تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۱۷
کد خبر : 70069

۸ نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

۸ نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

۸ نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شویدبرنامه‌نویس ها از روحیه و مهارت خاصی برای انجام کار برخوردارند. در این میان، ۸ نشانه وجود دارد که بیان‌گر عدم تناسب شما با حرفه کدنویسی است.
برنامه‌نو..

۸ نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

برنامه‌نویس ها از روحیه و مهارت خاصی برای انجام کار برخوردارند. در این میان، ۸ نشانه وجود دارد که بیان‌گر عدم تناسب شما با حرفه کدنویسی است.

برنامه‌نویسی علاقه‌مندی و فداکاری خاصی را می‌طلبد که تنها برخی از افراد به طور ذاتی از آن بهره‌مند هستند. اما شما چطور؟ آیا کدنویسی برایتان مناسب است؟ در این مطلب به چند نشانه می‌پردازیم که شما را در مسیر خودشناسی یاری خواهد کرد. فناوری، صنعتی است پیشرو که این روزها حرف اول را می‌زند. بنابراین بسیاری از جوانان، اشتغال در این حوزه را به عنوان مقصد نهایی خود مثلا به‌عنوان یک برنامه‌نویس در نظر می‌گیرند. در این میان برخی به هدف خود می‌رسند، اما پس از مدتی در می‌یابند که قلب آنها به حرفه دیگری تعلق داشته است.

از کجا بفهمیم برنامه‌نویسی برای ما مناسب است و آیا این همان حرفه‌ای است که آرزویش را داشتیم؟ طرح این پرسش‌ها و پاسخ صادقانه به آنها، ممکن است شما را با این واقعیت مواجه کند که برخی افراد به‌طور محض از کدنویسی متنفرند.

اما اگر هنوز مطمئن نیستید که برنامه‌نویسی برای شما مناسب است یا خیر، در اینجا به ۸ نشانه می‌پردازیم که ممکن است بیان‌گر آن باشد که برخلاف تصور، چندان با این حرفه تناسب ندارید.

۸ دلیل که نشان می‍دهند شما برنامه‌نویس نخواهید شد

۱- فاقد خلاقیت تجربی هستید

8 نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

برنامه‌نویسی علیرغم پایه و اساس آن در منطق، یک هنر خلاقانه است. یک برنامه جدید مانند یک بوم خالی است. قلم‌موها و پالت رنگ‌های شما نیز به عنوان زبان‌ها، چارچوب و کتابخانه تشکیل دهنده آن محسوب می‌شوند. شما به یک چشم‌انداز خاص برای خلق برنامه و خلاقیت در آن نیاز دارید تا بتوانید به ایده مورد نظر خود، حیات ببخشید.

به زعم برنامه‌نویسان کهنه‌کار، اینکه بگوییم چه راه حل مطلقی برای کدنویسی خوب و حرفه‌ای وجود دارد، چندان واقع‌بینانه نیست. این بدان معنی است که بگوییم تنها یک راه برای ساختن خانه، نوشتن رمان یا پختن کیک وجود دارد. واقعیت آن است که راه‌های متنوع و متفاوتی برای کدنویسی یک نرم‌افزار وجود دارد و اولین قدم، میل شخصی شما به آزمایش کردن و آزمون و خطا است.

بدون حس کنجکاوی، یک دید تونل مانند را توسعه خواهید داد که برای ارائه ایده‌های جدید مشکل‌ساز خواهد بود. در آن مرحله، برنامه‌نویسی به یک کار پیش پا افتاده تبدیل خواهد شد و آن جرقه هیجانی اولیه که زمینه‌ساز ورود شما به این حرفه بوده، از بین خواهد رفت.

۲- در حوزه کاری، مستقل و خودکار نیستید

8 نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

شما در هیچ‌کاری موفق نخواهید شد، مگر آنکه به شدت خودجوش و خودکار باشید. این واقعیت با اینکه تقریبا در تمام حرفه‌ها قابل تعمیم بوده، اما در برنامه‌نویسی به‌طور ویژه‌ای صادق است.

یک کدنویس ماهر می‌تواند به خود انگیزه القا کند. برنامه‌نویسی، درست مانند هر تجارت دیگر، اساسا تکراری است. اگر برای سرمایه‌‌گذاری بر روی نوع کاری که نیازمند توسعه است، به مشکل برخورده‌اید، احتمالا با دشواری‌هایی مواجه خواهید شد که در نهایت به فرسودگی و ناامیدی منجر می‌شود.

شما باید بتوانید به‌وسیله ابتکار شخصی خود مشکلات را حل کنید. بسیاری از چالش‌ها، مانند نمونه‌های گذشته خواهند بود. یک لوله‌کش وقتی در خانه مشتری حاضر می‌شود، برای نوع جدیدی از تعمیر سینک درخواست نمی‌کند. آنها صرفا به حل مشکل بسنده کرده و خود را برای چالش بعدی آماده می‌کنند.

به همین دلیل، راه حل برخی از مشکلات از طرق دیگر یافت می‌شوند. برنامه‌نویسان با تجربه به مرور زمان به گنجینه‌ای از دانش تبدیل می‌شوند. شما باید در تلاش خود برای جستجوی این تکرارها و الگوها در هر فرصتی پرشور و اشتیاق ظاهر شوید. زیرا از نتیجه این استراتژی، در آینده همه چیز آسان‌تر خواهد شد.

۳- وجود مشکلات منطقی برای شما قابل‌ تحمل نیستند

8 نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

این یک تصور غلط رایج است که برای درک برنامه‌نویسی باید حتما نابغه ریاضیات باشید! اگر دانش‌آموز ممتاز کلاس نبوده‌اید، محدودیتی برای یادگیری این حرفه ندارید. با این‌حال، شما به توانایی حل مسائل، با استفاده از تفکر منطقی و الگوریتمی نیاز دارید.

آیا به‌طور طبیعی به حل پازل و معما علاقه‌مندید؟ آیا کنجکاو و مشتاق آن هستید که بدانید چرا دنیای دیجیتال ما به شکل کنونی عمل می‌کند؟ اگر نه، زمانی که به ستون‌های جدول این صنعت بر بخورید، ناامید خواهید شد. این موارد باید شما را مجذوب خود کنند. اگر چنین نشد، احتمالا باید در انتخاب خود تجدیدنظر کنید.

بخش عمده‌ای از بازده فکری مبتنی بر برنامه‌نویسی از حل یک معما حاصل می‌شود. هرچه این پازل پیچیده‌تر باشد، زمانی‌که در نهایت آن‌را حل می‌کنید، لذت بیش‌تری به شما منتقل خواهد شد. اگر این احساس، آتش شور و اشتیاق را در درون شما روشن نکند، برنامه‌نویسی چیزی جز یک رژه بی‌پایان از سرخوردگی و فرسودگی نخواهد بود.

۴- به انجام تحقیق بی‌میل هستید

8 نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

فارغ از اینکه تا چه حد در مورد کدنویسی اطلاعات کسب کرده‌‌اید، همیشه به یک قلمروی ناشناخته و جدید برخورد خواهید کرد. شاید شما در حال کار بر روی یک برنامه وب هستید و نمی‌توانید چارچوبی برای همکاری بدست آورید، یا ممکن است پس از گذراندن ۱۰ سال از تسلط بر جاوا، پروژه‌ای بر اساس زبان پایتون به شما محول شود.

چگونه بر این چالش‌ها غلبه خواهید کرد؟ هیچ کتاب راهنمای سرراست و مشخصی برای باز کردن این فصل وجود ندارد. در عوض، پاسخ‌‌ها را باید در اراده خود جستجو کنید. تنها ابزار در اختیار شما، اسناد کد، گوگل و درایو برای پرسیدن سوالات و تحقیق است.

اگر با ورود به مرزها و تجارب جدید راحت نیستید، در حرفه برنامه‌نویسی پیشرفت نخواهید داشت. فراموش نکنید که این همیشه باهوش‌ترین توسعه‌دهندگان نیستند که در نهایت به موفق‌ترین تبدیل می‌شوند. در عوض، افرادی که می‌دانند چگونه مشکلات را تجزیه و تحلیل کرده و قطعات ذهنی خود را به راه‌حل تبدیل کنند، برندگان نهایی این حرفه خواهند بود.

۵- ساعات کاری عادی را ترجیح می‌دهید

8 نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

مشاغل برنامه‌نویسی از لحاظ ساعات کاری، منعطف هستند. برخی از این شغل‌ها در حوزه فناوری باعث می‌شوند که شما در محل کار و یک دفتر خاص به کار خود مشغول شوید. با این‌حال برخی این اجازه را به شما می‌دهند تا از راه دور کار کنید. می‌توانید برای یک استارت‌آپ به عنوان فریلنسر کار خود را آغاز کنید تا از این طریق مسیر خود را هموار کنید. همچنین می‌توانید به‌صورت استخدام رسمی و به‌طور ثابت در قالب سنتی‌تر شرکتی فعالیت داشته باشید.

در هر صورت، یک برنامه‌نویس موفق باید خود را وقف کار و هدف خود کند. بنابراین شب‌کاری‌های گاه و بی‌گاه، جلسات طولانی و کاهش تعادل میان دو مولفه کار و زندگی، سناریو‌های متحملی برای یک کدنویس هستند.

۶- تمرکز اصلی شما صرفا بر کسب درآمد و حقوق بالا است

8 نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

شکی نیست که برنامه‌نویسی می‌تواند حرفه‌ای درآمدزا برای تشکیل یک زندگی مناسب را برای شما فراهم کند. احتمالا در حین جستجو در سایت‌های اشتغال، از سطح بالای دستمزدهای شرکت‌های برتر این صنعت به وجد آمده‌اید. شما اولین نفر نبوده و آخرین نفر هم نخواهید بود که در تلاش هستید تا سهمی از این درآمد بالا را عاید خود کنید.

همان‌طور که بازارها به مرور به اشباع می‌رسند، باید به‌طور مداوم روی خود سرمایه‌گذاری کنید تا به اندازه کافی در رقابت دوام آورده و بتوانید در یک محیط حرفه‌ای بدرخشید. مدرک کارشناسی اغلب (اگرچه نه همیشه) مورد نیاز است، اما مدارک کارشناسی ارشد به‌طور فزاینده‌ای در موقعیت‌های بالاتر رواج دارد.

آیا می‌توان به عنوان یک کدنویس درآمد بالایی را کسب کرد؟ قطعا. اما راه آسانی برای آن وجود ندارد، اگر به دنبال آن هستید که با صرف کمترین زمان ممکن، ثروت بالایی را به جیب بزنید، این حرفه برای شما مناسب نخواهد بود.

۷- از یادگیری مداوم لذت نمی‌برید

8 نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

دقیقا مانند مطالعات پزشکی، کدنویسی نیز از یک مجموعه مهارت خاص و در تکامل تشکیل شده که به‌طور پیوسته و منظم در حال ارتقا است. همان‌طور که تکنولوژی در حال تکامل است، پایگاه دانش مورد نیاز توسعه‌دهندگان نیز رشد می‌کند.

علیرغم اینکه پایتون و جاوا از زبان‌های رایج و پیشروی بازار هستند، اما همواره زبان‌ها و چارچوب‌های جدیدی برای یادگیری وجود دارند که از راه‌حل‌های جدید، گردش کار و موارد دیگر می‌توان نام برد.

اگر شما اهل آن نیستید که بخواهید مهارت‌های خود را به‌طور منظم و چندباره ارتقا دهید، احتمالا برای برنامه‌نویسی ساخته نشده‌اید.

۸- به مشورت و همفکری علاقه ندارید

8 نشانه برای اینکه شما نمی‌توانید برنامه‌نویس شوید

در حالی‌که تحقیق و تجزیه و تحلیل، از اصلی‌ترین ارکان کدنویسی هستند، یک مهارت ضروری وجود دارد که همه برنامه‌نویسان باید آن را در ابزارآلات دانش خود داشته باشند. آن هم چیزی نیست جز مهارت تشکیل شبکه؛ هنگام عبور از موانع و چالش‌ها، حمایت یک جامعه مرتبط با این حوزه، بسیار ارزشمند است.

مانند بسیاری از نویسندگان که در مقاطعی از معضل ایست فکری رنج می‌برند، حتی کدنویسان حرفه‌ای نیز برای باز کردن وصله‌های کور و پر پیچ و خم خود، به کمک نیاز دارند. در این راستا، فرصت تماس با کارشناسان و همفکری با آنها برای کمک به شما، بسیار مفید خواهد بود.

در حالی‌که افرادی با خصوصیات درونگرا عموما به سمت حرفه برنامه‌نویسی گرایش دارند، اما در این میان افرادی بهترین شانس را برای موفقیت دارند که از ایجاد یک شبکه و جامعه فکری هراس ندارند. اگر با گرفتن مشورت و کمک سایرین برای ارتقای کار خود در انجام پروژه‌ها راحت نیستید، احتمالا بهتر باشد به یک خط کاری دیگر فکر کنید.

کدنویسی را دوست ندارم، حالا باید چه‌ کنم؟

واقعیت این است فارغ از نوع تجارت شما، کار، عار نیست! اما برنامه‌نویسی بدون شک حرفه‌ای نیست که هر شخصی بدون توجه به انگیزه، پشتکار، علاقه و استعداد، به آن تعلق خاطر داشته باشد. تا آنجا که یک بعدازظهر خسته‌کننده در مقابل رایانه، ممکن است به قیمت یک عمر دلسردی شما تمام شود.

تا وقتی‌که به‌طور جدی در جهت یادگیری کدنویسی تلاش نکرده‌اید، تسلیم و ناامید نشوید. بهترین راه برای یافتن اینکه آیا برنامه‌نویسی برای شما مناسب است یا خیر، این بوده که مستقیما وارد شوید و امتحان کنید. یاد بگیرید چگونه اسکریپت بنویسید، یک زبان فرا بگیرید و از کتاب‌های کدنویسی کمک بگیرید. هر چیزی که درک شما را از این حرفه گسترش می‌دهد، سرانجام به شما کمک می‌کند تا در زمینه انتخاب این حرفه تصمیمی درست اتخاذ کنید.

اگر برای یافتن شغل ایده‌آل خود مصمم هستید، فرصت‌های بسیاری در حوزه فناوری وجود دارند. حتی اگر قبلا مدرک گرفته‌اید، مشاغل برنامه‌نویسی متنوعی برای فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر وجود دارند که می‌توانید هر یک را به دقت بررسی کنید. گزینه‌های پیش رو چیست؟ بیش از چند راه وجود دارد که می‌توانید به وسیله آنها، از دانش خود به خوبی استفاده کنید.

کدنویسی برای همه نیست

در حالی‌که تقریبا همه ما می‌توانیم نحوه نوشتن کد را حداقل در سطوح ابتدایی بیاموزیم، اما این به معنای لذت بردن از یک حرفه طولانی نیست، خصوصا وقتی که احساس کنید برای انجام آن ساخته نشده‌اید. این احتمال نیز وجود دارد که یک توسعه‌دهنده بااستعداد باشید و هنوز به یک نتیجه قطعی در این باره نرسیده‌اید.

منبع :makeusofمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.