تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۴۰
کد خبر : 57018

۷ دلیل برای آنکه ارز دیجیتال دوج کوین هیچ‌وقت نمی‌تواند موفق شود

۷ دلیل برای آنکه ارز دیجیتال دوج کوین هیچ‌وقت نمی‌تواند موفق شود

۷ دلیل برای آنکه ارز دیجیتال دوج کوین هیچ‌وقت نمی‌تواند موفق شودچه دلایلی باعث می‌شوند ارز دیجیتال دوج کوین – Dogecoin هیچ وقت به موفقیت نرسد و نقش ایلان ماسک در پشت پرده مدیریت این رمزارز چیست؟
اینطو..

ارز دیجیتال دوج کوین۷ دلیل برای آنکه ارز دیجیتال دوج کوین هیچ‌وقت نمی‌تواند موفق شود

چه دلایلی باعث می‌شوند ارز دیجیتال دوج کوین – Dogecoin هیچ وقت به موفقیت نرسد و نقش ایلان ماسک در پشت پرده مدیریت این رمزارز چیست؟

اینطور به نظر می‌رسد که علاقه ایلان ماسک به دوج کوین نه تنها به نفع این ارز دیجیتال نبوده، بلکه باعث سخت‌تر شدن کار آن نیز شده است. میلیون‌ها کاربر به این امید که کارآفرین موفق جهان بتواند از طریق این رمزارز آن‌ها را پولدار کند و به تمام خواسته‌هایشان برساند، پول‌هایشان را در ارز دیجیتال دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما برای بسیاری از کاربران Dogecoin هیچ وقت جدی گرفته نشده و به چشم سرگرمی به آن نگاه کرده‌اند.

اما چرا دوج کوین شکست می‌خورد ولی دوباره قیمت آن افزایش پیدا می‌کند؟ چه آینده‌ای در انتظار آن خواهد بود؟ در اینجا به بررسی ۷ دلیلی خواهیم پرداخت که نشان می‌دهد رمزارز دوج کوین هیچگاه نمی‌تواند به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

۱. دوج کوین یک رمزارز تورمی است

در حال حاضر مقدار این ارز دیجیتال بسیار زیاد است. میلیاردها میلیارد دوج کوین در کیف پول‌های ارز دیجیتال کاربران در سراسر جهان نگهداری می‌شود. علاوه بر این حدود ۵.۲ میلیارد دوج کوین جدید نیز در طول یک سال استخراج می‌شود. گردش و عرضه دو جکوین به قدری هست که هر کسی بتواند یک کیف پر از این کوین‌ها را در اختیار داشته باشد که البته با گذر زمان ارزش سرمایه آن‌ها کاسته خواهد شد.

ارز دیجیتال دوج کوین

از طرفی طبع تورمی دوج کوین یکی از دلایلی بود که ایلان ماسک را به طرف این سکه برد و باعث شد آن بیشتر شبیه به یک ارز فیات شود. این دقیقاً همان چیزیست که مدافعین ارز دیجیتال سعی می‌کنند کوین‌ها را از آن دور کنند.

۲. کسب و کارهای اندکی دوج کوین را می‌پذیرند

در دنیایی که هنوز پذیرش ارزهای دیجیتال گسترده نیست، دوج کوین نمی‌تواند مقبولیت بیت کوین و اتریوم را داشته باشد. گرچه پلتفرم‌هایی مثل توییتر، ردیت و تیک تاک این کوین را پذیرفته‌اند، اما هنوز در سایر کسب و کارها ارز دیجیتال دوج کوین جایگاه مستحکمی ندارد. هنوز تفکر بخش وسیعی از جامعه نسبت به ارزهای دیجیتال مثبت نیست و درک اینکه تصویر یک سگ بخواهد لوگو یک واحد پولی باشد برایشان سخت است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در دولت ابراهیم رئیسی

وب‌سایت Cryptwerk فهرستی از ۲ هزار سرویس مختلف که دوج کوین را به عنوان یک شیوه پرداختی پذیرفته‌اند، منتشر کرده است. فقط یک مشکل وجود دارد: شما احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید! این درحالیست که بیت کوین توسط شرکت‌ها و کسب و کارهای متعددی در سراسر جهان به عنوان یک شیوه پرداختی ارائه می‌شود و حتی کشور السالوادور این رمزارز را به عنوان یک واحد پولی قانونی شناخته است.

۳. مالکیت دوج کوین دردسرساز است

ارزهای دیجیتال با هدف غیرمتمرکز بودن طراحی شده‌اند تا از کنترل یک نهاد واحد بر شبکه جلوگیری کنند. اما این وضعیت توسط ارز دیجیتال دوج کوین نقص شده است و یک کیف پول کنترل بیش از ۲۷ درصد کل دوج کوین‌های عرضه شده را در دست دارد. همچنین ۷۰۰ کیف پول ۸۰ درصد کل توزیع Dogecoin را کنترل می‌کنند و تاحدودی مالکیت کل این رمزارز را بر عهده دارند.

این درحالیست که قضیه در مورد بیت کوین کاملاً متفاوت است و ۸۰ درصد بیت کوین توزیع شده بین بیش از ۱۵ هزار کیف پول مختلف پخش شده است.

۴. دوج کوین مثل بیت کوین یا سایر رمزارزها غیرمتمرکز نیست

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث جلوگیری از رشد این رمزارز می‌شود، فقدان نودهای شبکه است. در دنیای فناوری بلاک چین، یک نود (node) یک کامپیوتر متصل به شبکه است که معاملات را پردازش کرده و امنیت شبکه را تأمین می‌کند. صدها نود وجود دارد که باعث می‌شود بلاک چین غیرمتمرکز باشد.

اما دوج کوین فاقد نودها است. زمانی که در حال نوشتن این مقاله هستیم، تنها کمتر از ۸۰۰ نود نرم افزار را اجرا می‌کنند و در مجموع ۱۵۰۰ نود وجود دارد. در مقایسه با آن، بیش از ۱۲ هزار نود بیت کوی وجود دارد. تعداد نودهای کمتر به معنای اعتماد کمتر است و این در مورد دوج کوین، به معنای هزینه تراکنش بالاتر نیز می‌شود.

آپدیت ۱.۱۴.۴ دوج کوین کارمزد تراکنش را می‌کاهد

قبل از اینکه به نکته بعدی برویم، گفتنیست که آپدیت ۱.۱۴.۴ دوج کوین که ماه جاری منتشر می‌شود، باعث تقویت شبکه دوج کوین شده و از همه مهم‌تر کارمزد تراکنش آن را می‌کاهد. به عنوان مثال در اواسط سال ۲۰۲۱ کارمزد تراکنش یک دوج کوین بیش از ۲.۵۰ دلار است، در حالی که بعد از این آپدیت به حدود ۰.۳۰ دلار کاهش پیدا می‌کند.

۵. حمایت ایلان ماسک کمکی به این ارز دیجیتال نمی‌کند

خارج از شوخی‌هایی که با این ارز دیجیتال می‌شود و به ایلان ماسک به خاطر حمایت‌هایش از دوج کوین لقب «دوج فَدر» را داده‌اند، ورودی‌های این رمزارز بعد از هر بار حمایت ماسک کم است. و قطعاً هیچ فردی نمی‌تواند برای تبلیغ یک رمزارز بزرگ‌تر از ماسک باشد.

ولی هیچوقت تفکرات گذشته ماسک در خصوص رمزارزها فراموش نمی‌شود که مهم‌ترین آن خرده گرفتن به بیت کوین و محکوم کردن آن به تخریب محیط زیست است. اینکه ماسک با مصرف انرژی دوج کوین مشکلی ندارد بحث دیگری است، اما احتمال دارد به یک باره این رمزارز را رها کرده و پروژه دیگری را دنبال کند.

۶. Dogecoin اهداف ناچیزی را دنبال می‌کند

چه چیزی باعث جذب کاربران به دوج کوین شده است؟ سازماندهی بلاکچین؟ اصول و قواعدی که این توکن آن‌ها را دنبال می‌کند؟ یا فقط به خاطر حمایت‌هایی که ایلان ماسک از آن می‌کند و جوک‌هایی که در سطح اینترنت در مورد این رمزارز می‌شنویم؟

گرچه همواره تلاش می‌شود مردم احترام بیشتری به دوج کوین بگذارند، اما اکثر کاربران اعتقادی به این پروژه ندارند یا آنکه تصور می‌کنند این رمزارز باعث به چالش کشیدن بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال می‌شود. علاوه بر این دوج کوین از NFT یا همان دارایی‌های غیر قابل معاوضه پشتیبانی نمی‌کند، نمی‌توان از آن‌ها در معاملات هوشمند استفاده کرد، آن‌ها با dApps کار نمی‌کنند و خیلی کم به کاربرانش توجه دارد.

۷. شیوه معامله پامپ و دامپ و فومو پول مردم را از دست می‌دهد

آخرین دلیلی که باعث می‌شود ارز دیجیتال دوج کوین هیچگاه نتواند به موفقیت برسد، ورودی بسیار کم آن، نگاه سرگرم‌کننده مردم به این ارز دیجیتال و کاربرانی هستند که از آن برای معامله پامپ و دامپ استفاده می‌کنند. تنها دلیلی که ماسک و دیگر کاربران مشهور در مورد این ارز دیجیتال صحبت می‌کنند، تلاشی است که در شبکه‌های اجتماعی برای رساندن آن به قیمت هر واحد ۱ دلار انجام شده است.

ارز دیجیتال دوج کوین

هرچند قیمت آن به ۱ دلار نرسید و در اوج خود به ۰.۷۳ دلار رسد (هم اکنون نیز ۰.۲ دلار است) اما باعث شد میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان با این فکر، خیال‌پردازی کنند. وقتی مردم در فضا سیر می‌کنند و دوج کوین نیز همین را می‌خواهد، ترس از دست دادن پول یا همان فومو بین کاربران رواج پیدا می‌کند و امیدوار می‌شوند که ارزش این سکه افزایش پیدا کند. اما در نهایت تنها چیزی که باقی می‌ماند، از دست رفتن پول مردم است.

از آنجا که سرنوشت این رمزارز در دست تنها چند کیف پول حجیم است، اگر آن‌ها تصمیم بگیرند کوین خود را بفروشند، احتمال اینکه قیمتش به طور کامل سقوط کند هم وجود خواهد داشت.

دوج کوین کلاهبرداری است

در زیر جملات جکسون پالمر، خالق دوج کوین را مشاهده می‌کنید. این بیانیه مربوط به تمام ارزهای دیجیتال است و در آن پالمر از این سیستم به عنوان یک صنعت دست نخورده و اکوسیستمی نام می‌برد که به سرعت می‌توان از طریق آن به ثروت زیادی رسید.

پس از سال‌ّها مطالعه، من معتقدم که ارز دیجیتال یک سرمایه شدیداً راست گرا و ابر سرمایه‌دارانه است که برای ثروتمند شدن طرفدارانش از طریق دور زدن مالیات و کاهش نظارت ساخته شده است.

دوج کوین رمزارزی است که فقط منتظر پامپ و دامپ و کلاهبرداری از کاربرانش است. هنوز مشخص نیست که ایلان ماسک چگونه روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و چگونه روی آن تأثیرگذار است، اما آنچه که هست ماسک یک مهره قدرتمند برای این کوین محسوب می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.