تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر : 70555

۹ مورد از بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار

۹ مورد از بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار

۹ مورد از بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازاردر این مقاله با هم نگاهی خواهیم داشت به بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار که مشخصات سخت افزاری فوق العاده و عملکردی بی نقص را ارائه می‌دهند.
گوگل در سیستم عامل..

۹ مورد از بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار

در این مقاله با هم نگاهی خواهیم داشت به بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار که مشخصات سخت افزاری فوق العاده و عملکردی بی نقص را ارائه می‌دهند.

گوگل در سیستم عامل اندروید ۱۲ مفهومی به نام ” سطح عملکرد” را معرفی کرد. به کمک این قابلیت، توسعه دهندگان می‌توانند بر اساس مشخصات سخت افزاری گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند، آن‌ها را در یکی از دسته‌های عملکردی تعریف شده قرار دهند. بر این اساس، سازندگان می‌توانند برخی قابلیت‌های دستگاه‌هایی که در سطوح عملکردی پایین‌تر قرار می‌گیرند را غیرفعال کنند تا شاهد عملکرد بهتری از آن‌ها باشیم.

سطوح عملکرد اندروید

گوگل همچنین به تازگی نسخه آلفا از کتابخانه عملکرد جدید خود موسوم به Jetpack Core Performance library را نیز راه اندازی کرده است. این کتابخانه مشاهده طبقه بندی عملکردی دستگاه‌هایی که از سیستم عامل اندروید ۱۱ به بالا استفاده می‌کنند را ممکن می‌کند. بالاترین سطح عملکردی تعریف شده، سطح ۱۲ است که بر اساس اطلاعات گوگل، تعداد محدودی از دستگاه‌های اندرویدی در این سطح قرار می‌گیرند.

در ادامه این متن، ضمن معرفی بیشتر سطح عملکردی بالا ( سطوح ۱۱ و ۱۲) و نیازمندی‌های آن‌ها، به مرور تعدادی از بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

سطح عملکرد ۱۲ اندروید

مشخصات مورد نیاز یک دستگاه برای قرار گرفتن در بالاترین سطح عملکرد اندروید به شرح زیر است:

  • حداقل ۶ گیگابایت رم؛
  • نمایشگر با رزولوشن حداقل ۱۰۸۰p و چگالی پیکسل ۴۰۰dpi؛
  • سرعت نوشتن متوالی حداقل ۱۲۰ مگابایت بر ثانیه، سرعت خواندن متوالی حداقل ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن تصادفی حداقل ۱۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن تصادفی حداقل ۴۰ مگابایت بر ثانیه؛
  • دوربین عقب حداقل ۱۲ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه؛
  • دوربین جلوی حداقل ۴ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه.

بنا به شرایط وضع شده توسط گوگل، محصولات زیر در این کلاس عملکرد قرار می‌گیرند:

  • وان پلاس ۱۰ پرو؛
  • اوپو فایند ایکس ۳ پرو؛
  • ریلمی جی تی ۲ پرو؛
  • ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس؛
  • ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس؛
  • شیائومی ۱۲؛
  • شیائومی ۱۲ پرو؛
  • گوگل پیکسل ۶؛
  • گوگل پیکسل ۶ پرو.

گوشی های سطح 12 اندروید

سطح عملکرد ۱۱ اندروید

مشخصاتی که گوگل برای سطح ۱۱ عملکرد اندروید تعریف می‌کند، به صورت زیر است:

  • حداقل ۶ گیگابایت رم؛
  • نمایشگر با رزولوشن حداقل ۱۰۸۰p و چگالی پیکسل ۴۰۰dpi؛
  • سرعت نوشتن متوالی حداقل ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه، سرعت خواندن متوالی حداقل ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن تصادفی حداقل ۱۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن تصادفی حداقل ۴۰ مگابایت بر ثانیه؛
  • دوربین عقب حداقل ۱۲ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه؛
  • دوربین جلوی حداقل ۴ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه.

بد نیست بدانید که گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۲ سامسونگ تا کنون در این سطح بندی گوگل ظاهر نشده اند. دلیل این امر نیز احتمالا این است که سامسونگ تاکنون علاقه ای به در نظر گرفتن استانداردهای سطح بندی گوگل برای محصولاتش نشان نداده است.

سطوح عملکردی اندروید

بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار

پس از معرفی پیش‌نیازهای قرار گرفتن در دسته‌های مختلف طبقه بندی، زمان آن رسیده تا تعدادی از برترین محصولات اندرویدی بازار که در بالاترین سطح عملکردی قرار دارند را مرور کنیم. دقت کنید که ترتیب معرفی گوشی‌ها به معنای قوی‌تر یا ضعیف‌تر بودن آن‌ها نیست. تمامی محصولات مورد بررسی، عملکرد فوق العاده ای دارند و به عنوان قدرتمندترین و بهترین محصولات اندرویدی شناخته می‌شوند.

وان پلاس ۱۰ پرو

بهترین گوشی های اندروید 12 بازار

وان پلاس ۱۰ پرو در ماه ژانویه ۲۰۲۲ رونمایی شد. این گوشی نمایشگری ۶.۷ اینچی دارد و از پانل امولد LTPO Fluid 2 استفاده می‌کند که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل را ارائه می‌دهد. به دلیل حاشیه‌های بسیار باریک این گوشی، نسبت صفحه نمایش به فضای جلوی گوشی برابر با ۹۰ درصد است. OnePlus 10 Pro به چیپست‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز است و ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 دارد. در قسمت پشت این گوشی با دوربین سه گانه طرف هستیم که از تنظیم رنگ Hasselblad بهره مند است. دوربین اصلی این گوشی، ۴۸ مگاپیکسلی و فوق عریض است. همچنین یک حسگر ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض نیز ماژول دوربین را تکمیل می‌کنند. ظرفیت باتری این محصول ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن با توان ۸۰ وات انجام می‌شود. علاوه بر این، شارژ سریع بی سیم در این گوشی نیز با توان ۵۰ وات انجام می‌شود. قابلیت شارژ معکوس و استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت هم از دیگر مشخصات این پرچمدار قدرتمند به شمار می‌روند.

اوپو فایند ایکس ۳ پرو

بهترین گوشی های اندروید 12 بازار

یکی دیگر از بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار، گوشی Oppo Find X3 Pro است. نمایشگر این گوشی ۶.۷ اینچی و امولد است و قادر به نمایش یک میلیارد رنگ است. نرخ بازیابی ۱۲۰ هرتز، استاندارد HDR10+ و حداکثر روشنایی ۱۷۰۰ نیت از دیگر مشخصات صفحه نمایش این محصول هستند. رزولوشن نمایشگر اوپو فایند ایکس ۳ پرو ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل و نسبت صفحه نمایش آن ۲۰:۹ است. علاوه بر این، لایه محافظه گوریلا گلس ۵ نیز مقاومت بسیار خوبی به نمایشگر این گوشی می‌بخشد. این پرچمدار اوپو از تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در کنار ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

در قسمت پشت، ماژول دوربین چهارگانه برای این گوشی به کار گرفته شده است. این ماژول دوربین متشکل از یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض، یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو، یک حسگر فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک سنسور سه مگاپیکسلی میکروسکوپ است. ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع آن با توان ۶۵ وات انجام می‌شود. همچنین، شارژ سریع بی سیم این گوشی با توان ۳۰ وات انجام می‌شود و شارژ معکوس هم ۱۰ واتی است. اوپو فایند X3 پرو استاندارد IP68 را هم کسب کرده و به یک سیستم خنک کننده بسیار بزرگ مجهز است.

ریلمی GT 2 پرو

گوشی ریلمی جی تی 2 پرو

ریلمی جی تی ۲ پرو صفحه نمایش ۶.۷ اینچی امولد دارد که نرخ بازیابی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل دارد. این گوشی مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ( واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۷۰) به بازار عرضه شد و از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، در کنار ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. Realme GT 2 Pro همچنین از سیستم عامل اندروید ۱۲ استفاده می‌کند.

ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس

بهترین گوشی های اندروید 12 بازار

صفحه نمایش vivo X60 Pro Plus اندازه ای ۶.۵۶ اینچی دارد و از پانل‌های امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۷۶ پیکسل بهره می‌برد. در این گوشی نیز از چیپست‌های اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌شود. علاوه بر این، در نسخه‌های مختلف این محصول، شاهد تعبیه هشت یا دوازده گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هستیم.

ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس

ویوو ایکس 70 پرو پلاس

X70 Pro+ دومین نماینده ویوو در لیست بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار است. این گوشی نمایشگری ۶.۷۸ اینچی و امولد دارد که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. در این اسمارتفون از تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس استفاده می‌شود و هشت یا دوازده گیگابایت رم، در کنار ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

شیائومی ۱۲

شیائومی 12 پرو

شیائومی ۱۲ در مقایسه با سایر غول‌های حاضر در لیست، اندازه کوچک‌تری دارد. صفحه نمایش این گوشی ۶.۲۸ اینچی است و در آن از پانل‌های OLED استفاده می‌شود. این نمایشگر قادر به نمایش ۱ میلیارد رنگ است و نرخ بازیابی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، پشتیبانی از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10+ در کنار حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر است. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و توسط لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. چگالی این نمایشگر ۴۱۹ پیکسل بر اینچ است. اندروید ۱۲ به صورت پیش فرض بر روی شیائومی ۱۲ نصب است.

شیائومی ۱۲ پرو

بهترین گوشی های اندروید 12 بازار

Xiaomi 12 Pro نمایشگری ۶.۷۳ اینچی با پانل‌های LTPO AMOLED دارد که قادر به نمایش یک میلیارد رنگ است. همانند اکثر محصولات لیست کنونی، نرخ بازیابی صفحه نمایش شیائومی ۱۲ پرو نیز ۱۲۰ هرتز است و استانداردهای دالبی ویژن و HDR10+ توسط آن پشتیبانی می‌شود. همچنین، حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی هم ۱۵۰۰ نیت است. نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو قادر به ارائه رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است و توسط لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. چگالی پیکسل این گوشی ۵۲۱ پیکسل بر اینچ است که عدد بسیار در خور توجهی به شمار می‌رود.

گوگل پیکسل ۶

پیکسل 6

Pixel 6 گوگل صفحه نمایشی ۶.۴ اینچی و امولد دارد که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی را ارائه می‌دهد و نرخ بازیابی آن ۹۰ هرتز است. ظرفیت رم این گوشی ۸ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت است. همچنین، ظرفیت باتری این محصول ۴۶۱۴ میلی آمپر ساعت است و شارژر سریع آن با نرخ ۳۰ وات انجام می‌شود. شارژ بی سیم ۲۱ وات در کنار شارژ معکوس از دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند. گوگل همچنین در نسل ششم پیکسل‌های خود از تراشه‌های تنسور با معماری ۵ نانومتری استفاده می‌کند.

گوگل پیکسل ۶ پرو

بهترین گوشی های اندروید 12 بازار

Google Pixel 6 Pro هم از تراشه‌های ۶ نانومتری تنسور استفاده می‌کند. تراشه‌های تنسور توسط خود گوگل طراحی می‌شوند و در خانواده پیکسل ۶ به کار می‌روند. پیکسل ۶ پرو همچنین دوازده گیگابایت رم دارد و از ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برد. علاوه بر این، در این دستگاه شاهد استفاده از نمایشگرهای ۶.۷۱ اینچی LTPO AMOLED هستیم که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل دارند و نرخ بازیابی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کنند. دومین نماینده گوگل در لیست بهترین گوشی های اندروید ۱۲ بازار همچنین یک باتری غول پیکر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که با نرخ ۳۰ وات شارژ می‌شود. Pixel 6 Pro همچنین از شارژ بی سیم ۲۳ واتی و شارژ معکوس هم بهره می‌برد. باتری و سیستم شارژ این محصول یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌روند.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.