تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
کد خبر : 86

ایستگاه تقاطعی مترو امام حسین تا چندماه دیگر افتتاح می شود

ایستگاه تقاطعی مترو امام حسین تا چندماه دیگر افتتاح می شود

به گزارش کافه دانش به نقل از ایرنا از روابط عمومی این شرکت، «علی امام» افزود: زیربنای ایستگاه امام حسین (ع) بیش از ۱۳ هزار مترمربع و طول سکوی آن ۱۴۰متر است و این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ مترو حدفاصل دولت آباد تا میدان ولی عصر(عج)) تا چند ماه آینده به بهره برداری …

به گزارش کافه دانش به نقل از ایرنا از روابط عمومی این شرکت، «علی امام» افزود: زیربنای ایستگاه امام حسین (ع) بیش از ۱۳ هزار مترمربع و طول سکوی آن ۱۴۰متر است و این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ مترو حدفاصل دولت آباد تا میدان ولی عصر(عج)) تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
به گفته وی پیشرفت فیزیکی این ایستگاه بیش از ۹۰ درصد است و با تامین منابع مالی بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ، نصب هواساز و هواکش، پست های برق و سیستم مخابراتی نیز تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل مترو تهران گفت: این ایستگاه در ادامه ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ مترو قرار دارد که سه ایستگاه آن شامل دولت آباد، بعثت و میدان شهدا اخیرا به بهره برداری رسیده است.
امام با اشاره به اینکه این ایستگاه در میدان امام حسین (ع) قرار دارد عنوان کرد: روش ساخت ایستگاه میدان امام حسین(ع) کاملا زیرزمینی است و عمق آن به ۳۶ متر می رسد که دومین ایستگاه عمیق مترو پایتخت محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه میدان امام حسین(ع) با خط ۲ تقاطع دارد تصریح کرد: با راه اندازی این ایستگاه، جابه جایی مسافران جنوب شرقی تهران با خط ۲ به سهولت انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: تجهیزات ایستگاهی شامل هشت پله برقی نیز در مرحله ساخت و نصب قرار دارد که از این تعداد سه دستگاه در حال نصب، چهار پله برقی در حال حمل به کارگاه و یک دستگاه نیز در کارخانه در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: این ایستگاه سه ورودی دارد که ۲ ورودی جنوبی آن ساخته شده و یک ورودی نیز در حال ساخت است.
امام افزود: با توجه به اینکه میدان امام حسین (ع) یکی از شلوغ‌ترین میادین سطح شهر تهران محسوب می‌شود با راه اندازی این ایستگاه جذابیت سفر بیشتری برای مسافران خط ۶ فراهم خواهد شد.
بخش جنوبی خط ۶ مترو شامل ایستگاه های دولت آباد، کیانشهر، بعثت، منصور، میدان خراسان، قیام (تقاطعی با خط ۷)، امیرکبیر، میدان شهدا ( تقاطعی با خط ۴ ،میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، شریعتی، میدان هفت تیر ( تقاطعی با خط ۱ )،کریمخان و میدان ولیعصر(عج) ( تقاطعی با خط ۳) است.
خط ۶ مترو تهران به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه از منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران آغاز می شود و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند کیانشهر، بعثت، ۱۷ شهریور، میدان خراسان، شهید محلاتی، میدان های شهدا، امام حسین(ع)، سپاه، هفت تیر و ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، جلال آل احمد، نصر(گیشا)، شهرک آزمایش، مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، شهید ستاری، آیت‌الله کاشانی به منطقه کن و سولقان واقع در شمال غربی تهران می‌رسد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.