تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۲

ربات اپتیموس ایلان ماسک، اقتصاد جهان را متحول می‌کند ایلان ماسک اطلاعات جالبی از ربات انسان نمای اپتیموس – Optimus تسلا ارائه کرده که نشان می‌دهد دنیای ربات‌ها به جای خطرناکی رسیده است. روز گذشته ایلان ماسک در جلسه‌ای با سهام‌داران شرکت تسلا جزئیاتی در مورد ربات انسان نما تسلا را ارائه کرد. ایلان ماسک

ربات اپتیموس ایلان ماسک، اقتصاد جهان را متحول می‌کند

ایلان ماسک اطلاعات جالبی از ربات انسان نمای اپتیموس – Optimus تسلا ارائه کرده که نشان می‌دهد دنیای ربات‌ها به جای خطرناکی رسیده است.

روز گذشته ایلان ماسک در جلسه‌ای با سهام‌داران شرکت تسلا جزئیاتی در مورد ربات انسان نما تسلا را ارائه کرد. ایلان ماسک می‌گوید ربات اپتیموس بسیار ارزشمندتر از اتومبیل‌ها است و می‌تواند اقتصاد جهان را متحول کند.

اگر اخبار حوزه فناوری را دنبال می‌کنید، احتمالا می‌دانید که Optimus نام ربات انسان نمای تسلا است که سال گذشته در روز هوش مصنوعی رونمایی شد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، امسال در روز جهانی هوش مصنوعی، تسلا نمونه‌های اولیه این ربات را به نمایش خواهد گذاشت.

ما چه چیزی از ربات اپتیموس ایلان ماسک می‌دانیم؟

ماشین انسان نمای تسلا قد 185 سانتی‌متری و وزن 112 کیلوگرمی دارد. آن با سرعت 8 کیلومتری راه می‌رود و می‌تواند تا 20 کیلوگرم بار را جابجا کند. در چشم‌های این ربات از همان دوربین‌هایی استفاده شده که در سیستم اتوپایلوت اتومبیل‌های تسلا به کار رفته است. با این حال، با توان پردازشی 9 پتا میلیارد فلاپس، توانایی عملکرد مستقل و اجرای دستورات خط به خط را به صورت غیرخطی خواهد داشت.

در مقایسه با آن، کارت گرافیک RTX 3090 Ti که قدرتمندترین کارت گرافیک حال حاضر جهان است، قدرت پردازشی تنها 40 ترافلاپس دارد. این یعنی توانش تنها 1 و 225 هزارم ربات تسلا است. آیا West World در دنیای واقعی اتفاف خواهد افتاد؟

ماسک می‌گوید این ربات کارهایی را می‌تواند انجام دهد که انسان قادر به انجام آن‌ها نیست. او پیش‌بینی می‌کند که اپتیموس دنیا را متحول خواهد کرد و بسیار مشهورتر از اتومبیل‌های تسلا خواهد شد.

چه خبر از خودروهای تسلا؟

ایلان ماسک به جز ربات انسان نمای اپتیموس ، اطلاعاتی از اتومبیل‌های تسلا را نیز ارائه کرده است. او می‌گوید خودرو مدل Y می‌تواند بیشترین درآمدزایی را برای این شرکت به همراه داشته باشد. مدل Y پرفروش‌ترین خودرو تسلا بوده و احتمالا سال آینده هم همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.

اولین پیکاپ الکتریکی تسلا با نام سایبرتراک هم با قیمتی به مراتب بیشتر از زمانی که در سال 2019 معرفی شد، وارد بازار شود. ماسک می‌گوید قیمت این خودرو کاملا به نرخ تورم در جهان بستگی خواهد داشت. ماسک صحبت‌هایی را در مورد سیستم خودران اتوپایلوت در اتومبیل‌های نیز ارائه کرده است.

او می‌گوید سیستم رانندگی کاملا خودکار این کمپانی در حال آزمایش بوده و به یه تازگی 40 مایل را پیموده است و امسال این مسافت یه 100 مایل خواهد رسید. امیدواریم به زودی با این ربات از نزدیک ملاقات کنیم.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل