تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۴۱
کد خبر : 68359

۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی و القای حس خوب

۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی و القای حس خوب

۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی و القای حس خوباگر شما هم احساس تنهایی فراوانی می‌کنید و دنبال روشی برای مقابله با آن هستید، با گجت نیوز همراه باشید تا به معرفی ۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی بپ..

۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی و القای حس خوب

اگر شما هم احساس تنهایی فراوانی می‌کنید و دنبال روشی برای مقابله با آن هستید، با گجت نیوز همراه باشید تا به معرفی ۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی بپردازیم.

تنهایی پدیده عجیبی است. بسیاری از ما حتی در حالیکه توسط عزیزانمان احاطه شده‌ایم، در بسیاری اوقات احساس تنهایی می‌کنیم. همچنین، تکنولوژی‌های مدرن نیز باعث شده است که افراد به جای اینکه با انسان‌های واقعی در تعامل باشند، بیشتر زمان خود را پای رایانه‌های خود بگذرانند و به همین جهت، به حس تنهایی افراد دامن زده است. با این وجود، تکنولوژی راه‌هایی را پیش رویمان قرار داده است که می‌توانیم به کمک آن‌ها کمی از حجم تنهایی خود کم کنیم.

در ادامه، به معرفی ۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی می‌پردازیم و قابلیت‌های آن‌ها را به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی

حیوانات خانگی رباتیک

6 گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی

نخستین راهی که برای فرار از تنهایی به کمک تکنولوژی به ذهن می‌رسد، حیوانات خانگی رباتیک هستند. این حیوانات که عموما به شکل سگ یا گربه در بازار قابل مشاهده هستند، همراهان مناسبی برای افراد به شمار می‌روند و می‌توانند از اضطراب آن‌ها در مواجهه با سایر انسان‌ها بکاهند.

برخی از حیوانات خانگی، هوش مصنوعی نسبتا پیچیده‌ای دارند. آن‌ها سعی می‌کنند در خانه جابجا شوند، به صورت تصادفی پارس کنند و به طور کلی تا جای ممکن بامزه باشند.

با این حال، مهم‌ترین نکته منفی پیرامون این موجودات رباتیک، هزینه بالای آن‌هاست.

همچنین، حیوانات خانگی رباتیک در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند و می‌توانید بسته به سلیقه خود، یک حیوان گرد، مربعی و یا حتی به شکل خرگوش را انتخاب کنید.

به گزارش CBS News، به دلیل مشکلات ناشی از شروع پاندمی کروناویروس در بسیاری کشورها نظیر ژاپن، گرایش به حیوانات خانگی رباتیک افزایش چشمگیری یافته است.

اسپیکرهای هوشمند

اسپیکرهای هوشمند برای مبارزه با تنهایی

بسیاری از ما در منزل خود اسپیکرهای هوشمند داریم. با این حال، شاید حتی به ذهنتان هم خطور نکرده باشد که این اسپیکرها، علاوه بر قابلیت تنظیم زنگ گوشی یا افزودن یک آیتم به لیست خریدتان، بتوانند در تنهایی نیز شما را یاری کنند!

یک دستیار صوتی می‌تواند با انجام برخی امور ساده، در اوقات تنهایی شما را یاری کند. مثلا می‌توانید از دستیار هوشمندتان بخواهید اخبار جدید، یا پیش‌بینی آب و هوا را برایتان بخواند و شما را سرگرم کند. البته که این کار، هرگز شبیه به صحبت کردن با دوستانتان نخواهد بود. با این وجود، حداقل دستیار هوشمند، به خاطر مشغله، تماس‌های شما را بی‌پاسخ نمی‌گذارد!

این دستگاه‌ها همچنین قادرند با پخش موزیک‌های آرامش بخش، شما را در مدیتیشن یاری کنند یا داستانی کوتاه را برایتان بخوانند تا حال و هوایتان عوض شود.

هدست‌های واقعیت مجازی

6 گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی

در ادامه معرفی ۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی، نوبت به هدست‌های واقعیت مجازی می‌رسد.

این هدست‌ها، ابزارهایی فوق‌العاده برای تجسم هرچیزی که فکر کنید به شمار می‌روند و به جز بازی‌های ویدیویی، می‌توانند در مبارزه با تنهایی نیز به کمکتان بیایند.

اکثر هدست‌های واقعیت مجازی قیمت معقولی دارند. بنابراین می‌تواند با صرف هزینه‌ای کم به یکی از آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین، این محصولات، شکل و اندازه‌های گوناگونی هم دارند و دستتان را برای تهیه کردن محصول مناسب باز می‌گذارند. پس از خرید این محصول، دنیاهایی بزرگ و پر از ماجراجویی‌های مختلف در انتظارتان خواهند بود.

البته مطمئنا تجربه واقعیت مجازی با گشت و گذار و ماجراجویی واقعی تفاوت‌های بسیاری دارد؛ اما استفاده از آن‌ها بدون شک از تنها ماندن در یک اتاق بهتر است. علاوه بر این، این هدست‌ها می‌توانند ابزاری مناسب برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و غلبه بر ترس‌ها به شمار روند.

قاب‌های تصویر دیجیتالی

قاب عکس دیجیتالی برای مبارزه با تنهایی

بسیاری از ما آنچنان به تماشای عکس‌های خود بر روی صفحه نمایش گوشی یا تبلتمان وابسته شده‌ایم که به ندرت از قاب عکس استفاده می‌کنیم. با این حال، نصب کردن قاب عکس به دیوار اتاق خواب یا پذیرایی، محاسن زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین فواید این کار، از بین بردن حس تنهایی در منزل است.

با داشتن عکس دوستان و نزدیکانتان بر روی دیوار، همواره به خود یادآوری می‌کنید که فاصله بینتان تنها یک تماس است. همچنین، تعامل دائم با قاب عکس‌ها باعث می‌شود که برقرار کردن ارتباط با دوستان نیز راحت‌تر از قبل انجام شود.

از طرف دیگر، قاب عکس‌های دیجیتال قیمت چندان بالایی هم ندارند. بنابراین، تهیه کردن آن‌ها، از لحاظ اقتصادی هم فشار زیادی به شما وارد نمی‌کند.

لامپ‌های دوستی

6 گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی

گجت بعدی در لیست ۶ گجت هوشمند برای مبارزه با تنهایی ، کمی متفاوت از دیگر محصولات است. لامپ دوستی، با ارسال یک سیگنال به لامپ دوستتان، آن را روشن می‌کند!

با در اختیار داشتن این لامپ‌ها، انگار دوستانتان را در هر لحظه در کنار خود دارید. بنابراین، حس تنهایی شما تا حد زیادی از بین می‌رود. با این وجود، نقطه ضعف این لامپ‌ها این است که اگر دوستانتان از آن‌ها استفاده نکنند، عملا بی‌استفاده خواهند شد.

توسط این لامپ‌ها همچنین می‌توانید رنگ‌های مختلف و یا پیام‌های کوتاهی را نیز برای دوستانتان بفرستید. به این ترتیب، در هر شرایطی به خود یادآوری می‌کنید که تنها نیستید.

جواهرات هوشمند

6 گجت برای مبارزه با تنهایی

جواهرات هوشمندی که با تکنولوژی‌های جدید ساخته می‌شوند، می‌توانند در هر لحظه ضربان قلب دوست یا عشقتان را با یک ضربه به شما منتقل کنند.

این گجت‌ها که برگرفته از فیلم‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسند، در حقیقت، تجسم تکنولوژی در خلق جواهرات به شمار می‌روند که ارتباط بین افراد را از طریق تنها یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند فراهم می‌کنند.

به محض تماس انگشتر یا گردنبند هوشمند، این گجت‌ها با لرزش خود، حس شما را به دوستانتان منتقل می‌کنند. این گجت برای افرادی که رابطه‌های راه دور دارند، ایده‌آل است.

آیا تکنولوژی می‌تواند جای روابط انسانی را بگیرد؟

با وجود اینکه گجت‌های هوشمند می‌توانند تا حدودی از تنهایی شما کم کنند، اما وابستگی بیش از حد به آن‌ها امری اشتباه است. چراکه اساسا، وظیفه تکنولوژی راحت‌تر کردن زندگی انسان‌هاست، نه جایگزینی روابط انسانی. بنابراین، ممکن است تحت شرایطی خاص، استفاده از یک گجت بتواند در غلبه بر تنهایی به شما کمک کند، اما این، به آن معنا نیست که می‌توانید به گجت‌ها به عنوان راهکاری همیشگی تکیه کنید.

این شمایید که تصمیم می‌گیرید از هریک از گجت‌های معرفی شده چگونه استفاده کنید.‌ با این وجود، چه به عنوان ابزاری برای مبارزه با تنهایی از آن‌ها استفاده کنید و چه برای سرگرمی، قطعا متوجه خواهید شد که دنیای تکنولوژی در سال‌های اخیر تا چه حد پیشرفت کرده است.

منبع :makeuseofمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.