تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۰۴
کد خبر : 85

سه درصد داروهای مصرفی در کشور وارداتی است

سه درصد داروهای مصرفی در کشور وارداتی است

به گزارش کافه دانش به نقل از ایرنا مهدی پیرصالحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کاشان با اشاره به تخصیص ۳۰ درصد ارز وارداتی سازمان غذا و دارو برای تامین این داروهای خارجی افزود: تجهیزات پزشکی ۷۰ درصد وارداتی و ۳۰ درصد تولید داخل است. وی بیان کرد: بر این اساس تلاش داریم امسال …

به گزارش کافه دانش به نقل از ایرنا مهدی پیرصالحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در کاشان با اشاره به تخصیص ۳۰ درصد ارز وارداتی سازمان غذا و دارو برای تامین این داروهای خارجی افزود: تجهیزات پزشکی ۷۰ درصد وارداتی و ۳۰ درصد تولید داخل است.
وی بیان کرد: بر این اساس تلاش داریم امسال شرکت های بیشتری را در کشور وارد عرصه تولید کنیم که البته این مهم، نیازمند همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمایت های بانکی است.
رییس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: با وجود اینکه هیچ توافق بین المللی نمی تواند دارو، تجهیزات پزشکی و غذا را جزو اقلام تحریمی محسوب کند، برخی شرکت های تولیدکننده که با آمریکا مراوده دارند، از همکاری با ایران واهمه داشته که البته این شرایط گذرا بوده و ملت غیور و شریف ایران با وحدت و همدلی آن را پشت سر خواهد گذاشت.
وی در مورد ذخیره سازی دارو نیز عنوان کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، ذخیره سازی مناسبی از مواد اولیه دارویی انجام شد و شرکت های داروساز نیاز ۶ ماهه خود را تامین کرده بودند.
به گفته پیرصالحی، هم اکنون نیز برنامه ریزی برای تامین دارو و مواد اولیه دارویی برای ۶ ماهه دوم سال در حال انجام است تا از این ناحیه دچار کمبود نباشیم.
وی همچنین تصریح کرد: برای تجهیزات مورد نیاز پزشکی ویژه اتاق عمل نیز برنامه ریزی های مفیدی صورت گرفته و ذخیره سازی مناسبی انجام شده است.
رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاونت علمی ریاست جمهوری، ۹۰ قلم دارو و ۸۵ مواد اولیه در برنامه حمایت مشترک قرار گرفته که کارخانه های داروسازی نیز مشغول فعالیت روی آنها هستند.
وی افزود: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری ۶۰ قلم از این داروها و مواد اولیه در داخل کشور تولید شود.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو برای شرکت در گردهمایی معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به کاشان سفر کرده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.