تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
کد خبر : 69

کتاب فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ رونمایی شد

کتاب فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ و تقدیر از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت با حضور معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار تهران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. به گزارش کافه دانش به نقل از  ایسنا، حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی …

مراسم رونمایی از کتاب فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ و تقدیر از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت با حضور معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار تهران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش کافه دانش به نقل از  ایسنا، حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در این مراسم که صبح روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در سالن استان‌های سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: پس از پایان جنگ علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس این نگرانی را داشتند که اطلاعات پراکنده در این زمینه چگونه ساماندهی خواهد شد بنابراین با شکل‌گیری بنیاد شهید و امور ایثارگران، توجه به این موضوع در اهداف بنیاد گنجانده شد و درنهایت زندگینامه شهدا در قالب ۴۲ مجلد از سراسر کشور منتشر شده است.
وی افزود: فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ تاریخچه زندگی قریب به ۲۵ هزار شهید تهران بزرگ است و از سوی دیگر وصایای شهدا نیز در قالب مجلداتی مجزا به چاپ رسیده است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با تاکید براین‌که کاربردی کردن خزائن ارزشمند شهدا بسیار اهمیت دارد خاطرنشان کرد: این گنجینه‌ها سرمایه‌های نظام اسلامی هستند بنابراین باید همگان تلاش کنند تا از مجموعه اطلاعات، سبک زندگی ایثارگرانه را به‌گونه‌ای استخراج کنند تا برای مخاطبان کاربرد و جاذبه داشته باشد.
در ادامه این مراسم انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز بابیان اینکه عزت، افتخار، امنیت و آرامش در جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا است، گفت: حضرت امام خمینی (ره) با اقدامات و سخنان خود بازتعریفی از فرهنگ ایثار و شهادت را به ملت عرضه داشتند و نگذاشتند که این ارزش‌ها به ورطه فراموشی سپرده شود و درنهایت همگان در ترویج این فرهنگ از یکدیگر پیشی گرفتند و اجازه ندادند که در ۸ سال دفاع مقدس یک متر از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز مدافعان حرم خط مقدم خود را هزاران کیلومتر دورتر مرزبندی کرده‌اند تا ارزش‌های اصیل انقلاب را حفظ کنند.
استاندار تهران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برگزاری مجالس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ارزشمند است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در کشور نهادینه شود و در این زمینه باید پیوند فرهنگی و بین نسلی برای تداوم این فرهنگ ایجاد شود.
همچنین نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم با اشاره به وجود تاریخچه ۲۵ هزار شهید تهران بزرگ در کتاب فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «یاد شهیدان یادبود ارزش‌های انسانی و اسلامی است» و این فرمایش بزرگ‌ترین هدف و انگیزه ما برای چاپ کتاب‌های فرهنگ اعلام شهدا بود.
در پایان این مراسم از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت شامل محمدرضا بایرامی، جلیل امجدی، محمدعلی آقا میرزایی، داوود امیریان، سیده فاطمه رضایی، اصغر فکور، زینب شیرکوند، رحیم مخدومی، حمید مرادی و فرشته مسعودی تجلیل شد و یک جلد کتاب فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ و خلعت خادم الشهدایی نیز از طرف امیر سرتیپ جانباز عباس طایفه، رئیس هیئت‌مدیره انجمن خادمان شهدای مدافع حرم و جانباز ۷۰ درصد به انوشیروان بندپی استاندار تهران اهدا شد.
گفتنی است در این مراسم محبوب شهبازی، مشاور و دستیار ویژه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، حجت‌الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، محمدرضا سروش مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.