فضاپیمای وویجر ناسا پیام‌های عجیب و مرموزی به زمین مخابره می‌کندفضاپیمای وویجر یک ناسا که حدود ۴۵ سال در فضا حضور دارد به تازگی پیام‌های عجیب و مرموزی را به زمین مخابره می‌کند.
ناسا در سال ۱۹۷۷ میلادی..

فضاپیمای وویجر ناسا پیام‌های عجیب و مرموزی به زمین مخابره می‌کند

فضاپیمای وویجر یک ناسا که حدود ۴۵ سال در فضا حضور دارد به تازگی پیام‌های عجیب و مرموزی را به زمین مخابره می‌کند.

ناسا در سال ۱۹۷۷ میلادی فضاپیمای وویجر یک را به فضا پرتاب کرد. این فضاپیما بعد از ۱۲ سال توانست از منظومه شمسی خارج شود و خود را در سال ۲۰۱۲ به فضای میان ستاره‌ای برساند. در حال حاضر این فضاپیما حدود ۲۳.۳ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد و با گذشته ۴۵ سال از زمان پرتاب همچنان در حال کشف ناشناخته‌های جهان است، اما به تازگی مهندسان ناسا در آزمایشگاه رانش جت JPL اعلام کردند فضاپیمای وویجر ۱ داده‌های علمی عجیبی را به زمین می‌فرستد.

ارسال پیام‌های عجیب فضاپیمای وویجر به زمین

ناسا با تاکید بر اینکه کاوشگر وویجر یک کاملا سلام است اعلام کرد متاسفانه بازخوانی‌های سیستم بیان و کنترل نگرش این کاوشگر که به اختصار AACS شناخته می‌شود همانند گذشته به درستی عمل نمی‌کند. در واقع این کاوشگر در خصوص تعیین موقعیت خود در فضا با مشکل مواجه شده است. گفتنی است سیستم AACS برای وویجر بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه عملکرد آن از تنظیم درست آنتن پربرد فضاپیما به سمت زمین حکایت دارد؛ امکانی که با آن می‌توان داده‌ها را به درستی به زمین مخابره کرد.

ناسا اعلام کرد عمر دو فضاپیمای وویجر یک و دو به ۴۵ سال می‌رسد و آنها از آنچه که برای این ماموریت پیش‌بینی شده نیز فراتر رفته‌اند. البته کاوشگر وویجر دو که به عنوان دوقلوی وویجر یک محسوب می‌شود در وضعیت عادی قرار داشته و داده‌ها را به درستی ارسال می‌کند. همچنین ناسا اعلام کرد سیستم AACS وویجر ۱ اطلاعاتی که به شکل تصادفی تولید شدند را به زمین مخابره می‌کند که با آنچه در داخل فضاپیما رخ می‌دهد، تفاوت دارد.

گفتنی است به دلیل اینکه وویجر یک در موقعیت میان ستاره‌ای وجود دارد، برقراری ارتباط به شکل یک طرفه حدود ۲۰ ساعت و ۳۳ دقیقه به طول می‌انجامد. از این رو فرایند تماس و پاسخ یک پیام میان ناسا و وویجر نیز حدود دو روز طول خواهد کشید. البته تیم مهندسی ناسا تایید کرد آنتن فضاپیما در موقعیت درستی قرار دارد، اطلاعات به خوبی از فضاپیما به زمین مخابره شده و ناسا نیز آنها را دریافت می‌کند، اما این کاوشگر همچنان در موقعیت خود با سردرگمی مواجه شده و کارشناسان ناسا برای رفع مشکل آن در تلاشند.

منبعspaceمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل