تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
کد خبر : 35185

۷ ویژگی مهم که پیام رسان واتساپ فاقد آن است

۷ ویژگی مهم که پیام رسان واتساپ فاقد آن است

۷ ویژگی مهم که پیام رسان واتساپ فاقد آن استپیام رسان واتساپ محبوب‌ترین اپلیکیشن با بیش از ۲ میلیارد کاربر است. این برنامه در کنار تمام قابلیت‌هایش، از نبود ویژگی‌هایی رنج می‌برد که وجود آن‌ها ضروری به نظر می رسد.
واتساپ با بیش از ۲ میلیارد کاربر، محبوب‌ترین پیام رسان جهان است. روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام در این پیام رسان بین کاربران رد و بدل می‌شود. همین باعث شده توسعه‌دهندگان با به‌روزرسانی‌های گاه و بی‌گاه سعی کنند ویژگی‌های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کنند تا اجازه ندهد هیچ رقیبی به آن نزدیک شود.
بیشتر بخوانید:
واتس اپ محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان جهان در سال ۲۰۲۰ شد
توسعه دهندگان واتساپ طی سالیان گذشته ویژگی‌های مختلفی را به این پلتفرم پیام رسان اضافه کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اضافه شدن تماس های ویدیویی، احراز هویت بیومتریک، افزودن یادآورها، امکان حذف پیام‌های ارسال شده و همچنین افزایش بیشتر امنیت کاربران اشاره کرد. با این حال هنوز هم ویژگی‌های زیادی وجود دارد که پیام رسان واتساپ فاقد آن‌ها است و باعث می‌شود رقبایی مانند تلگرام فضای خوبی برای تصاحب جایگاه این پلتفرم ..

۷ ویژگی مهم که پیام رسان واتساپ فاقد آن است

پیام رسان واتساپ محبوب‌ترین اپلیکیشن با بیش از ۲ میلیارد کاربر است. این برنامه در کنار تمام قابلیت‌هایش، از نبود ویژگی‌هایی رنج می‌برد که وجود آن‌ها ضروری به نظر می رسد.

واتساپ با بیش از ۲ میلیارد کاربر، محبوب‌ترین پیام رسان جهان است. روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام در این پیام رسان بین کاربران رد و بدل می‌شود. همین باعث شده توسعه‌دهندگان با به‌روزرسانی‌های گاه و بی‌گاه سعی کنند ویژگی‌های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کنند تا اجازه ندهد هیچ رقیبی به آن نزدیک شود.

بیشتر بخوانید:

واتس اپ محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان جهان در سال ۲۰۲۰ شد

توسعه دهندگان واتساپ طی سالیان گذشته ویژگی‌های مختلفی را به این پلتفرم پیام رسان اضافه کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اضافه شدن تماس های ویدیویی، احراز هویت بیومتریک، افزودن یادآورها، امکان حذف پیام‌های ارسال شده و همچنین افزایش بیشتر امنیت کاربران اشاره کرد. با این حال هنوز هم ویژگی‌های زیادی وجود دارد که پیام رسان واتساپ فاقد آن‌ها است و باعث می‌شود رقبایی مانند تلگرام فضای خوبی برای تصاحب جایگاه این پلتفرم داشته باشند. در این جا ما می‌خواهیم به ۷ مورد از این ویژگی‌ها و امکانات بپردازیم.

۷ ویژگی مهمی که در پیام رسان واتساپ وجود ندارد

۱- ویرایش پیام‌های ارسالی

پیام رسان واتساپ

اگر در واتساپ پیامی را ارسال کنید که بعداً متوجه یک غلط املایی یا اطلاعات اشتباهی در آن شوید، راهی برای ویرایش پیام شما وجود ندارد. شما تنها می‌توانید آن پیام را حذف کنید و مجدداً پیام جدیدی را برای کاربر ارسال کنید. بماند که حذف شدن یک پیام هم به اطلاع طرف مقابل خواهد رسید. این درحالیست که چه در نسخه موبایل و چه دسکتاپ تلگرام شما این امکان را دارید پیام‌هایی که ارسال می‌کنید را به طور کامل ویرایش کنید.

۲- پشتیبانی از چند حساب کاربری

پیام رسان واتساپ

یکی از بزرگ‌ترین نقص‌های پیام رسان واتساپ این است که شما نمی‌توانید چندین حساب کاربری داشته باشید؛ حساب‌های کاربری در این پلتفرم به شماره تلفن شما متصل می‌شود و به طور مثال اگر تلفنی با دو سیم کارت فعال داشته باشید، شما می‌توانید فقط روی یکی از شماره‌های خود واتساپ را فعال کنید. این درحالیست که تلگرام به شما اجازه می‌دهد از سه حساب کاربری مختلف در اپلیکیشن پیام رسان خود استفاده کنید.

۳- ارسال پیام‌های زمانبندی شده

یکی از ویژگی‌های جذابی که مدت‌هاست در تلگرام وجود دارد، امکان ارسال پیام‌های زمانبندی شده در تاریخ و زمان دلخواه شما است. این ویژگی در نسخه تجاری اپلیکیشن WhatsApp نیز وجود دارد، ولی متأسفانه در نسخه معمولی این پلتفرم نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر این قابلیت در دسترس شما قرار بگیرد، می‌توانید تعیین کنید که پیامی برای یک شخص در ساعتی مشخص ارسال شود تا مطمئن باشید در ساعت شلوغی کارتان ارسال آن را از خاطر نخواهید برد.

۴- فضای خصوصی برای ذخیره پیام‌ها و یادداشت‌برداری

پیام رسان واتساپ

بسیاری از پیام رسان‌های محبوب یک فضای خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید پیام‌های مورد علاقه‌تان را در آن ذخیره کرده و به یادداشت‌برداری در آن بپردازید. به عنوان مثال اپلیکیشن سیگنال که این روزها به محل اصلی مهاجرت کاربران از واتساپ تبدیل شده این ویژگی را شامل می‌شود. شما می‌توانید مانند هر مخاطب دیگری، یک مخاطب به اسم خودتان را مشاهده کنید که به شما اجازه می‌دهد پیام‌ها یا هر چیزی که خواستید را در آن ذخیره کنید.

در تلگرام نیز فضای خصوصی به نام Saved Messages وجود دارد که با کلیک روی عکس پروفایل خود به آن دسترسی پیدا می‌کند. این بخش نیز همانند اپلیکیشن سیگنال به شما امکان ذخیره پیام‌های مورد نظرتان را می‌‌دهد. شما می‌توانید در آن یادداشت‌برداری کنید یا پیام‌هایی از مخاطبان و کانال‌های مختلف را در آن ذخیره کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب تلگرام این است که شما در نسخه دسکتاپ آن هم می‌توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید.

۵- ارسال نظرسنجی

پیام رسان واتساپ

اگر قصد داشته باشید در یک گروه کاری، گروه دوستان یا جمع خانوادگی خود یک نظرسنجی برگزار کنید،‌ خود واتساپ چنین قابلیتی را ارائه نمی‌کند و باید از ابزارهای خارجی که برای این کار طراحی شده استفاده کنید. این درحالیست که پیام رسان تلگرام حتی امکان می‌دهد کانال‌هایی با چندین میلیون کاربر هم بدون محدودیت به برگزاری نظرسنجی بپردازند.

۶- ارسال پیام بی‌صدا

تلگرام قابلیتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا بتوانند پیام‌هایی بی‌صدا را به افراد یا گروه‌ها ارسال کنند. اگر پیام شما فوریتی ندارد و یا بد موقع در حال ارسال آن هستید، این ویژگی خیلی مفید و سودمند است. ولی متأسفانه چنین پیامی در پیام رسان واتساپ وجود ندارد. این یعنی هر زمانی که شما پیامی برای شخصی ارسال کنید، صدای نوتیفیکیشن را خواهد شنید. مگر آنکه در یک گروه پیامی بفرستید و کاربران نوتیفیکیشن آن گروه را قطع کرده باشند.

۷- تار کردن چهره پیش از ارسال عکس

پیام رسان واتساپ

اپلیکیشن‌های پیام رسان رقیب قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند برای حفظ حریم خصوصی افراد، پیش از ارسال یک عکس چهره او را تار کنند تا قابل شناسایی نباشد. ولی این ویژگی در اپلیکیشن پیام رسان واتساپ وجود ندارد و شما ناچارید پیش از ارسال عکس، از اپلیکیشن‌های ویرایشگر تصویر برای این کار استفاده کنید.

منبع :yjc-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.