تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

Nearby Share برای ویندوز در دسترس قرار گرفتزمانی که قابلیت اشتراک Nearby Share در مراحل اولیه توسعه بود، شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، گوگل ممکن است این قابلیت را برای رایانه، مک، لینوکس و کروم اواِس نیز در دسترس قرار دهد. Nearby Share که رقیب ایردراپ (AirDrop) محسوب می‌شود، چند ماهی هست که به‌صورت بتا برای گوشی‌های منتخب از طریق پلی سرویسز (Play services) قابل استفاده است. چندی پیش گوگل این قابلیت را به کروم‌اواس اضافه کرد و حالا این شرکت تصمیم گرفته است که این ویژگی را از طریق مرورگر کروم به پلتفرم ویندوز بیاورد.
اگر با Nearby Share آشنایی ندارید با گفت این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که هر نوع فایلی را به دستگاه‌هایی که قابلیت مذکور را پشتیبانی می‌کنند بفرستید. لازم به ذکر است که در هر دو دستگاه باید بلوتوث فعال باشد تا بتوان فایل‌ها را انتقال داد.
کاربران ویندوز می‌توانند از قابلیت اشتراک گوگل استفاده کنند و برای این امر لازم است که کروم کنری (Canary) یا کروم دِو (Dev) را نصب کنند. از آن جایی که قابلیت یادشده از طریق پرچم (Flag) قابل دسترسی است، ..

Nearby Share برای ویندوز در دسترس قرار گرفت

زمانی که قابلیت اشتراک Nearby Share در مراحل اولیه توسعه بود، شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، گوگل ممکن است این قابلیت را برای رایانه، مک، لینوکس و کروم اواِس نیز در دسترس قرار دهد. Nearby Share که رقیب ایردراپ (AirDrop) محسوب می‌شود، چند ماهی هست که به‌صورت بتا برای گوشی‌های منتخب از طریق پلی سرویسز (Play services) قابل استفاده است. چندی پیش گوگل این قابلیت را به کروم‌اواس اضافه کرد و حالا این شرکت تصمیم گرفته است که این ویژگی را از طریق مرورگر کروم به پلتفرم ویندوز بیاورد.

اگر با Nearby Share آشنایی ندارید با گفت این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که هر نوع فایلی را به دستگاه‌هایی که قابلیت مذکور را پشتیبانی می‌کنند بفرستید. لازم به ذکر است که در هر دو دستگاه باید بلوتوث فعال باشد تا بتوان فایل‌ها را انتقال داد.

کاربران ویندوز می‌توانند از قابلیت اشتراک گوگل استفاده کنند و برای این امر لازم است که کروم کنری (Canary) یا کروم دِو (Dev) را نصب کنند. از آن جایی که قابلیت یادشده از طریق پرچم (Flag) قابل دسترسی است، نیاز است تا در Chrome://nearby page پرچم Nearby Share را فعال کنید. بعد از این کار باید مرورگر خود را ریستارت کنید.

انتظار می‌رود در طی یک ماه آینده قابلیت Nearby Share برای تمام گوشی‌هایی که اندروید ۶ و بالاتر دارند در دسترس قرار گیرد، هرچند هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است. تا آن زمان می‌توانید قابلیت مذکور را در کروم اواس، ویندوز و یا گوشی‌های اندرویدی منتخب تجربه کنید. گذشته از این به نظر می‌رسد کاربران مک و لینکوس بتوانند به‌زودی از طریق مرورگر کروم از این قابلیت بهره ببرند.

خروج از نسخه موبایل