تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۹
کد خبر : 72401

۷ اپلیکیشن موبایل که به تقویت هوش شما کمک می‌کنند

۷ اپلیکیشن موبایل که به تقویت هوش شما کمک می‌کنند

۷ اپلیکیشن موبایل که به تقویت هوش شما کمک می‌کنندتقویت هوش و افزایش دانش اهداف مهمی در زندگی انسان هستند. در این مطلب به معرفی ۷ اپلیکیشن مناسب برای تقویت هوش و حافظه می‌پردازیم.
امروزه همچون گذشته نی..

۷ اپلیکیشن موبایل که به تقویت هوش شما کمک می‌کنند

تقویت هوش و افزایش دانش اهداف مهمی در زندگی انسان هستند. در این مطلب به معرفی ۷ اپلیکیشن مناسب برای تقویت هوش و حافظه می‌پردازیم.

امروزه همچون گذشته نیست که امکانات ما کم باشد و یا دسترسی به آنها نداشته باشیم. خوشبختانه در دنیای امروز از حداقل امکاناتی که می‌توان با آن کارهای بزرگ کرد برخوردار هستیم. اگر بخواهید هم اکنون مهارت‌های خود را تقویت کنید یا بخواهید در یک موضوع خاص بر اطلاعات خود بیفزایید، برنامه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما در مسیر کمک کنند.

همان‌طور که گفتیم خوشبختانه اغلب انسان‌های کنونی که به دنبال علم و دانش و تقویت هوش خود هستند، صاحب یک گوشی هوشمند خواهند بود. شاید جالب باشد اگر بدانید که این روزها می‌توانید از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده کنید و در حین کار کردن با آنها حافظه خود را هم تقویت کنید.

تقویت هوش با این ۷ برنامه کاربردی

البته این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد که هر اپلیکیشن و برنامه موبایلی قادر به افزایش هوش و دقت و تمرکز شما نخواهد بود و ابتدا باید سراغ چند اپلیکیشنی بروید که این مهم را در برنامه خود دارند. تعریف هوش از دیدگاه‌های گوناگونی مورد بررسی قرار گرفته و می‌توان با روش‌های مختلفی آن را اندازه‌گیری کرد.

اپلیکیشن تقویت هوش

هر فردی می‌تواند تفکر و منطق خود را با راه‌های بسیاری تقویت کند و در مورد موضوع‌های مختلف دیدگاه متفکرانه‌ای برای خود خلق نماید. خوشبختانه چندین برنامه در این حوزه وجود دارد که می‌تواند به شما در رسیدن به مقصودتان کمک کند. شما می‌توانید روزانه چند دقیقه از وقت خود را صرف استفاده از این برنامه‌ها کنید و تا حد بالایی هوش، حافظه و عملکرد مغز خود را ارتقا بخشید.

در این مقاله از گجت نیوز به بررسی و معرفی اپلیکیشن‌هایی برای تقویت هوش و حافظه می‌پردازیم. خوشبختانه هفت برنامه‌ای که در ادامه خواهند آمد هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای صاحبان گوشی های آیفون در دسترس هستند. ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

۱. Uptime

برنامه Uptime

برنامه آپتایم معروف به برنامه‌ای برای تقویت هوش و حافظه در میان کاربران است. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید صدها صفحه کتاب یا مقاله بخوانید، Uptime کنار شماست تا آن را برایتان آسان کند. ساز و کار این برنامه به این صورت است که یک کتاب، دوره یا مستند را برای شما خلاصه می‌کند تا مجبور نباشید ساعت‌ها وقت صرف فهم خلاصه آن کنید.

خوشبختانه طرز خلاصه سازی این برنامه به نحوی است که می‌توانید یک برنامه چند ساعتی یا کتابی چند صد صفحه‌ای را در چند دقیقه تماشا کنید. در واقع محیط این برنامه شبیه استوری اینستاگرام است و خلاصه‌های هر کتاب را در قالب رشته استوری‌های اینستاگرام در اختیار شما می‌گذارد.

این برنامه دارای نسخه پریمیوم یا پولی است و کاربرانی که اقدام به خرید نسخه پریمیوم می‌کنند می توانند به کتاب‌ها، دوره‌ها، محتوای شخصی‌سازی شده و بسیاری دیگر از موارد کاربردی و نامحدود دسترسی داشته باشند. البته باید بگوییم که اگر از اپلیکیشن Uptime به عنوان یک برنامه مکمل استفاده کنید، مشکلی پیش نخواهد آمد.

یک قابلیت جالب دیگر این برنامه، خواندن و مرور کردن مجدد و دوباره کتاب‌ها و دیگر برنامه‌ها است و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید درس‌ها و بینش‌ها را مرور کنید.

۲. Refind

برنامه Refind

اگر دانشجو هستید و مجبورید روزانه مقالات زیادی را سازماندهی و مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن Refind را همواره با خود داشته باشید. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا در مورد یک موضوع دانش بالایی کسب کنید. از مزایای این برنامه در اختیار گذاشتن یک بخش کاملا شخصی بر اساس علایق کاربران است.

زمانی که قصد دارید در این برنامه ثبت نام کنید باید موضوع‌هایی که مورد علاقه شماست را در آن انتخاب کنید. در ادامه لینک‌ها را رتبه‌بندی می‌کنید تا بر همان اساس مقالات مختلف را به شما نشان دهد. لازم به ذکر است که هر چه بیشتر به پیشنهادهای درون برنامه توجه کنید، نتایج دقیق‌تری خواهید داشت.

از اصلی‌ترین عوامل متمایزکننده این اپلیکیشن نسبت به سایر برنامه‌ها، کیفیت محتوای درون آن است. از طرفی Refind مقالات را کوتاه و خلاصه شده در اختیار شما نمی‌گذارد و شما را روزانه تشویق می‌کند تا ۷ مقاله بخوانید و سطح دانش خود را تقویت کنید. موضوع‌های تخصصی که در ابتدا انتخاب کرده‌اید در آینده شما را تبدیل به یک متخصص در آن حوزه می‌کند.

خوشبختانه این امکان وجود دارد که اگر حوصله خوانده مقاله ندارید، بتوانید به جای مطالعه به آن گوش دهید. برای مثال فرض کنید شما از علاقه‌مندان به مقالات علمی هستید. بنابراین می‌توانید مقالات ناسا، TED و MIT Technology Review را بخوانید. این برنامه از این جهت محبوب و مورد توجه است که تخصص بالایی در ارائه محتواهای دریافتی دارد. به عبارت دیگر Refind تنها مقالاتی را به شما نشان می‌دهد که دوست دارید ببینید و نیازی نیست وقت خود را صرف یافتن محتوای دلخواه خود کنید.

۳. CuriosityStream

برنامه CuriosityStream

اگر از علاقه‌مندان شدید به تماشای مستند هستید نباید به هیچ‌وجه مهم‌ترین و بهترین سرویس پخش مستند در سراسر جهان را از دست دهید. دنیای مستندها سراسر آموزش است و تماشای مستندهای مختلف می‌تواند بر دانش ما بیفزاید و به هوشیاری مغز ما کمک کند.

مستندها به ما یاد می‌دهند تا مفاهیم جدید را بیاموزیم و روز به روز بر علم و دانش خود اضافه کنیم. در واقع می‌توانید با تماشای دنیای بزرگی از مستندهایی همچون طبیعت، نجوم و تاریخ خود را مجهز کنید. اپلیکیشن CuriosityStream یکی از بهترین منابع برای دیدن هزاران مستند آموزشی و جذاب است که می‌توانید همین الان به دانلود آن بپردازید.

یکی از بخش‌های جالب این برنامه قسمت ویژه‌ای برای کودکان به نام Curiosity Kids است و جالب‌تر از همه این است که هر هفته عنوان‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. افزودن محتوای جدید به این برنامه به صورت هفتگی یعنی این که خیالتان از بابت محتوای تکراری راحت باشد، چون قرار نیست هیچ مستند تکراری ببینید. از طرفی می‌توانید محتوای دلخواه خود را در یک حوزه خاص به صورت اختصاصی دنبال کنید.

در مجموع می‌توان گفت که اپلیکیشن CuriosityStream از بهترین ابزارهای یادگیری است که می‌تواند با داشتن هزاران مستند باکیفیت، چیزهای جدیدی برای یادگیری در اختیار شما قرار دهد. متاسفانه برای این که از این برنامه استفاده کنید باید نسخه پولی یا پریمیوم آن را با قیمت حدود ۳ دلار خریداری کنید.

۴. TED

برنامه TED

موسسه تد یکی از موسسه‌های غیر انتفاعی است که ایده‌های آموزنده را در قالب یک‌سری گفتگوهای کوتاه به کاربران ارائه می‌دهد. در واقع ویدیوهای TED تجربه چندین ساله و دانش افراد قدرتمند و موفق را در ۱۸ دقیقه خلاصه می‌کند. حیطه کاری این موسسه در مسائل علم و فناوری و رشد شخصی و مسائل جهانی است.

این برنامه پر از ایده‌های ناب برای شروع هر کاری است. با TED می‌توانید دانش خود را در حوزه‌های مختلف ارتقا دهید و از ایده‌های ناب و راهنمایی‌های افراد مشهور و موفق استفاده کنید. از طرفی یکی دیگر از بخش‌های این برنامه، پادکست‌های اختصاصی آن است. برای مثال TED پادکست‌هایی در مورد سلامت، طراحی، تجارت و موضوع‌های جالب دیگر است.

خوشبختانه این اپلیکیشن دارای یک سیستم انتخاب دسته‌های مورد علاقه است که محتوای شخصی‌سازی شده شما را نمایش می‌دهد. به عبارتی شما موضوع‌های مورد علاقه خود را انتخاب خواهید کرد و برنامه هم با الگوریتم خاص خود مشابه همان موضوع‌ها و ویدیوها را به نمایش در می‌آورد. یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه فیلتر کردن مدت زمان و زبان ویدیو است و این قابلیت TED را تبدیل به برنامه‌ای محبوب برای یادگیری زبان انگلیسی می‌کند.

۵. Elevate

برنامه Elevate

از دیگر برنامه‌هایی که برای تقویت هوش و حافظه می‌توان از آن استفاده کرد، Elevate است. این برنامه در حوزه تقویت هوش جایزه هم کسب کرده و این نشان می‌دهد توانسته جایگاه خوبی در میان اپلیکیشن‌های این لیست داشته باشد. Elevate سعی می‌کند با کمک روش‌های اثبات شده در ریاضیات، بهبود یادآوری حافظه، واژگان و گرامر هوش شما را تقویت کند.

مزیت این برنامه بهره‌گیری از بازی‌های مختلف برای بهبود مهارت‌های نام برده است. این برنامه از یک مقیاس اختصاصی به نام EPQ استفاده می‌کند تا بتواند مهارت‌های افراد را ارزیابی کند. در هر مرحله یک‌سری جلساتی وجود دارد و هر چه پیش‌تر می‌روید این مراحل سخت‌تر می‌شوند.

در مجموع چیزی حدود ۴۰ بازی کوچک در این برنامه وجود دارد و باز هم باید بگوییم که خطر تکراری شدن مراحل وجود نخواهد داشت. آن طور که Elevate مدعی است، برنامه آنها می‌تواند عملکرد مغز را تا ۶۹ درصد بهبود بخشد و این رقم بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

در ابتدای ورود به این نرم افزار می‌توانید از دوره آزمایشی یک هفته‌ای آنها استفاده کنید تا ارزیابی کنید و ببینید که ماندن و صرف وقت در آن ارزش دارد یا خیر. این برنامه نیز مانند دیگر برنامه‌ها یک نسخه پریمیوم و حرفه‌ای دارد که در صورت خرید آن می‌توانید به تمام بازی‌ها، گزارش جامع EPQ و چند ویژگی دیگر دسترسی پیدا کنید. پس اگر می‌خواهید همزمان با بازی و سرگرمی حافظه و هوش خود را تقویت کنید، بهتر است Elevate را فراموش نکنید.

۶. Blinkist

برنامه Blinkist

متاسفانه این روزها کمتر کسی است که کتاب بخواند و این موضوع در کشور ما بیشتر صدق می‌کند تا کشورهای دیگر در جهان و این عادت بدی است که باید با آن مقابله کرد. در همین راستا برخی از توسعه دهندگان تلاش کرده‌اند راهی برای جذب افراد به کتابخوانی با روش‌های نوین پیدا کنند.

مطالعه کتاب ممکن است چشمان شما را خواب آلود کند یا گاهی حوصله زیادی می‌طلبد که ممکن نداشته باشید. از طرفی این که در میان برنامه‌های شلوغ افراد بتوان مطالعه را جای داد واقعا احساس رضایت‌بخشی می‌دهد. برنامه Blinkist اینجاست تا با ارائه نکات کلیدی یک کتاب در ۱۵ دقیقه مشکل افراد کتاب‌نخوان را حل کند.

برنامه مذکور تمام تمرکز خود را روی کتاب‌های غیر داستانی گذاشته و در یک جلسه ۱۵ دقیقه‌ای خلاصه‌ای مفید از کتاب را ارائه می‌دهد. از طرفی ویژگی دیگر این اپلیکیشن ترکیب کتاب‌های صوتی با کتاب‌های الکترونیکی است تا کاربران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک کتاب را مطالعه کنند.

البته گفتنی است که جلسه هر کتاب متفاوت از کتاب دیگری است و برای مثال می‌توانید خلاصه مفید یک کتاب را در ۸ دقیقه مطالعه کنید. لیست کتاب‌های این برنامه می‌تواند جزو علایق شما باشند. برای این که بتوانید کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید باید از نوار جستجو بهره ببرید یا دسته‌بندی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

برنامه Blinkist همچنین مجموعه‌های جذابی مبتنی بر موضوع دارد. برای مثال می‌توان گفت یکی از این مجموعه‌ها «این عصر دیجیتال است» نام دارد و در آن ۹ بخش گلچین شده و به این موضوع می‌پردازد که فناوری در آینده به چه صورتی خواهد بود. برای این که به این بخش دسترسی داشته باشید باید نسخه پریمیوم را خریداری کنید. در کل شما دو گزینه پیش روی خود دارید: یا می‌توانید خلاصه مفید آن را بخوانید یا این که پادکست آن را گوش دهید.

۷. Deepstash

برنامه Deepstash

اگر قصد دارید به آموزنده‌ترین و بهترین محتوای موجود در وب دسترسی پیدا کنید یا در مورد کتاب‌های جدید اطلاعات کسب کنید باید حتما نگاهی به اپلیکیشن Deepstash بیندازید. این برنامه راهی بسیار مناسب برای رسیدن به این اهداف خواهد بود. اپلیکیشن مذکور به نوعی پلتفرم اجتماعی است که می‌توانید در آن گزیده‌هایی از مقالات و کتاب‌های مناسب را به اشتراک بگذارید یا محتوای مورد نظر خود را تولید کنید.

موضوع‌های موجود در این برنامه به چند دسته از قبیل روانشناسی، علم داده، امور مالی، سلامت و تناسب اندام و چندین دسته دیگر تقسیم می‌شود. Deepstash تلاش می‌کند تا اطلاعات و دیتای پیچیده را در قالبی بسیار فشرده و آسان به کاربران خود منتقل کند. برای این که از این اپلیکیشن لذت ببرید و بر دانش خود بیفزایید، کافی است موضوع‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پس از این که دسته‌بندی موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کردید، برنامه به صورت خودکار بخش مختص شما را تشکیل می‌دهد. پس از آن می‌توانید به جای خواندن کل آن مقاله یا کتاب، کارت‌های خلاصه شده را مطالعه کنید. اگر مورد خاصی در این برنامه به چشمتان خورد می‌توانید آن را در برنامه پنهان کنید و کتابخانه دانش شخصی خود را ایجاد نمائید.

برنامه Deepstash دارای یک نسخه پریمیوم یا پولی است که در صورت خرید آن می‌توانید از ایده‌های دست‌چین شده، فیلترهای بصری و استفاده آفلاین بهره و لذت ببرید. در مجموع این اپلیکیشن کاربردی به شما کمک می‌کند تا محتوای خوب و کاربردی را در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن به دست آورده و مطالعه کنید.

سخن پایانی

ارتقای دانش و هوش باید جزو اولویت‌های هر انسان خردمندی باشد، چرا که می‌توان با افزایش دانش خود، تصمیم‌های بهتر و کاربردی‌تری برای زندگی گرفت. برای این که بتوانید روی موضوع خاصی تمرکز کنید و مسلط شوید باید به صورت مداوم و پیوسته در آن مورد تحقیق کنید.

یکی از راه‌های موفقیت در هر امری، یادگیری پیوسته و مداوم و یادگیری مجدد است، زیرا کمک می‌کند تا در آن موضوع باهوش‌تر شوید. این که ایده‌های جدید را یاد بگیرید خوب است، اما باید پیش از آن ذهن خود را فعال نگه دارید. این هفت برنامه که معرفی شد می‌تواند تا حدود زیادی به شما کمک کند تا به اهداف مهم بالا برسید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.