مشاهده هاچ بک تمام برقی جک E-JS1 در کارخانه کرمان موتور + عکس و مشخصات هاچ بک تمام برقی جک E-JS1 در کارخانه کرمان موتور با پلاک موقت مشاهده شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو الکتری..

مشاهده هاچ بک تمام برقی جک E-JS1 در کارخانه کرمان موتور + عکس و مشخصات

هاچ بک تمام برقی جک E-JS1 در کارخانه کرمان موتور با پلاک موقت مشاهده شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو الکتریکی آشنا می‌شویم.

جک E-JS1 که به عنوان یک هاچ بک اقتصادی و الکتریکی محسوب می‌شود به تازگی در ستاد تحویل شرکت کرمان موتور با پلاک گذر موقت مشاهده شد. طبق اعلام منابع آگاه، کرمان موتور با هدف انجام تست‌های فنی جک E-JS1 را وارد ایران کرده و به احتمال زیاد در آینده آن را به عنوان یک خودرو تمام الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

کرمان موتور به عنوان نماینده محصولات جک در ایران از سال قبل روی پروژه عرضه خودروهای الکتریکی تمرکز کرده و یکی از پروژه‌های فعلی آن الکتریکی‌سازی جک J4 بوده که طی همکاری با گروه مپنا و شرکت مکو در حال انجام است. اکنون کرمان موتور علاوه بر برقی‌سازی سدان جک J4، هاچ بک الکتریکی E-JS1 را وارد ایران کرده تا با پلاک گذر موقت آزمایش‌های فنی و جاده‌ای آن را به انجام برساند.

به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد عرضه جک E-JS1 به بازار ایران خواهیم بود که برای ایران نیز یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌شود. شرکت چینی جک طی سال‌های اخیر سعی کرده تا بتواند با عرضه محصولات مختلف به نیاز بازارهای بین‌المللی خود پاسخ مناسبی دهد. این شرکت از مدتی قبل به شکل جدی به طراحی و تولید محصولات الکتریکی اقتصادی روی آورده و قصد دارد محصولات خود را به بازار خارج از چین نیز عرضه کند.

در حالی که بسیاری از خودروسازان دولتی و خصوصی در ایران قصد دارند محصولات برقی یا پلاگین هیبریدی را به بازار عرضه کنند، جک نیز طی همکاری با کرمان موتور می‌خواهد سهم زیادی از این بخش را به خود اختصاص دهد. گفتنی است ایران خودرو پروژه تارا برقی، مدیران خودرو پروژه آریزو ۵ برقی و کرمان موتور نیز گویا اکنون با جک E-JS1 قصد دارند بازار خودروهای الکتریکی در ایران را رونق بخشند.

مشخصات هاچ بک تمام برقی جک E-JS1

جک E-JS1 به عنوان نسخه برقی جک S1 به‌شمار می‌رود که طراحان این خودروساز چینی در طراحی آن از فولکس واگن نیز الگو گرفته‌اند. در نمای جلو این خودرو مواردی چون طراحی سپر، چراغ‌ها و نوار متصل‌کننده چراغ‌ها به فولکس واگن آپ شباهت دارند.

در نمای کناری این خودرو نیز شاهد بدنه دو رنگ خودرو و رینگ‌ها هستیم. در بخش عقب نیز یک طرح نسبتا مستقل به چشم می‌خورد و سپر عقب نیز با سپر جلو هماهنگی کاملی دارد.

کابین این خودرو نیز از طراحی مدرنی بهره می‌برد. بخش نمایشگر و دریچه‌های تهویه به کراس اوور بزرگ جک مانند کی ام سی K7 شبیه است. غربیلک فرمان نیز نسبت به غربیلک‌های استفاده شده در سایر محصولات چون تی۸، اس۵، اس۳ متفاوت به نظر می‌رسد. همچنین طراحان در قسمت‌هایی از داشبورد، تودری‌ها و دوخت صندلی‌ها از رنگ‌های متناسب با رنگ بدنه خودرو استفاده کردند.

طول جک E-JS1 به ۳۶۵۰ میلی‌متر، عرض آن به ۱۶۷۰ میلی‌متر، ارتفاع آن به ۱۵۴۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۳۹۰ میلی‌متر می‌رسد. فضای صندوق بار این خودرو حدود ۱۲۱ لیتر اعلام شده که برای یک هاچ بک با چنین ابعادی قابل قبول است.

امکانات

جک E-JS1 از امکانات مختلفی چون کروز کنترل، دستیار کمکی راننده، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کلاستر دیجیتالی، چراغ روز، سیستم تهویه اتوماتیک، بلوتوث، میرور لینک، سیستم مالتی مدیا، تریم داخلی چرمی، سنسور پارک و دوربین عقب، دو عدد کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید بهره می‌برد.

مشخصات فنی و قیمت

شرکت جک برای این هاچ بک الکتریکی خود از یک موتور برقی استفاده کرده است که می‌تواند قدرتی برابر با ۶۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. وظیفه تامین نیروی این موتور برقی نیز برعهده یک باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۳۰.۲ کیلووات است. طبق چرخه NEDC، جک E-JS1 می‌تواند بردی حدود ۳۰۲ کیلومتری را ارائه دهد. همچنین ظرف ۴۰ دقیقه با شارژ سریع می‌توان باتری‌های این خودرو را شارژ کرد. جک E-JS1 در برخی از بازارها مانند برزیل به همراه شارژر پورتابل با قیمت ۲۸ هزار دلار به فروش می‌رسد. همچنین احتمال ورود آن به بازار نیز بسیار زیاد است.

منبعasbe-bokharمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل