تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 71855

۶ دلیل برای اینکه از آیفون به یکی از گلکسی های سامسونگ مهاجرت کنید

۶ دلیل برای اینکه از آیفون به یکی از گلکسی های سامسونگ مهاجرت کنید

۶ دلیل برای اینکه از آیفون به یکی از گلکسی های سامسونگ مهاجرت کنیداین ۶ دلیل کلیدی، می‌توانند برای کوچ بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند اپل به یکی از محصولات گلکسی سامسونگ، منطقی و قانع‌کننده باشند.
..

۶ دلیل برای اینکه از آیفون به یکی از گلکسی های سامسونگ مهاجرت کنید

این ۶ دلیل کلیدی، می‌توانند برای کوچ بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند اپل به یکی از محصولات گلکسی سامسونگ، منطقی و قانع‌کننده باشند.

اپل و سامسونک، با وجود اینکه دو برند بزرگ و رقیب دیرینه در زمینه تولید شاخص‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان هستند، اما از دیدگاه‌های متفاوتی در تولید دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. در حالی‌که اپل، سادگی و سهولت استفاده را در اولویت قرار داده، سامسونگ روی تطیبق‌پذیری و شخصی‌سازی متمرکز است. با اینکه تولیدات هر دو سازنده، مزایا و معایب خاص خود را به دنبال دارند، پس از استفاده از تلفن‌های هوشمند اپل و سامسونگ در کنار یکدیگر طی چند سال گذشته، به شش دلیل می‌رسیم که ممکن است بسیاری از کاربران را برای کوچ از اپل به گوشی‌های سری گلکسی متقاعد کند.

۶ دلیل برای مهاجرت از آیفون به گوشی های گلکسی سامسونگ:

۱- دوربین‌هایی با کاربردهای متنوع‌تر

تقریبا هر ساله، عنوان برترین دوربین گوشی‌های هوشمند به آخرین تولیدات سامسونگ و اپل تعلق می‌گیرد. با این وجود، سری گلکسی، از دوربین‌های منعطف‌تر و پرکاربردتری در مقایسه با رقیب خود بهره‌ می‌برد. طبق بررسی سال گذشته، دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا از حالت‌ها و امکانات متنوع‌تری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس برخوردار بود. پرچم‌دار سال قبل سامسونگ هم‌چنین به دوربین‌های تله‌فوتو و فرق‌عریض بهتری نیز مجهز است و ورود گلکسی S22 اولترا، این شکاف را بیش از پیش افزایش داده است.

گوشی‌های گلکسی هم‌چنین دارای حالت کامل Pro و نمای کارگردان برای کاربری افراد حرفه‌ای‌ هستند. در آخرین سری این خانواده، حتی یک برنامه شخص اول اختصاصی برای کنترل بهتر دوربین‌ها، مناسب افرادی که می‌خواهند با دوربین گوشی‌های خود سرگرم شوند، ارائه شده که شامل مجموعه‌ای متنوع نظیر AR Zone و Single Take است.

6 دلیل برای اینکه از آیفون به یکی از گلکسی های سامسونگ مهاجرت کنید

تقریبا در هر بازه قیمتی، گوشی‌های گلکسی قابلیت‌های نسبتا متنوع‌تری را از طریق دوربین‌های خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال، گلکسی A53 و A73 با قیمتی مشابه، ویژگی‌های بسیار بیش‌تری را در مقایسه با آیفون SE 2022 در خود جای داده‌اند. اگر می‌خواهید دوربین‌های سرگرم‌کننده و جذابی روی گوشی خود داشته باشید، بهتر است به‌جای آیفون، یک تلفن از سری گلکسی انتخاب کنید.

۲- گزینه‌های عمیق‌تر شخصی‌سازی

One UI به‌زعم بسیاری، یکی از بهترین و کامل‌ترین پوسته‌های اندرویدی است. این رابط کاربری با اینکه در ظاهر، طراحی پیچیده‌ای دارد، اما از ده‌ها گزینه متنوع برای شخصی‌سازی تشکیل شده است. می‌توانید والپیپر، تم‌ها، صفحه تماس، صفحه اصلی و طرح‌بندی کشوی برنامه‌ها، فونت‌ها و حتی بسته‌های آیکون را از طریق آن تغییر دهید.

در مقام مقایسه، ویژگی مبتنی بر شخصی‌سازی آیفون، تنها به تغییر تصویر زمینه محدود شده است. اگرچه تغییر آیکون‌های برنامه در گوشی‌های اپل امکان پذیر بوده، اما فرآیندی پرزحمت و طولانی است و برای انجام این تغییرات، استفاده از برنامه‌های جانبی ضرورت دارد. شما حتی نمی‌توانید میانبرهای برنامه قفل صفحه را سفارشی کنید. اگر دوست دارید گوشی خود را مطابق میل خود شخصی‌سازی کنید، بدون شک سری گلکسی خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

6 دلیل برای اینکه از آیفون به یکی از گلکسی های سامسونگ مهاجرت کنید

۳- مدیریت بهتر فایل

اگرچه آیفون‌ها از برنامه داخلی Files استفاده می‌کنند، اما گوشی‌های گلکسی مدیریت فایل بسیار بهتری را ارائه می‌دهند. با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی مدیریت فایل One Ui، می‌توانید به‌سادگی دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی یا حتی سرویس‌های ابری را به آن متصل کنید.

هم‌چنین، تغییر نام، انتقال فایل‌ها یا کار با پوشه‌های مختلف در نرم‌افزار و هم‌چنین برنامه‌های جانبی، بسیار ساده‌تر از آیفون قابل انجام است.

۴- مالتی‌تسک (چندوظیفگی) بهتر

از دیگر مشکلات اکوسیستم اپل، تجربه مشقت‌بار دانلود فایل‌ها یا داده‌های مربوط به برنامه‌های جانبی در پس زمینه است. برای مثال، در هنگام استفاده از برنامه اسپاتیفای، تنها چند ثانیه پس از مینیمایز آن یا جابجایی به برنامه‌ای دیگر، دانلود فایل‌های موسیقی متوقف خواهند شد.

اگر قصد دارید از دو برنامه به‌طور هم‌زمان بهره ببرید، نمی‌توانید این کار را بدون رویارویی با مشکلات مختلف در آیفون انجام دهید. در بهترین حالت، می‌توانید در حالت تصویر در تصویر و در حالی‌که از برنامه دیگری به‌طور هم‌زمان استفاده می‌کنید، تنها به تماشای ویدیو یا فعالیت‌های مشابه بپردازید. از سوی دیگر، در گوشی‌های گلکسی با برخورداری از امکان استفاده از دو برنامه در کنار یکدیگر، می‌توانید از برنامه سوم نیز در حالت شناور بهره ببرید.

۵- تجربه تایپ بهتر

در نسخه‌های پیشین iOS، صفحه‌کلید آیفون سریع‌تر و با پاسخ‌گویی بالاتری واکنش نشان می‌داد. با این‌حال، در حال حاضر وضعیت مانند گذشته نیست و گوشی‌های گلکسی با برخورداری از گزینه‌های متعدد صفحه‌کلید و طرح‌بندی بیش‌تر، در کنار پاسخ‌دهی سریع‌تر، پیش‌بینی و پیشنهادات بهتر کلمات و گزینه‌ اضافه کردن ردیف اعداد اختصاصی، در مقایسه با رقیب خود برتری دارد. اخیرا با انتشار One UI 4.1، سامسونگ پیشنهادات زبانی را از طریق ادغام با Grammarly به صفحه‌کلید خود افزوده است.

6 دلیل برای اینکه از آیفون به یکی از گلکسی های سامسونگ مهاجرت کنید

در مقابل، صفحه‌کلید استوک آیفون کند به‌نظر می‌رسد و در پیش‌بینی بسیاری از کلمات نیز ناتوان است، به‌طوری که هنگام تایپ بر روی کیبورد آیفون، مواجهه با خطاهای مختلف امری طبیعی است. مشخص نیست که علت این خطاها، طراحی صفحه‌کلید یا مشکلات ناشی از الگوریتم است. در هر حال، تجربه تایپ با آیفون به خوبی دستگاه‌های گلکسی و به‌طور کلی اندرویدی نیست.

از آنجایی‌که استفاده از تلفن هوشمند، مستلزم تایپ‌های بسیار است، گوشی‌های گلکسی معمولا تجربه بهتر و روان‌تری را در این زمینه منتقل می‌کنند.

۶- شارژ سریع‌تر و راحت‌تر

طی سال‌های گذشته، آیفون‌ها همواره در سرعت شارژ از رقبای اندرویدی خود عقب بوده‌اند. اکثر گوشی‌های گلکسی را می‌توان ظرف یک ساعت به‌طور کامل شارژ کرد. این در حالی است که گوشی‌های ساخت اپل، برای شارژ کامل به دست‌کم ۵۰ درصد زمان بیش‌تر نیاز دارند.

علاوه بر این، محصولات سری Galaxy به درگاه USB Type-C مجهز هستند و پیدا کردن این نوع کابل‌، به مراتب آسان‌تر از دسترسی به کابل لاتنینگ آیفون است. هم‌چنین می‌توان از کابل‌های استاندارد گوشی‌های گلکسی برای شارژ دیگر دستگاه‌ها نظیر هدفون، لپ‌تاپ و سایر لوازم جانبی استفاده کرد.

منبع :Sammobileمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.