تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

بهترین بازی های PS5 که هم اکنون می توانید تجربه کنیداینجا فهرستی از بهترین بازی های PS5 را گرد هم آورده‌ایم. عناوینی مثل Demon’s Souls و Elden Ring که تجربه آن‌ها برای هر گیمری ضروری است!
سال ۲۰۲۲ تا ..

بهترین بازی های PS5 که هم اکنون می توانید تجربه کنید

اینجا فهرستی از بهترین بازی های PS5 را گرد هم آورده‌ایم. عناوینی مثل Demon’s Souls و Elden Ring که تجربه آن‌ها برای هر گیمری ضروری است!

سال ۲۰۲۲ تا به اینجا سالی پرفروغ برای صنعت بازی‌های ویدیویی بوده و کنسول نسل نهمی پلی استیشن ۵ و بازی‌های آن نقش مهمی در این قضیه داشته‌اند. عناوینی نظیر Elden Ring یا Horizon Forbidden West بازی‌های محبوبی هستند که تا به اینجای سال ۲۰۲۲ عرضه شده و به موفقیت فراوانی رسیده‌اند. در ادامه این متن، به بررسی بهترین بازی های PS5 در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم و نگاهی مختصر به هریک از آن‌ها خواهیم داشت.

مرور مختصر بر بازی‌های پلی استیشن ۵

به جز دو بازی مورد اشاره در بالا، کنسول نسل نهمی سونی پذیرای عناوین دیگری هم بوده است که البته هیچ‌یک موفقیت این دو را نداشته‌اند. به عنوان مثال، بازی Ghostwire: Tokyo یکی از جدیدترین انحصاری‌های این پلتفرم است که با وجود ویژگی‌های مثبتی که دارد، نمی‌تواند در میان بهترین بازی‌های این پلتفرم قرار گیرد. بازی Tiny Tina’s Wonderlands نیز چنین وضعیتی دارد و علیرغم حس فوق‌العاده‌ای که به گیمرها می‌بخشد، صرفا یک بازی بسیار خوب است و نه یکی از بهترین بازی های PS5.

از طرف دیگر، بازی گرن توریسمو ۷ نیز با وجود نقدهای بسیار خوبی که دریافت کرد، مشکلات و ایرادات فراوانی داشت و حداقل فعلا نمی‌تواند در لیست بهترین‌های پلی استیشن ۵ جای گیرد.

در حال حاضر، مجموعه بازی‌هایی که در اختیار گیمرهای پلی استیشن ۵ قرار دارد، گسترده‌تر از همیشه است و عناوین متعددی را شامل می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن عناوینی که قرار است به زودی برای این کنسول عرضه شوند، متوجه می‌شویم که گیمرهای این کنسول حق انتخاب‌های فراوانی در اختیار دارند. با گجت نیوز همراه باشید تا در ادامه نگاهی داشته باشیم به تعدادی از بهترین بازی های PS5 که می‌توانید هم اکنون بر روی کنسول نسل نهمی خود تجربه کنید.

در گجت نیوز بخوانید: کارهایی که هرگز تصور نمی‌کردید پلی استیشن ۵ قادر به انجام آنها باشد

Demon’s Souls

به جرات می‌توان گفت کشته شدن به دست هیولاهای بی‌روح و غول‌پیکر هیچ زمانی به اندازه اکنون لذت‌بخش نبوده است! Demon’s Souls یکی از عناوین کلاسیک پلتفرم پلی استیشن به شمار می‌رود که نخستین بار در سال ۲۰۰۹ عرضه شده و همزمان با عرضه پلی استیشن ۵ به طور کامل برای این کنسول بازسازی شد. این عنوان در حال حاضر یکی از پرجزئیات‌ترین بازی‌های این پلتفرم به شمار می‌رود. با اینکه سیستم موشن کپچر، تکسچرها و صداگذاری این بازسازی همگی از ابتدا بازطراحی شده‌اند، اما در اساس گیم پلی با همان بازی بی‌رحم و به شدت سخت روبرو هستیم که با هر پیشرفت کوچک در آن، احساس موفقیت فراوانی خواهید کرد. Demon’s Souls کاملا به فرمول اولیه فرام سافتور وفادار بوده است. با این وجود، برخی تغییرات جزیی در گیم پلی نظیر افزودن آیتم‌ها، اسلحه‌ها و زره‌های جدید، تغییر در تعداد علف‌های شفادهنده (Healing Grass) قابل حمل و اضافه شدن برخی موارد مصرفی جدید که در طول ماجراجویی، قدرت‌های ویژه‌ای به پلیر می‌بخشند، از جمله این تغییرات جزیی به شمار می‌روند. فرقی نمی‌کند که شما یک گیمر حرفه‌ای و باتجربه هستید یا قصد دارید برای نخستین بار به سرزمین بولتاریا سفر کنید؛ بازی Demon’s Souls یک عنوان شگفت‌انگیز خواهد بود که از لحظه لحظه آن لذت خواهید برد.

Kena: Bridge of Spirits

دیگر انحصاری شگفت‌انگیز سونی، یک عنوان ماجراجویی تحت نام Kena: Bridge of Spirits است. اگر طرفدار یک بازی پلتفرمر فوق‌العاده با مبارزات چند لایه و عمیق هستید و به دنبال عنوانی با جذابیت بصری مسحورکننده می‌گردید، این عنوان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این بازی شما در نقش کنا (Kena) قرار خواهید گرفت که باید به ارواح گرفتارشده در یک روستا کمک کنید. در این راه البته از دسته دیگری از ارواح نیز کمک خواهید گرفت. همچنین موجودات عجیب و غریبی به نام Rot نیز در این بازی در کنارتان خواهند بود که نه تنها بسیار بامزه و جذاب هستند، بلکه در حل معماهای بازی نیز به شدت به کارتان خواهند آمد.

Astro’s Playroom

بازی Astro’s Playroom را باید جعبه اسباب‌بازی شگفت‌انگیز سونی دانست که تجربه آن برای هر گیمر تازه‌وارد به این کنسول ضروری است. Astro’s Playroom به طور پیش‌فرض بر روی کنسول پلی استیشن ۵ نصب است و بهترین روش برای آشنایی با توانایی‌های فوق‌العاده دسته‌های دوال سنس به شمار می‌رود. در این بازی می‌توانید کارهایی نظیر پرواز کردن با یک گلایدر، بالارفتن از کوه، شلیک با اسلحه‌ها، مبارزه با هیولاها و جمع‌آوری آیتم‌های مختلف را به جذاب‌ترین شکل ممکن انجام دهید و در این میان با بخش‌هایی از تاریخ پلتفرم پلی استیشن نیز آشنا شوید. با جستجو در محیط بازی می‌توانید آیتم‌های بسیار جالبی نظیر UMD ها، تکه‌های پازل و سکه‌های گمشده را پیدا کنید و از همه مهم‌تر با توانایی‌های جذاب کنسول جدید خود آشنا شوید. به همین جهت، این بازی، یکی دیگر از عناوین برگزیده پلی استیشن ۵ است که حتما باید تجربه کنید.

Death’s Door

Death’s Door یک ترکیب کم‌نقص از عناصر برگرفته از بازی‌های مطرحی چون افسانه زلدا، Kingdom Hearts و تمامی عناوین ژانر مترویدوانیاست. در این بازی شما در نقش یک کلاغ قرار می‌گیرید که باید به شکار روح تعدادی از سرسخت‌ترین موجودات جهان بپردازید. دنیای بازی به طور تماما ایزومتریک طراحی شده و پر از موجودات عجیب و غریب و منظره‌های شگفت‌انگیز است. همچنین، باس فایت‌های درگیرکننده بازی یکی از بهترین نمونه‌های ساخته شده در سال‌های اخیر به شمار می‌روند. در کنار تمام این موارد، نمی‌توان از جزئیات بصری باورنکردنی بازی هم غافل شد. نکته جالب توجه در خصوص طراحی گرافیکی بازی، الهام گرفتن سازندگان بازی از آثار استودیوی انیمیشن‌سازی Ghibli ژاپن است که به خلق جزئیاتی مثال‌زدنی منجر شده است.

Marvel’s Guardians of the Galaxy

بعد از عملکرد فوق‌العاده محافظین کهکشان در دنیای سینمایی مارول، تصور اینکه یک استودیوی بازی‌سازی بتواند عنوان مستقل درخور توجهی از این فرنچایز بسازد، کمی سخت به نظر می‌رسید. با این حال، Eidos Montreal به خوبی توانست از پس ساخت یک بازی ویدیویی بر اساس این شخصیت‌ها برآید و عنوانی فوق‌العاده را روانه بازار کند. شما در نقش استار لرد قرار دارید که فرمانده اولیه این گروه که تنها چند سال از تشکیلش سپری شده، به شمار می‌رود. در این بازی، محافظین کهکشان از یک نبرد بزرگ بین کهکشانی در امان مانده‌اند و هریک از کاراکترهای گروت، راکت، گامورا و درکس با جذابیت‌های منحصربفرد شخصیتی خود در کنارتان حضور خواهند داشت. محافظین کهکشان یک بازی ماجراجویی تکنفره است که قصد دارد فرماندهی یک گروه چهار نفره را در مبارزات و اکتشافات به شما بیاموزد. این عنوان یکی از بهترین بازی های PS5 است که تجربه آن به شدت توصیه می‌شود.

Hitman 3

آخرین نسخه از تریلوژی جدید مامور ۴۷ خلاقانه‌ترین عنوان در این مجموعه به شمار می‌رود و در آن همه کس و همه چیز می‌توانند به عنوان ابزار قتل شما در ماموریتتان به کار روند. طراحی مراحل این بازی فوق‌العاده انجام شده و هیتمن ۳ را به عنوانی فوق‌العاده سرگرم‌کننده تبدیل کرده است. همچنین، سفر به مناطق مختلفی نظیر دوبی یا دارتمور در انگلستان، نسخه پایانی از داستان هیتمن را به یک ماجراجویی بسیار وسیع تبدیل کرده است.

Assassin’s Creed Valhalla

اساسینز کرید والهالا جدیدترین نسخه از فرنچایز بسیار محبوب Assassin’s Creed است که پس از گذشت چندین سال، بازگشت شکوهمندی داشته است. در این بازی کنترل شخصیت جذاب ایوور به شما سپرده می‌شود که به عنوان فرمانده وایکینگ‌ها باید رفته رفته نفوذ خود در انگلستان را گسترش داده و بر آن مسلط شود. در این راه شما باید به تدریج به فتح مناطق جدید بپردازید و با شکست دادن فرماندهان مختلف، آن‌ها را تحت امر خود درآورید. این نسخه به لطف طراحی پیچیده کاراکتر اصلی، مبارزات خونین و قابلیت شخصی‌سازی فراوان، یکی از بهترین‌ها در مجموعه Assassin’s Creed به شمار می‌رود. دامنه شخصی‌سازی والهالا بسیار گسترده است و از استیل مبارزه گرفته تا تتوهای روی صورت کاراکتر اصلی را شامل می‌شود.

علاوه بر این، Assassin’s Creed Valhalla از حیث تاریخی نیز یکی از بهترین عناوین برای آگاهی از تاریخچه وایکینگ‌ها و انگلستان آنگلوساکسون به شمار می‌رود. در این میان، خدایان وایکینگ‌ها و داستان‌های اساطیری این تمدن نیز نقش پررنگی در بازی ایفا می‌کنند که جذابیت آن را دوچندان خواهد کرد. بی دلیل نیست که بسیاری افراد در سرتاسر دنیا شیفته تمدن وایکینگ‌ها هستند. اگر شما هم از جمله این افراد هستید، این بازی می‌تواند عنوانی بسیار مناسب برایتان باشد.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

نسخه PS5 بازی انحصاری Ghost of Tsushima یک عنوان بسیار ارزشمند برای علاقمندان به بازی‌های سامورایی به شمار می‌رود. حتی اگر پیش از این نسخه PS4 بازی را تجربه کرده باشید، نسخه PS5 همچنان قادر است شما را سرگرم کند. این نسخه رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را برای آن به ارمغان می‌آورد و از قابلیت‌های منحصربفرد دسته‌های دوال سنس نیز استفاده می‌کند. همچنین، تکنولوژی صدای سه‌بعدی پلی استیشن ۵ هم توسط نسخه Director’s Cut پشتیبانی می‌شود. در کنار همه این موارد فنی، این نسخه بسته Iki Island را نیز به بازی اضافه کرده و یک داستان فرعی بسیار جالب را در سرزمینی کاملا جدید روایت می‌کند. در این بسته اضافی می‌توانید با شخصیت اصلی بازی، جین، بیشتر آشنا شوید و دوستان و دشمنان جدید او را بشناسید. همچنین، سایر محتوای جدید ارائه شده در نسخه PS5، آن را به یک بسته اضافی عالی برای یکی از بهترین بازی‌های سال‌های اخیر پلی استیشن تبدیل می‌کنند.

Sackboy: A Big Adventure

Sackboy: A Big Adventure یک پلتفرمر بامزه و بسیار دوست‌داشتنی است که لحظه لحظه آن پر از شگفتی برای گیمرهای علاقمند است. در این بازی شما به سیاره‌های مختلفی سفر می‌کنید تا به مبارزه با Vex پلید بپردازید و در این میان لحظاتی شاد و به‌یادماندنی را تجربه کنید. در کنار گیم پلی لذت بخشی که سری Little Big Planet همواره به آن معروف بوده است، طراحی مراحل بازی بسیار خلاقانه صورت گرفته است و در هر لحظه سورپرایز جدیدی را از آستین خارج می‌کند! از موسیقی بسیار بامزه گرفته تا ابزار و گجت‌هایی نظیر بومرنگ، همگی با هدف لذت‌بخش‌تر و خاطره‌انگیزتر کردن بازی طراحی شده‌اند. علاوه بر این، قابلیت‌های شخصی‌سازی خوشمزه بازی و انتخاب لباس‌های زیبا و دلنشین برای کاراکترها نیز این اسپین آف Little Big Planet را به عنوانی مناسب برای تمام گروه‌های سنی تبدیل کرده است. در هر گوشه و کنار این بازی رد پای خلاقیت سازندگان آن نهفته است؛ به طوری که خیلی زود متوجه خواهید شد که تمامی المان‌های بازی فقط و فقط با یک هدف گرد هم آمده‌اند: ایجاد لحظاتی شاد و مفرح برای خانواده‌ها.

Returnal

محال است که لیستی از بهترین بازی های PS5 تهیه شود و نام Returnal در آن حضور نداشته باشد! مطمئنا Returnal برای همه گیمرها مناسب نخواهد بود؛ با این حال کمتر عنوان انحصاری پلی استیشن ۵ توانسته همانند این بازی توانایی‌های تکنولوژیکی و گرافیکی کنسول نسل نهمی سونی را به رخ رقبا بکشد. به طور خلاصه Returnal را باید یک عنوان روگ لایک بی‌نقص دانست که با استفاده از توانایی‌های PS5 تجربه‌ای فراتر از تصورتان را به شما هدیه خواهد داد. با بهره‌گیری از فیدبک هپتیک دسته‌های دوال سنس، این بازی نزدیک‌ترین تجربه به شلیک با اسلحه‌های پیشرفته فضایی را فراهم کرده و جزئیات بصری خیره‌کننده آن حس و حال یک نبرد فضایی را به بهترین شکل ممکن شبیه‌سازی می‌کند. همانند تمامی بازی‌های روگ لایک دیگر، مرگ در بازی Returnal به معنای آغاز مجدد چرخه و تلاش دوباره برای شخصیت اصلی بازی، سلین برای پی بردن به اسرار سیاره ناشناخته‌ایست که در آن گرفتار شده است. در این میان، آپگریدهای مختلفی که به مرور زمان در اختیار سلین قرار می‌گیرند، در کنار اسلحه‌ها، گجت‌ها و بسیاری موارد از این دست، به او برای پیشروی در ماجراجویی غیرممکنش کمک خواهند کرد.

Elden Ring

از زمان عرضه به بازار، الدن رینگ تقریبا تمامی منتقدین را به تحسین واداشته و همه چارت‌ها را به قبضه خود درآورده است. این بازی را باید بهترین ساخته استودیوی خوشنام From Software دانست که برای نخستین بار، گیم پلی بی‌نظیر روگ لایک خود را به دنیایی جهان باز آورده و ترکیبی باورنکردنی را خلق کرده است. مکانیزم‌های گیم پلی ساخته‌های پیشین این استودیو، در Elden Ring به خوبی بهینه‌سازی شده و تغییر کرده‌اند تا نتیجه نهایی به طور کامل در قالب جدید بازی جای گیرد. نتیجه این تلاش چندساله فرام سافتور، عنوانی است که تا مدت زیادی در خاطره‌ها باقی مانده و سطح بازی‌های روگ لایک و جهان‌باز را چندین پله ارتقا می‌دهد.

Ratchet and Clank: Rift Apart

Ratchet and Clank: Rift Apart به دو دلیل در میان رتبه های بالای لیست بهترین بازی های PS5 قرار می‌گیرد. اول آنکه این بازی بدون شک بهترین نسخه از ماجراجویی‌های راچت و کلانک به شمار می‌رود و زوج قهرمان ما را درگیر ماجراجویی‌های خاطره‌انگیز کرده و با شخصیت‌های جدید و جذابی آشنا می‌کند. از طرف دیگر، این بازی توانسته به خوبی از قدرت کنسول نسل نهمی سونی استفاده کرده و تجربه‌ای را خلق کند که تا پیش از این به دلیل ضعف کنسول‌های خانگی، امکان‌پذیر نبود. بار دیگر دکتر نفریوس شرور، شخصیت منفی بازی است و این بار با دزدیدن Dimensionator، حفره‌هایی را بین جهان‌های مختلف ایجاد کرده است. برای مبارزه با نقشه شیطانی نفریوس، راچت و کلانک از هم جدا شده و با آغاز ماجراجویی خود در سرتاسر کهکشان، از شخصیت‌هایی چون Lombax و Rivet کمک می‌گیرند تا تکه‌های کهکشان را بار دیگر به هم متصل کنند. به لطف قدرت پردازشی فراوان PS5، جابجایی میان جهان‌های مختلف بسیار روان انجام می‌شود و هیچگونه صفحه بارگذاری مشاهده نخواهد شد. همچنین عملکرد تریگرهای تطبیقی دسته‌های PS5 و بازخوردهای هپتیک آن نیز بسیار دقیق و کم‌نقص انجام شده است و تاثیر مثبت چشمگیری بر روند کلی بازی دارد. به طور کلی Ratchet and Clank: Rift Apart را باید بهترین تجربه اکشن، پلتفرمر و ماجراجویی حال حاضر پلی استیشن ۵ نامید که تجربه آن قطعا شما را نسبت به آینده کنسول جدیدتان و توانایی‌های آن بسیار خوشبین‌تر خواهد کرد.

Deathloop

جدیدترین ساخته Arkane نیز همانند بسیاری بازی‌های دیگر این استودیو، پر از رمز و راز است و در عین حال یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود. Deathloop یک بازی انحصاری زمانی برای پلی استیشن ۵ بوده و در شمار معدود بازی‌های چند سال اخیر است که قادر است شما را به طور کامل شگفت‌زده کند. چیزی که در این بازی به دست خواهید آورد شبیه به هیچ یک از بازی‌های دیگر این لیست نیست. بنابراین اگر این بازی را تجربه نکرده‌اید، خیلی سریع دوال سنس خود را بردارید و در دنیای اعجاب‌آور آن غرق شوید. کمی زمان خواهد برد که متوجه شوید چگونه می‌توانید هشت هدف مختلف را در یک روز به قتل برسانید! هرچه بیشتر Deathloop را بازی کنید، تجربیات بهتری از اعماق آن به دست خواهید آورد و متوجه این لوپ زمانی شگفت‌انگیز که کل بازی حول آن می‌چرخد، خواهید شد.

Spider-Man: Miles Morales

نسل جدید مرد عنکبوتی چه از حیث روایت داستانی و چه از حیث دستاورد فنی یک شاهکار به تمام معناست. جدیدترین ساخته Insomniac Games چنان جذاب و دلنشین به روایت یکی از محبوب‌ترین کامیک‌های مارول پرداخته که شما را ساعت‌ها با خود همراه کرد. تمرکز داستان این بسته اضافی، همانگونه که از نامش پیداست بر روی شخصیت مایلز مورالس است. بنابراین نه تنها داستان، بلکه اکشن و مبارزات بازی نیز متاثر این این تغییر، بهینه‌سازی شده و تجربه‌ای جدیدتر را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، مایلز برخی قدرت‌های جدید نظیر تارهای الکتریکی دارد که پیتر از آن‌ها بی‌بهره بود. این قابلیت‌های جدید مایلز به لطف عملکرد بی‌نقص بازخوردهای هپتیک در دسته‌های دوال سنس به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش در خیابان‌های هارلم نیویورک منجر شده است. شخصیت‌پردازی بسیار دوست‌داشتنی مایلز در کنار روایت کم‌نظیر نویسندگان بازی، این بسته اضافی را دقیقا همتراز با نسخه اصلی به عنوان یکی از برترین انحصاری‌های پلی استیشن قرار می‌دهد. Spider-Man: Miles Morales بهترین نقطه پایان برای پیتر پارکر و بهترین نقطه شروع برای مایلز مورالس است و یک موهبت بزرگ برای گیمرهای PS5 به شمار می‌رود.

Horizon Forbidden West

سرانجام نوبت به برترین بازی حال حاضر PS5 از نگاه گجت نیوز رسید. دنباله بازی Horizon، عنوانی است که به نظر ما لیاقت کسب این عنوان را دارد! این بازی یکی از بهترین دنباله‌هایی است که دنیای گیمینگ تا به امروز به خود دیده است. این امر البته به معنای بازطراحی تمامی المان‌های بازی نیست. برعکس؛ در این بازی نیز همچنان هدف اصلی ما نجات دنیاست و در این راه مجددا دایناسورها و حیوانات رباتیک فراوانی پیش رویمان قرار خواهند گرفت. داستان شخصیت اصلی بازی، Aloy مثل نسخه اول کاملا پیچیده است. با این حال، تمرکز بسیار بیشتری بر شخصیت انسانی او شده است و کاراکترهای جذاب و جدیدی که در بازی با آن‌ها برخورد می‌کنید نیز بر این تعاملات انسانی خواهند افزود. در این میان باید اشاره کرد که ماموریت‌های جانبی Forbidden West در شمار بهترین نمونه‌های صنعت ویدیوگیم به شمار می‌روند و هریک خط داستانی عمیق و تجربه جدیدی را ارائه می‌کنند. به همه این موارد، جزئیات گرافیکی بی‌نظیر بازی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید با چه شاهکاری طرف هستید. گوریلا گیمز و سونی بار دیگر همان چیزی که از آن‌ها انتظار می‌رفت را به بهترین شکل انجام داده‌اند: یک انحصاری بی‌نقص که تمام پلتفرم‌های دیگر حسرت داشتنش را می‌خورند!

منبع :gamesradarمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل