تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
کد خبر : 63353

۷ دلیلی که نشان می‌دهد صاحبان مک باید یک آیفون هم داشته باشند

۷ دلیلی که نشان می‌دهد صاحبان مک باید یک آیفون هم داشته باشند

۷ دلیلی که نشان می‌دهد صاحبان مک باید یک آیفون هم داشته باشند اگر شما هم جزو صاحبان مک هستید، در اینجا به شما می‌گویم که چگونه با داشتن یک آیفون می‌توانید از دستگاه‌های اپل به صورت یکپارچه ..

۷ دلیلی که نشان می‌دهد صاحبان مک باید یک آیفون هم داشته باشند

اگر شما هم جزو صاحبان مک هستید، در اینجا به شما می‌گویم که چگونه با داشتن یک آیفون می‌توانید از دستگاه‌های اپل به صورت یکپارچه استفاده کنید.

اکنون دیگر مقایسه اندروید با آی او اس و مک با ویندوز قدیمی و از پیش پا افتاده است. هیچ سیستم عاملی نمی‌تواند نسبت به دیگری برتر باشد و همه چیز به انتخاب شخصی شما بازمی‌گردد. اما اگر بخواهید از محصولات یک اکوسیستم استفاده کنید، منطقی است.

اپل، گوگل و مایکروسافت همگی تلاش می‌کنند گوشی‌ها و کامپیوترهای خودشان را ارائه کنند تا تجربه کاربری یکپارچه‌ای را در اختیار مشتریان بگذارند. به طور مثال اگر از مک استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای یک گوشی اندرویدی از آیفون خود اپل استفاده کنید. اما چرا؟ چون ترکیب آیفون و مک، مزیت‌های فراوانی را به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چرا باید صاحبان مک گوشی آیفون بخرند؟

۱. استفاده از قابلیت Continuity و Handoff

خرید آیفون توسط صاحبان مک

دستگاه‌های اپل از قابلیت‌هایی به نام Continuity و Handoff برخوردارند که به ارتباط بهتر آیفون‌ها و کامپیوترهای مک کمک می‌کند. این دو گوشی و کامپیوتر شما را با یکدیگر همگام‌سازی می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید با یکی از آن‌ها کارتان را شروع کنید و با دیگری ادامه آن را انجام دهید.

یکی از موارد استفاده آن‌ها، استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان (Messages) است. به طور مثال وقتی شما شروع به نوشتن یک پیام در آیفون خود می‌کنید و مکالمه شما طولانی می‌شود، فقط کافیست مک بوک را روشن کنید و با کیبورد فیزیکی کامپیوتر خود ادامه مکالمه را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید بدون نیاز به لمس گوشی خود، تماس‌ها را هم مستقیماً از روی صفحه مک خود پاسخ دهید را رد کنید. این ویژگی فقط از طریق آیفون‌های اپل در دسترس قرار می‌گیرد.

اما چندین برنامه دیگر هم از همگام‌سازی توسط Continuity پشتیبانی می‌کنند که البته اکثر آن‌ها به صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های اپل نصب است. این ویژگی از برنامه‌های مخاطبین، تقویم، اکانت‌های ایمیل، نقشه، تب‌های مرورگر وب و مجموعه برنامه‌های iWork پشتیبانی می‌کند. فقط کافیست در هر دو دستگاه روی یک اکانت iCloud وارد شوید.

خرید آیفون توسط صاحبان مک

شما همچنین می‌توانید وارد اسناد خود شوید یا با استفاده از آیفون و به کمک Continuity Markup، روی مک خود نقاشی کنید. یک سند را خیلی ساده در آیفون خود ترسیم کرده یا حاشیه نویسی کنید و آن را مستقیماً داخل یک سند در مک خود قرار دهید. به لطف این ویژگی برای ترسیم یا ورود به یک سند دیگر نیازی به یک پد لمسی نخواهید داشت. Continuity و Handoff با ترکیب هم تجربه فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند.

۲. فیس تایم و آی‌مسیج

اپل دور اپلیکیشن ارتباطی دارد. یکی از آن‌ها سرویس پیام‌رسان مستقل iMessage و دیگر سرویس تماس تصویری FaceTime است. هر دو این اپلیکیشن‌ها هم در مک و هم آیفون وجود دارند.

آپدیت iOS 15 به کاربران اندروید و ویندوز اجازه می‌دهد با استفاده از لینک‌های اشتراکی، وارد یک مکالمه فیس تایمی شوند؛ ولی آن‌ها فقط تا زمانی می‌توانند یک مکالمه را شروع کنند که طرف مقابل یک دستگاه اپلی داشته باشد و یک لینک را به اشتراک بگذارد. بنابراین اگر خیلی از فیس تایم استفاده می‌کنید، بهتر است که یک آیفون بخرید.

وقتی باتری آیفون شما کم باشد، شما می‌توانید با کامپیوتر مک خود یک مکالمه برقرار کنید. شما همچنین می‌توانید روی دستگاه‌های مختلف اپلی از طریق iMessage به ادامه پیام دادن بپردازید.

قطعاً برای گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوزی هم راهکارهای مشابهی مثل اسکایپ و واتساپ وجود دارد، اما اگر دوستان شما هم از iMessage و FaceTime استفاده می‌کنند، شما هم باید از این ابزارها استفاده کنید.

۳. AirDrop

یکی از بهترین بخش‌های استفاده از آیفون برای صاحبان مک، AirDrop است. این ساده‌ترین و بی‌دردسرترین راه برای اشتراک‌گذاری فایل بین مک و آیفون است. فقط باید در پوشه Finder مک، روی گزینه AirDrop کلیک کنید. سپس از کنترل سنتر آیفون خود روی گزینه AirDrop بزنید تا فعال شود؛ پس از آن می‌توانید بین دو دستگاه خود فایل جابجا کنید.

با ایردراپ هیچ نیازی به اتصال کابلی نیست و به iTunes هم نیاز ندارید. این درحالیست که ویندوز برای ارتباط با اندروید به کابل و درایو‌ر یا نرم افزارهای خاصی نیاز است.

۴. AirPlay

سیستم عامل iOS 15 و macOS Monterey به شما اجازه می‌دهند نمایشگر آیفون را به صورت آینه‌ای روی مک بیاندازید. این ویژگی در بسیاری از موارد مفید است. شما می‌توانید یک ویدیو را از گالری گوشی خود در صفحه نمایش مک انتخاب کنید و در صفحه بزرگ‌تری آن را مشاهده کنید. و یا آنکه از این ویژگی برای ضبط یک ویدیوی آموزشی استفاده کنید. سپس می‌توانید انتخاب کنید که صدای گوشی شما هم از اسپیکرهای مک پخش شود.

خرید آیفون توسط صاحبان مک

همه این کارها کاملاً بدون سیم انجام می‌شود؛ بنابراین نیازی به هیچ کابل یا آداپتوری نیست. آینه‌ای کردن صفحه به سرعت انجام می‌شود و در صورت استفاده صحیح، بسیار مفید است.

۵. اپلیکیشن‌های اکوسیستم اپل

بسیاری از توسعه‌دهندگان به دستگاه‌های اپل متعهد هستند و اپلیکیشن‌هایشان را مختص آن‌ها تولید می‌کنند. در واقع برخی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها انحصاری در اختیار محصولات اپل قرار دارند.

خرید آیفون توسط صاحبان مک

به طور مثال می‌توان به Tweetbot اشاره کرد که بهترین کلاینت توییتر روی موبایل یا کامپیوتر است. این اپلیکیشن منحصر به دو پلتفرم macOS و iOS اپل است و می‌تواند بین دو سیستم شما به صورت یکپارچه کار کند.

۶. iCloud

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از آیفون برای صاحبان مک، فضای ذخیره‌سازی ابری iCloud است. iCloud به شما اجازه می‌دهد هرچیزی را در فضای ابری همگام‌سازی کنید و خیلی سریع و آسان از طریق یک دستگاه دیگر به آن دسترسی پیدا کنید. این برای کاربران مک و آیفون یعنی اگر iCloud Drive روی آیفون فعال باشد، می‌توانند فوراً از طریق اپلیکیشن Files، به اسناد و فایل‌های مختلف کامپیوتر مک خود دسترسی پیدا کنند.

خرید آیفون توسط صاحبان مک

اگر گزینه iCloud Photos را هم فعال کرده باشید، همه تصاویری که با آیفون خود ثبت کرده‌اید به صورت خودکار در آیکلاد آپلود شده و با مک شما همگام‌سازی می‌شود. آیکلاد، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که به صاحبان مک خرید یک آیفون را پیشنهاد می‌کنیم.

۷. هات اسپات فوری

اگر در محیطی هستید که اتصال وای فای آن ضعیف است، برای تجربه سریع‌تر اینترنت می‌توانید فوراً به شبکه موبایل سوئیچ کنید و از یک هات اسپات شخصی استفاده کنید. راه حل مرسوم رفتن به صفحه تنظیمات گوشی و فعال کردن هات اسپات و سپس اتصال به یک شبکه وای فای روی مک با وارد کردن رمز عبور است.

خرید آیفون توسط صاحبان مک

اما اپل قابلیتی به نام هات اسپات فوری (Instant Hotspot) را در اختیار شما می‌گذارد که به لطف آن می‌توانید بدون طی کردن گام‌های بالا، مستقیماً به شبکه موبایل خود وصل شده و از هات اسپات آن استفاده کنید. این یعنی نیازی به فعال کردن آن در گوشی و وارد کردن رمز عبور آن در مک نیست. نام شبکه موبایل شما در فهرست اتصال‌های Wi-Fi مک به نمایش درخواهد آمد و می‌توانید از آن طریق فوراً از اینترنت گوشی خود روی کامپیوترتان استفاده کنید.

اندروید و مک بد نیستند، ولی آیفون و مک بهتر است

اکنون هیچ کسی به صاحبان مک نمی‌گوید که نباید گوشی اندرویدی بخرید. ترکیب اندروید و مک هم خیلی بد نیست. بله شما ویژگی‌های Handoff و Continuity و یا AirDrop را از دست می‌دهید، اما می‌توانید از روش‌های جایگزینی مثل انتقال فایل بلوتوثی یا اپلیکیشن‌های کراس پلتفرم مثل Google Calendar یا Feedly استفاده کنید.

خرید آیفون توسط صاحبان مک

اما مزایایی که استفاده از یک آیفون در کنار مک دارد، باعث می‌شود کارها آسان‌تر انجام شود. فناوری زمانی در بهترین حالت خودش قرار خواهد گرفت که از یکنواختی رها شده و به شما اجازه بهره‌وری بهتر و بیشتری را بدهد و به شما در انجام کارهایتان کمک کند، به جای آنکه فقط راه را به شما نشان دهد. و اکوسیستم اپل، در این بحث برتری چشمگیری دارد.

منبع :makeuseofمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.