تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۴۷
کد خبر : 55893

۸۲ درصد کاربران اندروید هیچ ذوقی برای داشتن آیفون ۱۳ ندارند

۸۲ درصد کاربران اندروید هیچ ذوقی برای داشتن آیفون ۱۳ ندارند

۸۲ درصد کاربران اندروید هیچ ذوقی برای داشتن آیفون ۱۳ ندارندبر اساس یک نظرسنجی انجام شده بین چندین هزار نفر، ۸۲ درصد از کاربران اندروید تمایلی به خرید آیفون ۱۳ ندارند و همچنان گوشی اندرویدی خودشان را ح..

کاربران اندروید و خرید آیفون ۱۳۸۲ درصد کاربران اندروید هیچ ذوقی برای داشتن آیفون ۱۳ ندارند

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده بین چندین هزار نفر، ۸۲ درصد از کاربران اندروید تمایلی به خرید آیفون ۱۳ ندارند و همچنان گوشی اندرویدی خودشان را حفظ خواهند کرد.

اپل خودش را آماده رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در ۲۳ شهریور ماه می‌کند. در همین راستا وب‌سایت SellCell نظرسنجی را بین کاربران اندروید برگزار کرده و از آن‌ها خواسته نظرشان را راجع به خرید آیفون‌های بعدی بگویند. این نظرسنجی الکترونیکی بین بیش از ۵ هزار کاربر گوشی‌های اندرویدی با سن ۱۸ سال به بالا انجام شده است. در این میان، حدود ۸۲ درصد شرکت کنندگان هیچ علاقه‌ای به مهاجرت به آیفون ۱۳ نداشتند و تنها ۱۸ درصد خواهان این گوشی بودند.

این درحالیست که سال گذشته طی یک نظرسنجی مشابه، ۳۳ درصد کاربران اندروید علاقه‌مند مهاجرت به پلتفرم آی او اس با خرید آیفون ۱۲ بودند. این وب‌سایت نظرسنجی مشابهی را نیز بین کاربران آیفون‌های اپل برگزار کرده که نتیجه آن، برنامه‌ریزی ۴۴ درصد کاربران آیفون‌های فعلی برای ارتقا به آیفون ۱۳ بوده است.

نسل بعدی آیفون‌ها پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل فعلی نخواهد داشت. به نظر می‌رسد این گوشی‌ها یک چیپست جدید، حسگرهای دوربین بزرگ‌تر، قابلیت‌های جدید فیلمبرداری، حافظه ۱ ترابایتی و همچنین نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی (فقط برای مدل‌های پرو) را به همراه خواهد داشت.

زمانی که از این شرکت کنندگان پرسیده شده که چه چیزی باعث علاقه‌مند نبودن شما به آیفون ۱۳ شده، حدود ۳۲ درصد کاربران اندروید فقدان حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر را دلیل این اتفاق دانسته‌اند. اوایل سال ۲۰۲۰ شایعاتی مبنی بر تجهیز این گوشی‌ها به یک تاچ آیدی روی صفحه شنیده می‌شد، اما به نظر نمی‌رسد چنین چیزی رخ دهد.

دلایلی که کاربران اندروید را نسبت به خرید آیفون ۱۳ دلسرد می‌کند

کاربران اندروید و خرید آیفون ۱۳

دلیل مهم دیگری که کاربران گوشی‌های اندرویدی را در مورد داشتن آیفون ۱۳ دلسرد می‌کند، محدودیت‌های گزینه‌های سفارشی‌سازی iOS (با ۱۶.۷ درصد آرا) و محدودیت‌های دانلود اپلیکیشن‌ها (با ۱۲.۸ درصد آرا) از منابعی غیر از App Store است. ۱۲ درصد از شرکت کنندگان نیز معتقدند که گوشی‌های اندرویدی سخت افزار بهتری دارند.

حدود ۱۰.۵ درصد شرکت کنندگان می‌گویند قابلیت اسکن تصاویر iCloud که از هش‌های رمزنگاری شده برای شناسایی موارد مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان استفاده می‌کند، دلیل دیگری برای نخریدن آیفون بعدی است.

از دیگر دلایلی که باعث شده کاربران علاقه‌ای به خرید آیفون ۱۳ نداشته باشند می‌توان به مقرون به صرفه نبودن آیفون‌ها (۴.۵ درصد)، ترجیح دستیار صوتی Google Assistant به Siri (با ۲.۶ درصد)، فقدان قابلیت مالتی‌تسکینگ تقسیم صفحه (۲.۳ درصد) و فاقد مدل‌های تاشو بودن (با ۰.۸ درصد)‌ اشاره کرد.

دلایلی که کاربران را ترغیب به خرید آیفون ۱۳ می‌کند

کاربران اندروید و خرید آیفون ۱۳

اما از بین کاربرانی که به مهاجرت فکر می‌کنند، ۵۱.۴ درصد شیفته‌ی پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌مدت اپل هستند. اگرچه سامسونگ و وان پلاس هم وعده پشتیبانی سه ساله نرم افزاری برای گوشی‌های جدیدشان را می‌دهند، ولی اکثر گوشی‌سازهای اندرویدی دو پشتیبانی نرم افزاری را ارائه می‌کنند. این درحالیست که اپل بین ۵ تا ۶ سال از گوشی‌هایش پشتیبانی نرم افزاری می‌کند.

حدود ۲۴ درصد کاربران اندرویدی یکپارچگی اکوسیستم اپل را می‌پسندند و ۱۱.۴ درصد دیگر نیز بر این باورند که اپل محافظت بهتری از حریم خصوصی کاربرانش را ارائه می‌کند.

آیفون ۱۳ پرو مکس ۶.۷ اینچی و آیفون ۱۳ ۶.۱ اینچی گزینه محبوب‌ترین برای خرید بین کاربران هستند. در حالی که تنها ۵ درصد کاربران به خرید آیفون ۱۳ مینی علاقه‌مند هستند. همچنین اغلب مهاجرین علاقه‌ای به خرید اپل واچ سری ۷ و ایرپادز ۳ ندارند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.