تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 64837

۵ چیزی که از سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۲۲ انتظار داریم

۵ چیزی که از سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۲۲ انتظار داریم

۵ چیزی که از سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۲۲ انتظار داریم سیستم عامل اندروید در هر نسخه امکانات جدیدی را دریافت می‌کند. در اینجا به امکانات و تغییراتی می‌پردازیم که دوست داریم در نسخه بعدی آ..

۵ چیزی که از سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۲۲ انتظار داریم

سیستم عامل اندروید در هر نسخه امکانات جدیدی را دریافت می‌کند. در اینجا به امکانات و تغییراتی می‌پردازیم که دوست داریم در نسخه بعدی آن ببینیم.

پس از انتشار چندین بروزرسانی معمولی، سرانجام اندروید ۱۲ ظاهر جدیدی را در سال گذشته میلادی به خودش گرفت. اما به همان اندازه که این نسخه خوب است (البته بیشتر از نظر طراحی)، نقاطی هم در آن وجود دارد که جای پیشرفت دارد. در این پست به بررسی ۵ موردی خواهیم پرداخت که دوست داریم در سال ۲۰۲۲، سیستم عامل اندروید در آن‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

۱. پشتیبانی نرم افزاری بهتر برای گوشی‌های تاشو

سیستم عامل اندروید در سال 2022

ما می‌دانیم که گوگل در حال کار روی Android 12L برای بهبود عملکرد سیستم عامل خود روی دستگاه‌هایی با نمایشگرهای بزرگ مثل تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو است. هرچند این خبر خوبی است، اما می‌تواند نسبت به عملکرد آن مطمئن نیستیم.

اگر اخبار مربوط به گوشی‌سازهای چینی را دنبال کرده باشید، قطعاً می‌دانید که آن‌ها در سال جدید میلادی به دنبال ورود به بازار گوشی‌های منعطف هستند تا با گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۳ و زد قولد ۳ سامسونگ رقابت کنند. با توجه به این موضوع، گوگل باید خیلی روی سیستم عامل اندروید کار کند تا آن آماده انفجار گوشی‌های تاشو در بازار باشد.

۲. سفارشی کردن قابلیت ضربه روی قاب پشتی گوشی

سیستم عامل اندروید در سال 2022

احتمالاً می‌دانید که دوربین گوشی پیکسل ۶ گوگل دارای قابلیتی به نام Quick Tap to Snap است که با استفاده از آن می‌توانید ۲ بار روی قاب پشتی گوشی به آرامی ضربه بزنید تا Snapchat اجرا شود و یک عکس بگیرد. این احتمالأ شما را به یاد دکمه مخصوص اجرای دستیار دیجیتالی بیکسبی روی گوشی گلکسی S8 سامسونگ می‌اندازد.

این ایده خوبی است، اما خیلی بهتر می‌شود اگر خود کاربر این امکان را داشت تا خودش انتخاب کند با دو بار ضربه روی قاب پشتی گوشی خود چه کاری انجام شود. به طور مثال شما بتوانید با ضربه زدن روی گوشی خود سریعاً یک اپلیکیشن را اجرا کرده و یا یک ویژگی را فعال/غیرفعال کنید.

۳. کنترل‌های بیشتر در حالت تصویر-در-تصویر

سیستم عامل اندروید در سال 2022

اگر معمولاً با گوشی خود چند کار را به صورت همزمان انجام می‌دهید، قابلیت تصویر-در-تصویر با PiP، ویژگی مفیدی برای شما است. اما کنترل‌های ویدیویی در این حالت خیلی محدود هستند.

این ویژگی امکان پخش، توقف و رفتن به ویدیوی بعدی را به شما می‌دهد، اما بسیاری از دیگر گزینه‌هایی که هنگام تماشای یک ویدیو در صفحه بزرگ‌تر در دسترس است را در اختیار شما نمی‌گذارد. شما نمی‌توانید سرعت پخش را تنظیم کنید، ویدیو را روی حلقه پخش مکرر قرار دهید و یا ویدیو را مستقیماً از طریق پنجره شناور این قابلیت به جلو و عقب ببرید.

۴. حالت گیمینگ حرفه‌ای‌تر

سیستم عامل اندروید در سال 2022

گوگل با اندروید ۱۲ از یک قابلیت گیمینگ جدید به نام Game Dashboard رونمایی کرد که اجازه ضبط بازی، گرفتن اسکرین شات از بازی، مشاهده FPS بازی و استریم زنده بازی روی یوتیوب را می‌دهد. این ارتقا خوبی است، اما درست مثل بسیاری از دیگر امکانات سیستم عامل اندروید ۱۲ نیاز است که بیشتر روی آن کار شود.

به طور مثال حالت گیمینگ Game Genie در گوشی ROG Phone 5 ایسوس امکانات ببشتری مثل غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌ها، قفل کردن سطح روشنایی صفحه، تغییر نرخ رفرش، مشاهده دمای داخلی گوشی و باز کردن یک اپلیکیشن ثانویه در یک پنجره شناور هنگام اجرای یک بازی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. بدمان نمیاید اندروید ۱۳ از این قابلیت‌ها الگو بگیرد.

۵. بهبود اسکرین شات پیمایشی

سیستم عامل اندروید در سال 2022

کاربران سیستم عامل اندروید مدت‌ها بود که تقاضا داشتند گوگل قابلیت ثبت اسکرین شات پیمایشی را به اندروید اضافه کند. این ویژگی سرانجام با اندروید ۱۲ معرفی شد، ولی متأسفانه فقط به چند اپلیکیشن از جمله بخش تنظیمات گوشی و یا اپ دراور محدود می‌شود.

این درحالیست که کاربر نیاز دارد از این ویژگی در صفحات وب یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کند. حتی کاربر بتواند مشخص کند که اسکرین شات چه مقدار از صفحه را شامل شود.

اندروید ۱۳ باید ایده‌آل باشد

در حالی که انتظار نمی‌رود اندروید ۱۳، تغییرات بزرگ و اساسی نسبت به نسخه ۱۲ داشته باشد، اما همچنان بخش‌های مهمی در سیستم عامل اندروید وجود دارد که به پیشرفت نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

اندروید ۱۳؛ هرآنچه که از سوپرایز بعدی گوگل می‌دانیم

هنوز بسیاری از گوشی‌ها اندروید ۱۲ را هم دریافت نکرده‌اند و فاصله زیادی تا رونمایی از نسخه جدید اندروید باقی مانده است. امیدواریم در نسخه بعدی اندروید ساهد تغییرات محسوسی در امکانات و تجربه کاربری آن باشیم.

منبع :makeuseofمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.