تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت + آموزش برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت رمزنگار نام دارد. با استفاده از این نرم افزار، به وسیله دریافت رمز اول یا دوم پویا برای حساب‌های بانک ملت امنیت تراکنش‌های پولی خود را افزایش خواهید داد.
بر اساس مصوبه بانک مرکزی، همه بانک‌ها می‌بایست بستر ارائه رمز دوم پویا را در اختیار مشتریان خود قرار بدهند. هدف از این کار، جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون حملات فیشینگ است. هر بانک راهکار و اپلیکیشن متفاوتی به این منظور ارائه کرده است. برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت می‌بایست از اپلیکیشن رمزنگار استفاده کنید.
بانک ملت با هدف صیانت از دارایی مشتریان خود، حفظ محرمانگی اطلاعات کارت‌های بانکی و ایجاد آرامش خاطر هنگام انجام تراکنش‌های مالی غیر حضوری مبتنی بر کارت، سامانه رمزنگار ملت را توسعه داد. این سامانه بر محوریت یک برنامه موبایل و سرویس پیامک کار می‌کند.
به لطف سامانه یا همان نرم افزار رمزنگار، امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت فراهم می‌شود. تولید رمز پویا برای همه کارت‌های صادر شده توسط بانک ملت، به جز کارت‌ه..

دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت + آموزش

برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت رمزنگار نام دارد. با استفاده از این نرم افزار، به وسیله دریافت رمز اول یا دوم پویا برای حساب‌های بانک ملت امنیت تراکنش‌های پولی خود را افزایش خواهید داد.

بر اساس مصوبه بانک مرکزی، همه بانک‌ها می‌بایست بستر ارائه رمز دوم پویا را در اختیار مشتریان خود قرار بدهند. هدف از این کار، جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون حملات فیشینگ است. هر بانک راهکار و اپلیکیشن متفاوتی به این منظور ارائه کرده است. برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت می‌بایست از اپلیکیشن رمزنگار استفاده کنید.

بانک ملت با هدف صیانت از دارایی مشتریان خود، حفظ محرمانگی اطلاعات کارت‌های بانکی و ایجاد آرامش خاطر هنگام انجام تراکنش‌های مالی غیر حضوری مبتنی بر کارت، سامانه رمزنگار ملت را توسعه داد. این سامانه بر محوریت یک برنامه موبایل و سرویس پیامک کار می‌کند.

به لطف سامانه یا همان نرم افزار رمزنگار، امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت فراهم می‌شود. تولید رمز پویا برای همه کارت‌های صادر شده توسط بانک ملت، به جز کارت‌های هدیه، میسر است. برخلاف راهکار ارائه شده توسط دیگر بانک‌ها،‌ مثل اپلیکشن ۶۰ بانک ملت و نرم افزار ریما بانک صادرات، رمز دوم پویای تولید شده در اینجا لزوما فقط برای ۶۰ ثانیه معتبر نبوده و می‌توان زمان انقضای آن را تغییر داد. در صورتی که طی این مدت زمان، تراکنش بانکی خود را انجام ندهید، باید رمز جدیدی دریافت کنید.

ویژگی‌های برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

  • نرم افزار رمزنگار، علاوه بر تولید رمز دوم پویا، رمز اول یکبار مصرف نیز برایتان تولید خواهد کرد. به این ترتیب، در شرایطی که حین خرید کردن از طریق دستگاه‌های POS، امکان وارد کردن رمز توسط خودتان به صورت مستقیم وجود نداشته و باید کارت را به همراه اعلام رمز اول آن در اختیار فرد دیگری قرار بدهید، رمزی یکبار مصرف تولید می‌کنید. به این ترتیب امکان سو استفاده‌های بعدی از کارت سلب می‌شود.
  • در صورتی که گوشی هوشمند دارای اسکنر اثر انگشت باشد، می‌توان از این راهکار به منظور احراز هویت و ورود به برنامه استفاده کرد.
  • می‌توان از طریق برنامه، سقف مجاز تراکنش‌های انجام شده حین استفاده رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت را مشخص کرد و نیازی به مراجعه حضوری به منظور کاهش یا افزایش حد مجاز وجود ندارد.

دانلود اپلیکیشن رمزنگار ؛ برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

دانلود اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت برای اندروید

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : ۲۲ آذر ۹۸
  • حجم فایل : ۴ مگابایت

دانلود مستقیم اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت برای اندروید دانلود اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت برای آی او اس

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : ۲۲ آذر ۹۸
  • حجم فایل : –

دانلود اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت برای آی او اس

بعد از نصب برنامه، به پای یکی از خودپردازهای بانک ملت بروید. از منوی «رمز کارت»، گزینه «فعال‌سازی رمز پویا» را انتخاب کرده و در صورت تایید شماره موبایل، گزینه «بله» را برگزینید.

پیغامی همچون تصویر زیر خواهید دید. رمزی که برایتان ارسال شده است، تا مدت زمان مشخصی اعتبار دارد. در صورتی که تا بازه اعلام شده اقدام به نصب اپلیکیشن رمزنگار و فعال‌سازی آن نکنید، اعتبار کد از بین رفته و این مراحل را با مراجعه به یک خودپرداز بانک ملت، باید از ابتدا طی کنید.

نمونه یک پیامک ارسال شده از طریق سامانه به شکل زیر است.

اکنون به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت وارد نرم افزار شده بعد از وارد کردن شماره موبایل، کد داخل پیامک را داخل فیلد آن قرار بدهید.

می‌بایست رمز عبوری برای نرم افزار تعیین کنید.

در اولین قدم برای دریافت و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت باید به منوی «افزودن کارت بانکی» وارد شده و اطلاعات مربوط به کارت‌های خود را وارد کنید.

اکنون به وسیله مراجعه به قسمت «تنظیمات» کارت، امکان مشخص کردن نحوه عملکرد برنامه میسر می‌شود. در صورتی که رمز پویا را با مراجعه به خودپرداز فعال نکرده باشید، این خدمات در اختیارتان قرار نمی‌گیرند.

با مشخص کردن زمان اعتبار رمز پویا و سقف مبلغ مجاز برای تراکنش، دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت میسر می‌شود. این رمز فقط بر اساس مشخصات تعیین شده قابل استفاده خواهد بود. برخلاف بسیاری از بانک‌ها، بانک ملت به کاربر اجازه می‌دهد طول عمر رمز یکبار مصرف را مشخص کند و این زمان لزوما ۶۰ ثانیه نخواهد بود.

اگر تمایل دارید رمز ورود به برنامه را تغییر داده یا از متد احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت بهره ببرید، از منوی کناری استفاده کنید.

برای غیر فعال‌سازی این سرویس باید به پای یک خودپرداز رفته و بعد از ورود به منوی «رمز کارت»، این مرتبه گزینه «غیر فعال‌سازی رمز پویا» را انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم پویای بانک ملت از طریق پیامک

اپلیکیشن رمزنگار تنها راهکار نیست. افرادی که فاقد گوشی هوشمند بوده یا به هر دلیلی، تمایلی به استفاده از آن به منظور دریافت رمز دوم پویا ندارند، می‌توانند از طریق سامانه پیامکی نسبت به این موضوع اقدام کنند. گفتنی است امکان استفاده از هر دو روش وجود دارد، به طوری که در زمان در دسترس نبودن گوشی هوشمند یا عدم امکان اتصال به اینترنت، از روش پیامکی استفاده کنید. بهتر است هر دو سرویس را به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت برای خود فعال کنید تا در صورت عدم امکان استفاده از یک روش، از دیگری بهره ببرید.

به یکی از خودپردازهای بانک ملت مراجعه کرده و از منوی «تغییر رمز و خدمات رمز پویا»، گزینه «فعال‌سازی رمز پویا» و سپس «فعال‌سازی سامانه رمز نگار ملت – نسخه پیامکی» را انتخاب کنید.

در ادامه شماره تلفن همراهی که روی صفحه نمایش داده می‌شود را تایید کنید. در صورت مغایرت، باید با همراه داشتن کارت ملی به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنید.

در صورت تایید شماره موبایل و دیگر اطلاعات، پیامکی برایتان ارسال خواهد شد. قدم بعدی، ارسال پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ حاوی چهار رقم آخر شماره کارت بانکی است. در پاسخ، رمز یکبار مصرف هفت رقمی از سوی بانک، با سر شماره Bank Mellat، برایتان ارسال خواهد شد.

اگر کارتی که در خودپرداز وارد کرده‌اید بن کارت باشد، در ادامه دریافت تاییدیه شماره موبایل، استعلامی از ثبت احوال صورت می‌گیرد. اگر اطلاعات هویتی مالک بن کارت با کد ملی که برای وی در سامانه ثبت شده است تطابق داشته باشد، پیغام فعال‌سازی موفق خدمت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت روی صفحه نمایش داده خواهد شد. در غیر این صورت فعال‌سازی ناموفق بود و پیغامی درباره الزام مراجعه حضوری به یکی از شعب به نمایش در خواهد آمد.

اگر به هر دلیلی تمایل دارید سرویس دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت از طریق پیامک را غیر فعال کنید، به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه کرده و به منوی «تغییر رمز و خدمات رمز پویا» وارد شوید. قدم بعدی، انتخاب گزینه «غیر فعال‌سازی رمز پویا» است. گزینه «غیر فعال‌سازی سامانه رمزنگار ملت –نسخه پیامکی» را برگزینید.

با این کار، تنها سرویس یاد شده غیر فعال شده و همچنان امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل برای دریافت رمز پویا فراهم است.

Exit mobile version