تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 32911

۸ کارایی فلش مموری که بهتر است بدانید

۸ کارایی فلش مموری که بهتر است بدانید

فلش مموری چه کاربردهایی دارد؟ همانطور که همه شما می دانید، درایو USB یا فلش یک دستگاه ذخیره سازی قابل حمل است و به اندازه کافی سبک است تا به یک جا کلیدی متصل شود. از فلش می توان به جای دیسک کم حجم استفاده کرد. هنگامی که کاربر دستگاه فلش مموری را به پورت USB متصل می کند ، سیستم عامل کامپیوتر فلش را به عنوان یک درایو تشخیص می دهد و یک حرف درایو به آن اختصاص می دهد. اما در این پست قصد معرفی فلش را نداریم در ادامه به ۸ کارایی فلش مموری خواهیم پرداخت که کمتر با آن ها آشنا هستید.
بسیاری از افراد از فلش به عنوان یک حافظه برای انتقال یا پخش انواع رسانه ها مانند عکس، موسیقی، فیلم و… استفاده می کنند که عالی است اما فلش مموری شما کارایی های دیگری نیز انجام می دهد که آشنایی با آن ها می تواند به شما کمک زیادی کند.
روی آن سیستم عامل نصب کنید از طریق فلش مموری می توانید سیستم عامل قدیمی خود را به روزرسانی کنید یا سیستم عامل جدیدی را نصب کنید و از آن لذت ببرید.
اگر شما به عنوان یک متخصص امنیت فعالیت میکنید، همیشه می توانید یک نسخه از سیستم عامل محبوب لینوکس را به صورت بوتیبل بر روی فلش خود داشته با..

فلش مموری چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که همه شما می دانید، درایو USB یا فلش یک دستگاه ذخیره سازی قابل حمل است و به اندازه کافی سبک است تا به یک جا کلیدی متصل شود. از فلش می توان به جای دیسک کم حجم استفاده کرد. هنگامی که کاربر دستگاه فلش مموری را به پورت USB متصل می کند ، سیستم عامل کامپیوتر فلش را به عنوان یک درایو تشخیص می دهد و یک حرف درایو به آن اختصاص می دهد. اما در این پست قصد معرفی فلش را نداریم در ادامه به ۸ کارایی فلش مموری خواهیم پرداخت که کمتر با آن ها آشنا هستید.

بسیاری از افراد از فلش به عنوان یک حافظه برای انتقال یا پخش انواع رسانه ها مانند عکس، موسیقی، فیلم و… استفاده می کنند که عالی است اما فلش مموری شما کارایی های دیگری نیز انجام می دهد که آشنایی با آن ها می تواند به شما کمک زیادی کند.

روی آن سیستم عامل نصب کنید

از طریق فلش مموری می توانید سیستم عامل قدیمی خود را به روزرسانی کنید یا سیستم عامل جدیدی را نصب کنید و از آن لذت ببرید.

اگر شما به عنوان یک متخصص امنیت فعالیت میکنید، همیشه می توانید یک نسخه از سیستم عامل محبوب لینوکس را به صورت بوتیبل بر روی فلش خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید در هر سیستم دیگری آن را اجرا کرده و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب کالی لینوکس

کامپیوتر خود را قفل کنید

اگر به دنبال امنیت بیشتر برای کامپیوتر خود هستید، پیشنهاد می کنیم از یک رمز فیزیکی علاوه بر رمز نرم افزاری برای قفل سیستم خود استفاده کنید. حافظه USB شما می تواند به عنوان کلید کامپیوتر باشد. یکی از برنامه های رایگان مانند Predator را نصب کنید و از آن به عنوان کلید فیزیکی کامپیوتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه قفل کامپیوتر با فلش

از اطلاعات مهم محافظت کنید

اگر شما فایل های مهمی مانند عکس، رمز عبور و موارد مشابه را دارید و نمی خواهید آن ها را روی کامپیوتر نگه دارید یا در فضاهای ابری آپلود کنید، پس فلش مموری بهترین گزینه برای محافظت از آن ها است.

کافیست مدارک مهم را روی فلش بریزید و رمز عبوری برای آن تنظیم کنید سپس آن را در جایی پنهان کنید. در نتیجه فقط شما به فایل های موجود در درایو دسترسی خواهید داشت و فلش را برای هر کسی که آن را پیدا یا سرقت کند بی فایده می کند.

برنامه های کاربردی را روی آن بریزید

بسیاری از نرم افزارها و اپلیکیشن ها نسخه قابل حمل یا پرتابل خود را ارائه داده اند. بنابراین می توانید نسخه پرتابل برنامه های پُر استفاده خود را روی فلش بریزید و بدون نیاز به نصب، آن ها را اجرا کنید. برنامه هایی مانند Firefox ، Chrome و موارد دیگر را فقط با فلش خود در هر کامپیوتری اجرا کنید.

سرعت کامپیوتر خود را بالا ببرید

اگر کامپیوتر شما دارای RAM پایینی است نگران نباشید. می توانید چندین برنامه را همزمان و بدون کاهش سرعت کامپیوتر اجرا کنید. برای این کار از حافظه USB می توان به عنوان حافظه RAM استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از فلش مموری به عنوان RAM در کامپیوتر

حافظه USB را به عنوان وب سرور قابل حمل استفاده کنید

از فلش خود به عنوان وب سرور استفاده کنید. برای این منظور می توانید نسخه xmapp live را نصب کنید.

رهایی دادن سیستم از ویروس

اگر کامپیوتر شما تبدیل به یک منبع بزرگ ویروس شده باشد، می توانید با نصب کردن یک آنتی ویروس روی فلش فایل های خود را نجات دهید. با نصب نرم افزار رایگان AVG در درایو USB خود ، می توانید یک کامپیوتر ویروسی شده را اسکن کنید و اگر همه چیز خوب پیش رفت، سیستم خود را دوباره زنده کنید.

نسخه پرتابل Dropbox

می توانید نسخه قابل حمل Dropbox را روی فلش بریزید. به این ترتیب برخی مواقع مانند سفر، دسترسی ساده تری به فایل های خود خواهید داشت.

علاوه بر موارد گفته شده درباره فلش مموری، باز هم کاربردهای دیگری برای برخی افراد دارد که میتوانید آن ها را در بخش کامنت ها برای ما بنویسید.

۴.۸ / ۵ ( ۶ امتیاز )

نوشته ۸ کارایی فلش مموری که بهتر است بدانید اولین بار در کالی بویز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.