای باربند روی سقف و فلاپ های اطراف خودرو که حس یک خودرو کراس را انتقال می دهد.

فضای مناسب برای سرنشینان به خصوص سرنشینان عقب یکی از مزیت های اصلی خودرو H30 کراس است. همین عامل سبب شده تا مسافرت را هم با این خودرو دلچسب تر کند. البته ممکن است حجم کم صندوق عقب شما را تا حدی اذیت کند.

سیستم Navigation، صندلی‌های تاشو عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک از جمله آپشن های این خودرو می باشد.

معایبh30  کراس

برخی از قطعات اشتراک زیادی با لوازم یدکی خانواده پژو و رانا دارد. اما غیر از این موارد برخی دیگر از قطعات جانبی H30 کراس نسبتاً گران و کمیاب می باشد. همچنین شتاب کم و استهلاک نسبتاً بالا نیز از جمله معایب این خودرو می باشد.

البته لوازم یدکی اچ سی کراس(h30 cross) با بهترین قیمت و تضمین کیفیت در فروشگاه تخصصی چین یدک موجود است و فقط با یک تماس و با ارسال رایگان می توانید قطعات را در شهر خود تحویل بگیرید. اگر در شهرهای تهران، شیراز و اهواز هستید می توانید هزینه را بعد از تحویل قطعه پرداخت نمایید.

مشخصات برلیانس h320

در اصلC3  همان h320 است با تغییرات در ظاهر چراغ‌های جلو، تغییر جلوپنجره، رینگ جدید و همچنین اضافه‌شدن باربند. برلیانس کراس کیفیت ساختش نیز مشابه H320 از آب درآمده است.

موتور و گیربکس برلیانس h320

حجم موتور در دو نسخه ۱.۵ لیتری و ۶۵/۱ لیتری که می تواند حدکثر ۱۱۵ اسب بخار قدرت داشته باشد. این موتور دارای زنجیر تایم می باشد. همچنین مصرف ترکیبی آن به گفته صاحبان خودرو در حدود ۶/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

اصلاح ضرائب گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک نسبت به H320 باعث شد که C3 از شتاب اولیه و کشش به مراتب بهتری برخوردار باشند.

ایمنی برلیانس h320

دارای دو عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری و همچنین ترمزهای مجهز به ABS و EBD و باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف می باشد. البته این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادفات چین (C-NCAP) شده است.

امکانات و تجهیزات برلیانس h320

سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای، سنسور و دوربین دنده عقب، کروزکنترل، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی از امکانات ای ن خودرو است. همچنین برلیانس C3 علی‌رغم ابعاد کمش، فضای داخلی قابل قبولی نسبت به ۲۰۶ و ساندرو دارد.

معایب برلیانس h320

البته بازار دسته دوم ضعیف و گران بودن این خودرو و همچنین کمیاب بودن برخی از لوازم یدکی برلیانس می تواند از جمله معایب این خودرو باشد. اما شما می توانید تمامی لوازم یدکی خودروهای چینی را در سایت تخصصی چین یدک با ارسال رایگان خریداری کنید.

جمع بندی

هر دو خودرو از لحاظ آپشن بسیار به هم نزدیک هستند، اگر شما به دنبال شتاب هستید c3  در نسخه ۱.۶۵ لیتری پر شتاب تر است اما قیمت بیشتری نیز دارد و اگر فضای داخلی برای شما مهم است اچ سی کراس فضای بیشتر را در اختیار سر نشینان قرار می دهد. اما اگر به این سبک خودرو علاقه دارید می توانید خودروهایی همچون ۳۱۵ پلاس، ایکس ۵۰، ایکس ۲۲، ساندرو و کوییک پلاس را هم بررسی نمایید. توضیحات تخصصی و کامل تر در مورد خودروهای چینی را می توانید در https://chenyadak.ir مطالعه کنید.

خروج از نسخه موبایل